1 € 1 USD 4,2171miercuri 22 sep 2021
Versiune
Mobile
De ce nu ii atrage profesia ...
CapitanulPanait [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 1:25
+46/56
O intrebare stupida.
Am un prieten care este sofer, Este obligat prin nu stiu ce legislatie sa revina in tara la fiecare 3 saptamani si sa stea o anumita perioada. Cred ca o saptamana.
Si aia se intreaba de ce nu ai soferi?
Apoi a avut si el cateva aventuri cu imigrantii.
Daca aia dau cu pietre in parbriz ca sa se opreasca soferul camionul, nu e nici o problema,
Daca el se da jos si isi apara camionul si marfa, adica se ia la bataie, soferul ajunge la puscarie, caci imigrantii au drepturi. Soferii si patronii de camioane doar dreptul de a plati parbrizele sparte si prelatele taiate.
Si aia se intreaba de ce nu mai vor tinerii sa se faca soferi?
Si acuma sincer: 2.500 euro pe luna brut, care inseaman vreo 1.800 euro netto, cand oamenii dorm in cabina, mananca pe unde apuca, parcari pline si opresc pe unde apuca ca sa nu depaseasca programul, expunere la infractionalitate (furturi de motorina si marfa, trafic cu imigranti care navalesc in camion etc). Nu ma surpinde ca nu mai aitrage pe nimeni aceasta meserie.
au luat peste 1 milion de sirieni
Wheelwright [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 3:59
+28/32
... majoritatea barbati. Sa-i instrueasca pentru a lua carnetul si sa-i puna la munca.
E culmea cum toti apeleaza la est suropeni.
Stiu ca e mica diferenta intre ce primesti de la o firma romaneasca si una germana sa fii sofer in UE, am un prieten care de ani de zile are anunt pentru angajare soferi extern si niciodata nu a reusit sa ocupe toate posturile ce le visa, e o munca grea, oamenii vin si pleaca.
alternative?
Jebediah_Sanchez [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 4:43
-6/42
Depinde si care sunt alternativele pentru un potential sofer. E totusi un job care necesita doar un permis de conducere; pentru cineva fara studii, diplome, si alte skill-uri, mi se pare o oportunitate care ar trebui luata in calcul.
60 mii oameni = ?toneC02/an
Idiotul_fUtil [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 7:08
-7/23
Nu mai bine rezolvam cu inteligenta artificiala boss si ne mai ramane si noua de-o bere?
refugiatii nu sunt adusi pentru munca
Crup [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:22
+18/26
Ci pentru marirea celei mai mari bogatii a Europei de Vest: multiculturalismul. Oricine stie ca rasele astea, arabe si negre sunt f lenese. Nu e ca nu vor sa munceasca, este ca sa nasc lenese. Si asta recunosc si aabii. Nu demult am vazut un reportaj pe BBC (care BBC numai rasist nu este), din Arabia Saudita, in care patronii sauditi se planeau direct si fara perdea cat de puturosi pot sa fie arabii si din cauza asta trebuie sa aduca milioane de indieni, filipinezi, etc.
Un alt exemplu, in Franta, in randul populatiei (cu cetatenie) musulmane, rata de somaj este de 45%, in conditiile in care rata nationala (in care sunt cuprinsi si musulmanii) nu trece de 8%.
Dar e ok, este super ok pentru Europa de Vest, fiindca acesti mirobolanti cetateni imbunatatesc multikulti.
E o meserie fara viitor
Adri4n [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:25
-1/23
Pe langa toate cele enumerate lumea uita ca vin masinile ce se conduc singure. Aceleasi firme care plang acum dupa soferi vor incepe sa ii arunce ca pe masele stricate in mai putin de 10 ani si in maxim 20 cele mai multe tiruri vor fi fara sofer. Cine mai are 15-20 de ani pana la pensie are sanse sa termine in meseria asta, cu mici emotii in ultimii ani. Dar ca tanar n-ai nici o sansa, la jumate va trebui sa caute alta meserie.
/////
Tokimido [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:36
+5/15
Parca numai in UK era problema asta cu penuria de soferi, din cauza Brexitului. Deci nu era de la Brexit? Au si altii probleme, nu? Ce mizerie!!!
gresesti!
bancher [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:41
+23/25
ca sofer poate nu ai nevoie de diplome, dar neaparat ai nevoie de alte skills-uri, in special EXPERIENTA LA VOLAN. Nu te descurci ca incepator in traficul din Bucuresti, si tu vrei sa te descurci ca sofer incepatro pe tir? Daca as fi patron de firma eu nu as avea curajul sa dau masina pe mana unuia cu experienta mai mica de 50 000km.
Faptul ca sunt incurajari incepatorii in aceasta meserie mi se pare un lucru mare. In general toti patronii cer experienta.
orice s-ar zice, est-europenii sunt
bancher [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:43
+21/25
mult mai buni decat sirienii in orice domeniu, incusiv la sofat. De aceea se prefera est-europenii, legilslatia e si permisiva si sunt si soferi experimentati.
Acum sincer, tu ai avea curajul sa dai pe mana unui sirian un tir de 350 000 euro??
In cazul AI
moto33 [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:52
-1/11
soferii vor ramane someri, iar companiile cu flote de tiruri vor face economii.
si-au pierdut simtzul umorului...
..13 [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 8:58
+7/9
Mare pacat.

Mi-a placut gluma - cu verde in sus!
inteleg ca unii mai agili si mai americani
..13 [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:01
+3/7
Au inceput sa rezolve problema - la ei nu mai este shortage...

deh...
Cum nu mai este switerland tara inovatiilor ca sa rezolve problema???ntz, ntz, ntz
haha
jeanvaljeanro [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:19
+14/20
Masina care se conduce singura este o pacaleala, momentan.Camionul care se conduce singur este doar o poveste de adormit fraierii lumii.
pai
Point [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:29
+13/15
alternative ar fi sa angajeze migrantii aia valorosi,si sa vezi ca nu mai fura din camioane,ca vb aia,permisul se da pe ochi frumosi.e o oportunitate pe care de asemenea ,v-o recomand cu caldura.
in sfarsit aia cu imaginea proasta de poluator,care-i
preovupa pe soferi,imi da de intlesca reporterii sunt total pe dinafara.
soferi TIR
atc [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:34
+2/10
Nu cumva suntem la apogeul "libreralismului", cand am putem sta linistiti la casele noastre, ca rezolva PIATA toate problemele?
nu din cauza asta nu gasesc soferi
Crup [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:46
+7/13
Sunt intru totul de acord cu tine, si nu doar la soferi ci la multe alte meserii. Uite, eu spre exemplu sunt arhitect si cu toata groaza trebuie sa recunosc ca in 15-20 de ani meseria de arhitect pentru publicul larg va disparea.... si nu fiindca are cineva ceva cu arhitectii, ci pentru ca pur si simplu inteligenta artificial, peste 10-20 de ani va putea face un proiect de o calitate care sa atinga perfectiunea intr-un timp incredibil de scurt, practic la nivel de secunde... Plus ca acea inteligneta artificiala te va citi psihologic, pe tine ca client, extrem de bine, si iti va proiecta casa pe baza profilului tau psihologic... O sa-ti placa la nebunie din prima si nu vei sti de ce! Iar procesul de autorizare va dura tot... cateva secunde, din momentul in care proiectul e gata si pana cand ai autorizatia de construire.
Arhitecti vor mai exista numai in centrele universitare si la firmele care produc acea inteligenta artificiala, dar nicidecum pentru publicul larg.
Revenind la subiect, nu cred ca din cauza ca peste 10-20 de ani meseria de sofer nu va mai fi ceruta nu isi gasesc acum soferi. Ci din cauza ca o mare parte din oameni cauta optiunile cele mai lejere in viata, chiar daca mai prost platite. Ori, sa fii sofer de TIR, chiar daca se plateste bine, e o meserie destul de grea si solicitanta.
nu piata rezolva problemele,
bancher [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:53
+3/3
ci oamenii din piata. Oamenii fac piata, si nu invers. daca oamnii nu actioneaza, piata nu se va regla niciodata.
Migrantul nu va fura din tir,
bancher [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 9:55
+16/20
El va fura tirul cu totul. Ce sens are sa furi marfa de cateva sute de euro din tir, cand mai bine furi tot tirul de 350 000 euro??
Acesta e si motivul ptr care patronii din vest prefera sa lucreze cu soferi din Europa de est si nu cu soferi provenind din randul migrantilor.
Va rog sa corectati!
Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:13
+9/17
"Marea Britanie: Pleacă șoferii polonezi şi români"

In primul rand, de cand cu Brexitul, nu mai exista Marea Britanie sau regatul Unit, ci doar Anglia.

Apoi, romanii si polonezii nu PLEACA, ci au fost dati afara, scopul Brexitului a fost TOCMAI ca sa nu se mai duca polnezii, romanii si bulgarii sa lucreze in Anglia pe salarii mici!
piata
atc [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:15
+1/5
Credeam ca s-a inteles, cand m-am referit la
" piata", ca nu am presupus ca Hala Obor regleaza pretul patrunjelului, ci relatia dintre cererea cumparatorilor si oferta vanzatorilor de-acolo.Si-n general, daca vor sa manance patrunjel, oamenii actioneaza.
"DEX: II. (Ec. pol.) Sferă a circulației mărfurilor; cererea și oferta de mărfuri"
100% corect!
Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:16
+12/12
"poate nu ai nevoie de diplome, dar neaparat ai nevoie de alte skills-uri, in special EXPERIENTA LA VOLAN"

Nu este nevoie de diplome, dar nu e de loc un job necalificat, este complet gresit sa zici ca
"e totusi un job care necesita doar un permis de conducere"!

Cum deocamdata nu exista camioane autonome, lipsa de soferi de TIR-uri o sa o resimtim cu totii, cand va creste pretul produselor!
Tir-uri
atc [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:22
+4/6
Pai, e o mare diferenta: la UK e din cauza Brexitului, la UE e din cauza "incalzirii globale"; aici, transportatorii constienti de fenomen si-au oprit activitatea si se va apela la carele cu boi( ca au de unde)!
Unde sunt robotii mah?
emil bobu [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:22
+4/8
De atatia ani ne ameninta cu camioane conduse de roboti. Eh, unde sunt? Mincinosilor.
eventual
Nevermind [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:28
+5/7
poate mai fac niste cercetatori britanici niste studii
Oamenii s-au trezit
palatin [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:35
-4/8
In mai toate domeniile oamenii nu mai pun accent pe bani, ci pe calitatea vietii. S-au saturat sa fie sclavi pe plantatie. Au ales sa-si traiasca viata asa cum doresc. Beneficiile extrasalariale sunt acum la moda pentru ca ajuta oarecum la cresterea calitatii vietii, fiind un vector de motivare a angajatului. In curand, societatea tehnologica actuala, care inca se mai bazeaza foarte mult pe munca de sclav a omului, va trebui sa gaseasca solutii reale, altfel risca sa dispara fiind inlocuita de o societate axata cu adevarat pe nevoile omului. Poate nu in 10 ani, dar in 50 de ani e foarte probabil sa se petreaca asta. Doar un eveniment de extinctie poate sa opreasca evolutia. Sau o pandemie prelungita suficient..
bre
Point [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 10:46
-3/9
de cate ori te minti bil gheit pana acum?
daca si acum mata mai rezi in masini zburatoare,
inseamna ca ai fost un pionier model.
e ciudat cum lumea mai crede in superputerile AI-ului
la sofat,cand bajetii au terminat de mult cu aruncatul banilor.
Care-i diferenta?
pehash [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 11:05
-7/15
"migranti" sunt si unii si altii, indiferent de unde vin.

Generalizand cand vorbesti de "migranti", iti expui limitele intelectuale. Am exportat si noi in UE sute de mii de "migranti" pe care nu-i angajeaza nimeni, care s-au dus doar la cersit, furat sau au creat retele de exploatare sexuala a minorilor. Fiecare padure cu uscaturile ei.
Bonus, "migrantii" nostri penali sunt toti ortodocsi cu cruciulite la gat. Ca sa fie clar ca nici religia nu e un criteriu relevant.
Vor fi inlocuiti rapid
pehash [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 11:09
-2/14
Daca nu sunt suficienti soferi pentru curse lungi, exista trenuri de marfa si barje de transport fluvial.

In SUA se testeaza la greu camioane autonome. Tot ce trebuie sa facem este sa construim centre de transfer intermodal in zonele urbane. Trenul si nu ajunge pana la supermarket, dar nici nu este nevoie daca ai un depozit langa fiecare gara din Bucuresti.
tu nu esti migrant ptr ca Romania face
bancher [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 11:58
+7/7
parte din Uniunea Europeana, iar unul din principiile functionarii UE este libertarea de circulatie a persoanelor. Practic te poti stabili in orice tara UE daca ai bani sa locuiesti acolo, nu ai nevoie de viza si de pasaport ptr ca asa s-a stipulat in tratatul de aderare.
Migrantii sunt veniti din afara UE, au ajuns ilegal, nu au pasapoarte si vize, este logic ca sunt tratati altfel.
Este o mare diferenta intre cetateanul UE aflat la el acasa si cel care a migrat ilegal dintr-o zona de conflict, spre exemplu.
si din ce o sa traiasca?
Crup [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 12:14
+7/7
Pun si eu o intrebare.... chiar daca un om "alege sa traiasca asa cum isi doreste", asa cum atat te frumos te-ai exprimat, tot va trebui sa dea bani cand isi cumpara paine si eugenie de la magazinul din colt, tot va trebui sa isi plateasca factura la curent, apa, etc etc etc.
Si aici vine intrebarea secolului XXI: din ce o sa plateasca? Daca el nu mai trebuie sa munceasca si doar "sa isi traiasca viata", inseamna ca va fi un parazit for ever.
Ori, eu chiar nu cred ca e viabila si sustenabila pe termen lung o societate bazata pe parazitism social masiv. Plus ca parazitul e o om foarte odihnit si are energie pentru tot felul de porcarii.
Eu cred ca solutia e sa se inventeze alte meserii. Nu ar fi deloc pentru prima data in istorie. Cand agricultura nu a mai avut nevoie de majoritatea populatiei, acestia au migrat in fabrici. Cand fabricile nu au mai avut nevoie decat de foarte putini oameni, acestia au migrat in servicii. Se va inventa ceva si pentru viitorii someri.
"Sclavi pe plantatie"
Crup [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 12:17
+7/7
Ce numesti tu "scalvi pe plantatie" se numeste munca si este principala deosebire intre oameni si animale.
Tot ce numim noi civilizatie umana este bazata pe munca. Incepand de la monitorul pe care tocmai imi citesti acest comentariu si terminand cu banala paine ce o mananci zilnic. Si atat pentru monitor, cat si pentru amarata paine, n-ai tu idee ce munca istovitoare e in spatele lor! N-ai idee!
AI în transportul marfă
gotcan [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 12:48
-4/4
Firmele germane (Mercedes , Volvo etc.) deja lucrează la camioane automate pe care susțin că le vor introduce pe piață din 2025 încolo (deși firmele de transport marfă nu prea par încânte de idee, probabilștiu ele de ce). Dar până una alta nu mai are cine să le transporte marfa acum.
Îți trebuie 2 ani la volan ca să controlezi TIR-ul
Harald [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:11
+12/12
pe stradă fără să mai iei după tine indicatoarele și semafoarele :)

Vagonul din spatele tău e mai lat decât cabina, are 2.55 m lățime și durează aproximativ 2 ani până înveți să apreciezi corect pe stradă dacă are loc să treacă și vagonul, nu doar cabina :)

În viraje, roțile din spate ale semiremorcii merg pe cu totul altă traiectorie decât roțile din față, iar roțile directoare se află sub scaunul tău, nu în fața ta, ca la autoturisme.
Aprovizionezi hypermarketurile cu trenul?
Harald [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:14
+12/12
Trenurile de marfă nu intră în toate depozitele și nu intră în parcare la hypermarket. Nici barjele fluviale.
si lasi un operator de PC sa introduca datele?
jorj_bv [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:23
+3/3
poate ca cineva trebuie sa-si asume structural ce a decis AI-ul? Smecheria e ca poti fi sofer de TIR cu salariu de Europa, paznic la Megaimage-ul din colt se plateste romaneste.
nu, ca basesc metan
jorj_bv [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:23
+6/6
trebuie altceva
.
ximigu [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:23
-6/6
Păi nu-i dai tirul direct. Îl bagi întâi pe o dubă, apoi dacă se descurcă pe un camion și apoi dc se descurcă în continuare îl bagi și pe tir. Dar pentru asta trebuie ca UE să aibă o politică coerentă de a le oferi migranților posibilitatea de a califica și de a avea un viitor în afară de cerșit în marile piețe.
in America au o gramada de imigranti
jorj_bv [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:25
+4/4
dar d-aia care vor sa munceasca, ca SUA nu prea a fost niciodata stat socialist
.
ximigu [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:28
+6/8
Se conduc pe naiba singure. Sunt povești de a adormi investitorii Tesla. Până un AI o să conducă mașina sau tirul ca un om o să treacă multe zeci de ani (asta dacă o să se întâmple vreodată). Dar nu o să fie suficient să conducă la fel de bine ca un om, o să trebuiască să conducă mai bine pentru că a greși este UMAN și ce i se trece cu vederea unui om nu o să i se treacă și unui AI.

Cei care cred în balivernele astea nu au nicio treabă cu domeniul și nu înțeleg gradul de complexitate și puterea de calcul de care este nevoie.
.
ximigu [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:35
+9/11
Soluția pare simplă ... dați-le oamenilor salarii mai mari, apărați-i de imigranți și asigurați-le locuri de odihnă unde să nu riște să fie tâlhăriți. Duh.
inca nu a plecat Scotia, Wales sau Irlanda de Nord
jorj_bv [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:35
+1/3
dar e mai simplu asa pt romani - Londra e in Anglia, limba e engleza (England = Anglia), etc.
Clima din Scotia e si mai proasta decat in "Anglia".
Tin eu minte un clip
moto33 [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 13:36
-1/1
Inca fac test drive:

https://www.youtube.com/watch?v=Qs69m9T-4Rk
?
atc [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:10
0/2
Nici dupa-atatia ani n-am scapat de basesc u?
inlocuiti pe dracu'
catelu [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:13
+11/11
Cred ca si hype-ul asta cu masinile autonome care nu se concretizeaza dar produce zgomot de vreo 10 ani incoace a indepartat tinerii de meseria asta.
exact,
bancher [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:37
+7/7
asta am spus si eu mai sus: ca sa conduci un TIR nu ai nevoie de diplome, ai nevoie de EXPERIENTA LA VOLAN.
poti sa il bagi si pe Tico sau Matiz,
bancher [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:41
+6/6
daca nu are experienta la volan il va busi in cel mai scurt timp. Soferia nu se invata peste noapte, ai nevoie de cativa ani sa te deprinzi cu ea, si chiar de mai multi ani ca sa capeti indemanare completa.
Eu nu as avea curaj sa imi dau masina pe mana unui incepator, cu atat mai mult un tir sau dubita.
tot Marea Britanie este;
bancher [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 14:42
+1/3
Scotia, Irlanda de Nord si Tara Galilor inca nu s-au desprins.
Computerele nu înțeleg ce se petrece pe stradă
Harald [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:11
+4/4
Vehiculele feroviare pot fi autonome fiindcă sunt restricționate inevitabil de șine, se opresc în mod natural imediat ce au ieșit de pe șine. Iar calea ferată nu are statut de drum public, vehiculele feroviare nu trebuie să respecte drepturile altor participanți la trafic.

Pe șosele e cu totul altceva, sunt drumuri publice și apare răspunderea juridică. Uber a încheiat experimentele cu vehicule autonome după ce a omorât primul pieton, deși exista și o șoferiță la volan, pentru siguranță. Dar ea se uita la filme pe telefon.

Computerele nu înțeleg ce se întâmplă pe stradă. Complexitatea traficului e mult prea mare și nu poate fi definită suficient de precis pentru a fi înțeleasă de computere. Se poate mapa un traseu bine definit (echivalent cu o șină virtuală) numai pentru vehicule autonome, dar asta ar însemna să reinventăm trenul, care există deja.

Pe drumurile publice, AI nu poate face față complexității existente și nici statutului juridic.
pai
Point [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:28
+6/6
da-ne un link acolo sa ne lamurim si noi cum ajunge camionul ala singur sa traverseze un oras!!!
Și dacă el nu vrea să fie șofer nici pe dubă?
Harald [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:30
+5/5
Cine e capabil să administreze munca șoferilor, e deja manager la o firmă de transport. Datul cu părerea pe forum nu costă nimic, dar valorează chiar mai puțin.

Șoferii sunt prost plătiți și rău tratați, de asta sunt zeci de mii dintre ei care au permis pentru categoriile C, CE, D sau DE, dar nu vor să profeseze în domeniu.
urla PC ul
Point [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:36
+5/5
in tine de nici tu nu te mai auzi gandind.
eu ma tot intreb ce dracului o sa mai zici cand ajungi intr-un cartier no go din vest
sau unul din est.
iar bonusul tau taie capatinile necredinciosilor,cu islamul si coranul de gat.
sper din tot sufletul sa ajungi sa traiesti printre adulatii tai!!!
alo
Point [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:38
+1/1
likul babaiatule,lasa abureala.
hah
Point [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 15:50
+4/4
sunt mai multe,insa au o denumire care nu prea convine:fund rising.cam acolo se ajunge cu prezentarile aste pompoase.realitatea l-a dat cu capul de affalt si pe goagal si pe mitomanul ala cu tesla lui.au fost niste accidente nasoale,astia nu mai zic nimic de ele,ca deh...
Maine
Sunt_nimic! [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 17:42
+1/1
Sigur ca AZI inca nu au plecat Scotia si Iarlanda de Nord, potae si Wales, dar este inevitabil ca or sa plece!

De aceea am zis de Regatul dezunit, sau mica britanie.

Asta nu are legatura cu exprimarea eliptica pe care o aveam si inainte de 1989, cand ziceam "Anglia" in locu de corectul Marea Britanie sau United Kingdom!

Disolutia fostului regat unit este inevitabila ...
AZI
Sunt_nimic! [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 17:44
+1/1
Evident ca nu s-au desprins INCA, dar este absoult evident ca or sa o faca!

Exact ca si cum ma arunc de pe terasa blocului, am mi multe secunde in care pot sa zic "inca nu am patit nimic!"

Deznodamantul este inevitabil!
Poti trai si din chirii
moto33 [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 19:27
0/0
Arunc si eu o idee. Cateodata te nasti in familia care trebuie.

E virtute si in munca onesta, dar e de preferat sa te nasti intr-o casta economica favorabila.

E suficient pentru cineva sa inventeze o tehnologie (patent pt Monitor) ca sa fie produs in masa pe banda de asamblare si sa imbogateasca un capitalist capabil.

Las o poza care sa indice unde bat:

https://www.ancient-egypt-online.com/images/social-pyramid-ancient-egypt.png

Inteleg perfect ca e nevoie si de "oameni" sa munceasca de dragul supravietuirii.
Mai lasa filmele SF.
kkciosuldelahamangia [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 19:40
+4/4
As vrea sa vad la un camion autonom cine va verifica asigurarea marfii pe traseu, daca o chinga nu a cedat, daca nu s-a deplasat incarcatura, etc, etc.
Adevarul este ca meseria de sofer de camion este o meserie foarte grea, iti trebuie anumite abilitati pe care nu le are oricine, de fapt, ca in oricare alta meserie pt. care trebuie sa ai anumite aptitudini.
Deci, autocamioanele vor fi autonome doar in momentul in care in locul soferului va fi un robot care sa coboare la diferite intervale pt. a face anumite verificari, restul e Star Wars.
Eu credeam că se înțelege ușor ce am zis,
gotcan [utilizator], Miercuri, 15 septembrie 2021, 23:11
0/0
dar văd că unii dintre voi nu ați prins ideea. Am spus clar că firmele din domeniu, care se pricep cel mai bine, nu au încredere în așa ceva. Posibil, dar nu neapărat probabil, camioanele autonome vor înlocui șoferii, însă nu în viitorul prea apropiat (AI mai are mult de evoluat până la un asemenea nivel). Dar da, nu doar în SUA se lucrează camioane autonome, ci și în Europa, asta era ideea postării mele, ca răspuns la cea originală.
Piața transporturilor
Bubulac [utilizator], Joi, 16 septembrie 2021, 2:41
0/0
Nu trebuie să ajungi în hypermarket cu trenul. Dacă trenurile preiau o parte semnificativă a transportului național și internațional care se desfășura anterior cu tirul, atunci șoferii care făceau aceste rute lungi se vor reorienta spre navetele scurte între gară și hypermarket. Dacă dispar și ăștia, comercianții se vor reorienta spre posesori de permis categoria B în dube (cu costuri semnificativ mai mari, dar asta e altă discuție).

Ideea e că întotdeauna piața va încerca să găsească soluții să rezolve problema, când ceva se blochează oamenii sunt dispuși să plătească mai mult și cineva sesizează oportunitatea de a face profit.
Trenurile de marfă au 15 km/h viteza comercială
Harald [utilizator], Joi, 16 septembrie 2021, 12:41
0/0
Iar transbordările de marfă costă și ele.

Transportul mărfii cu camioane nu necesită transbordare, orice copil de grădiniță înțelege asta. TIR-ul încarcă marfa direct de pe câmp și o livrează direct în hypermarket. Trenurile nu încarcă de pe câmp și nu intră în hypermarket.

În România, trenurile de marfă realizează 12-15 km/h viteză comercială, România nu are practic căi ferate de marfă. un tren de marfă face 40-48 de ore dintr-o parte în alta a țării. Numai Ceaușescu mai promova transportul feroviar imun la orice argument logic și/sau logistic
și
gicutotala [utilizator], Joi, 16 septembrie 2021, 13:08
0/0
care-i problema?
nu de aceea au votat brexit?
eu cred că sunt pe drumul bun și sunt în grafic.
și eu le doresc drum bun.
Tacograful si 1001 alte reguli impuse de " experti
Vlad-I [utilizator], Vineri, 17 septembrie 2021, 0:47
0/0
Soferii de tir au cel mai mare numar de infart din toate meseriile. Tacograful te converteste in robot si te streseaza inutil. Am lucrat pe tir si in ziua de azi este poate una dintre cele mai urate meserii. Iarna trebuie sa iesi noaotea din camion sa-ti faci nevoile in frig si plosie de-ti dispare somnul brusc. Poitia pur si simplu te trateaza ca pe infractor, populatia locala nu vor tiruri, nici parcarile mici, tirurile europene au loc de dormit cat cusca cainelui.
Limite intelectuale profunde aveti dv,
Vlad-I [utilizator], Vineri, 17 septembrie 2021, 1:05
0/0
Generalizarea si particularul sunt doua operatii care stau la baza gandirii umane le folositi la fiecare doua minute. Oriunde v-ati duce, la banca, la spital,scoala posta etc si va intampina unul zdrentaros spunand ca el este: bancherul, stomatologul sau profesorul, imediat ceva iti spune ca ceva nu-i in regula.(este generalizarea) care de fapt mult.mai fina: un robinet, balama, motor, are un zgomot ciudat. Un sot infidel este nervos intr-un anumit moment. Cineva vrea sa vanda un produs " original" dar ceva iti spune ca este un fals. Comunistii moderni vor sa te convinga, ca toate grupurile umane au acceiadsi calitate, ei bine, este fals, in japonia poti lasa un telefon scump in cofetarie si sa-l gasesti a doua zi, iar in slte tari este periculos sa mergi cu el in mana pe strada. INTELES ?
comenteaza