1 € 1 USD marţi 18 ian 2022
Versiune
Mobile
Eroarea umana ca eroarea umana
Mobutu Shosho Shokul Zbengu Covid Banga [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 16:40
+6/14
Un accident este un accident, se intampla. Insa cineva fie nu a dotat fie cineva a furat ciocanele de spart geamurile. ASTA E PROBLEMA, nu accidentul si nici incendiul. Timp si geamuri erau destule pentru a fi evacuat, chiar in absenta usii.
Ceva e ciudat aici...
LiviuX [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 16:45
+4/12
Tragedie intr-adevar, pacat de ei. Totusi se pun niste intrebari: cum de s-a declansat focul si s-a propagat si extins asa de repede la tot autobuzul? Pentru sa ideea cu frecarea nu tine, nu poate lua un autobuz foc de la doar niste scantei. Din cate stiu rezervoarele sunt metalice si protejate de niste scuturi (pana si masina mea are scut sub rezervor pentru protectie, si nu e autobuz unde securitatea ar trebui sa fie mai severa), nu iau foc chiar daca incerci sa le dai foc cu o bricheta, ceva, daramite de la niste scantei, care e in plus si putin probabil sa bata direct in rezervor, mai ales din frecarea exterioara cu un parapet. Apoi, cat s-a frecat de parapet? Nu cred ca timp de cateva ore, ca sa faca suficente scantei si puternice suficient pentru a aprinde rezervorul. Doar nu s-a folosit un aruncator de flacari! Apoi, cum de soferul a murit primul, nu era deasupra rezervorului. Dar sa zicem ca a murit din alte cauze, ca un infarct. Faptul ca nu a putut deschide usile nu prea are importanta, oricum e greu de iesit pe usi in busculada creata. Dar de ce nu s-a iesit pe geamuti? Iarasi, din cate stiu, autobuzele au, macar din doua in doua geamuri, daca nu chiar la toate, manete speciale de care daca tragi poti scoate geamul. Deci ar fi trebuit sa fie foarte usor de iesit pe geamuri.
soferul
levierul [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 17:40
+2/4
probabil ca a 8-a persoana salvata era de fapt soferul care se ascunde putin
oh dear
tudor74 [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 17:45
+10/10
Scanteile provocate de frecarea autobuzului de balustrada nu sunt ca cele de la scanteietoarea de anul nou, acelea sunt scantei fierbinti compuse din fragmente de metal topite.

In plus, nu are nicio treaba cu rezervorul, autobuzul a luat foc, nu a explodat.

De ce nu a spart nimeni geamurile? S-au panicat si nu au mai gandit limpede. Un singur pasager a spart un geam si a iesit fiind urmat de alti 7. Probabil ca i-a luat vreo cateva zeci de secunde sa se gandeasca si sa sparga geamul efectiv, suficient de mult incat restul sa moara asfixiati.

Cum ne pastram calmul in situatii critice? Simplu, exercitii, repetate in mod constant pana cand ajungi sa reactionezi rapid. Cate simulari de incendiu se fac in scolile din Romania? Zero! Cate simulari de incendiu se fac in cladirile de birouri? ZERO !!!!

Am lucrat ceva timp un UK, de doua ori pe luna se faceau simulari de evacuare in caz de incendiu, cu alarma sunand si tot tacamul !
La primul exercitiu (nici nu stiam ca e exercitiu) am dat sa ma intorc la biroul aflat la 5 metrii in spatele meu sa imi iau haina (aveam acte in buzunar) si cel care monitoriza evacuarea s-a rastit printre dinti la mine "ce faci? nu te intorci, nu te opresti, te indrepti spere iesirea de urgenta imediat!" Evident ca dupa asta m-a parat (si pe buna dreptate) superiorului meu!

Bine ca avem ore de religie in scoli (la fel si in Bulgaria si Macedonia), sa ii invete lucruri utile gen prim ajutor, evacuare de urgenta, protectie in cazul unui cutremur ioc!
uhm
tudor74 [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 17:47
+2/6
In primul rand, erau copii!
Al doilea, panica!
3 nu stiau ce sa faca!
4 geamurile alea nu se sparg usor, mai ales de un copil!
100% corect!
Mortaciune ambulanta [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 17:51
+4/4
Ai dreptate, si cu incendiul izbucnit si propagat foarte foaret repede, dar si cu geamurile.
De doi ani, de cand cu pandemia, nu am mai fost cu autocarul, ins a tin minte ca "autobuzele au, macar din doua in doua geamuri, daca nu chiar la toate, manete speciale de care daca tragi poti scoate geamul."

nu, nu la toate geamurile, ci la un numar limitat, dar dispozitivele acelea EXISTA!
Tocmai de aceea
Mobutu Shosho Shokul Zbengu Covid Banga [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 18:05
+5/5
Autocarele pt copii ar trebui dotate cu geamuri autocasante. Este un dispozitiv care se lipeste pe geam si arata ca un buton mare si rosu care include un spargator deja armat cu un arc. In caz de pericol dai jos capacul de plastic si apesi. Tensiunea din arc face restul.
Partial adevarat
LiviuX [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 18:18
0/4
De acord ca scanteile sunt fierbinti, dar cantitatea de fragmente fierbinti ar trebui sa fie foarte mica, si chiar fragmmentele foarte mici. Altfel se pune intrebarea din ce materiale au fost facute de sunt asa de periculoare? Ai incercat vreodata sa pilesti un metal? Cate scantei ai obtinut? Si deci folosind o pila, material special abraziv, nu tabla pe tabla! Sa nu-mi spui de polizor, ce material e acolo si ce viteza?! Apoi, daca nu rezervorul ci doar autobuzul a luat foc, iarasi, din ce era facut?? Ce vopsea s-a folosit ca sa fie asa de inflamabila? Ca doar nu tabla sau geamurile au luat foc. Cu exercitiile de acord, dar nu am auzit sa se faca pe undeva cu autobuze.
Nici eu nu am spus ca neaparat la toate.
LiviuX [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 18:24
+2/2
Dar exista, in multe parti chiar la transportul in comun, unde e clar ca accidentele sunt mult mai putin periculoase fata de cele de pe autostrada. Nu mai spun de posibilitatile de ajutor din oras. Iar la autocare, a spune pasagerilor sa le foloseasca si cum nu e asa greu si nici nu ia o gramada de timp.
Se pare ca soferul a murit printre primii
LiviuX [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 18:25
0/4
Ramane de vazut de ce, ca nu cred ca de la incendiu...
Sunt într-adevăr multe întrebări
Amerlocu [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 18:55
+2/6
Faptul că autocarul a luat foc nu e surprinzător. E ceea ce se întâmplă în majoritatea cazurilor când se produc accidente la mare viteză pe autostradă. De asta parapeții și balustrăzile trebuie puse doar acolo unde e strict necesar. Frecarea cu ele poate fi mai distructivă ca zborul peisaj.

Apoi o altă întrebare serioasă e cum de s-a propagat focul așa de repede? În mod normal materialele din interior trebuiau să fi ignifuge. Presupun că autocarul era fie ceva cazan din ăsta din vremuri imemoriale fie ceva mașinărie turcească făcută cât se poate de ieftin.

În tinerețele mele când eram student și am călătorit de câteva ori cu autobuzele Greyhound și destul de des cu alea care mergeau de la Aeroportul John Dulles la Washington (vreo 45 de minute) ăștia aveau un mesaj înregistrat după fiecare stație care-ți spunea care-s procedurile de evacuare, cum se sparg geamurile (erau butoane roșii veșnic iluminate), unde sunt extinctoarele etc. Aproape ca la avioane. Chiar dacă nu le asculta nimeni le rețineai în subconștient...
Da, masinile iau foc
LiviuX [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 19:57
+2/2
Dar nu instantaneu, nu suntem in filme, iar la un autocar mare nu tot odata. Asta ma intreb si eu, cum de a luat foc asa de repede!? Tine cont ca scanteile sunt la exterior, deci nu scaunele, bagajele au fost atinse asa de repede ca focul sa se propage aproape instantaneu. Si daca nici rezervorul, cum spun ei si care e oricum mai puternic protejat, atunci ce a luat foc?
Nu știi ce să zic
Amerlocu [utilizator], Joi, 25 noiembrie 2021, 20:37
+1/3
Sunt medic. nu mă pricep la mașini. În schimb am văzut imagini filmate cu camioane diesel ce se freacă de parapetul unui pod la 70-80 mile/oră și iau foc de la frecare. Ceea ce e straniu e viteza cu care interiorul autobuzului a luat foc...
comenteaza