1 € 1 USD 4,3296marţi 18 ian 2022
Versiune
Mobile
m-am intors in tara
mavi [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 6:50
+26/62
acum 7 luni. M-am intors ca sa investesc, deci ca sa deschid o firma si sa construiesc. Dupa 7 luni nu am pus un chil de ciment nici un metru de gard. Tot la stadiu de hartii sunt. Avize, studii, ghiseisti, sesizari fara raspuns. Cea mai mare prostie am facut-o cand m-am intors in Romania.
hei
john70 [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 6:57
-8/38
Tot "fenomenul" asta pare a fi de fapt o campanie bine pusa la punct si cu obiective precise.
utopie
archmists [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 7:18
+33/41
A te muta la tara e una, a munci la tara e alta mancare de peste. In romania cine se muta la tara, face naveta sau telemunca si lucreaza tot in oras.
Conceptul asta nu e pentru oricine
Soro [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 8:03
+11/21
Articol bine construit.
Intradevar, conceptul nu e pentru oricine. Trebuie sa iti evaluezi bine sansele si ce vrei cu adevarat in viata pentru a lua o astfel de decizie dar precum spunea si articolul decizia nu e ireversibila. Oricand te poti intoarce la oras sa te angajezi inapoi intr-o multinationala.
personal cunosc 2 persoane care fac asta o data la cativa ani. Isi iau 1-2 ani liberi si pleaca la tara, dupa care se reintorc si mai muncesc 1-2 ani la oras... si tot asa.
Ca si cu alte concepte de viata se vor trezi multi comentatori care sunt impotriva fara sa iasa din propriul mod de gandire.
In orice caz o schimbare in viata la orice varsta nu te poate omora si e buna ca sa vezi si viata din alta perspectiva.
nimic
zot [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 8:19
+5/15
nu vine de la sine si trebuie implicare si perseverenta;
si pentru ca acum se aniverseaza multi ani de la exilul in baragan al etnicilor nemti din zona
banatului, in cercati cateva minute sa va puneti in situatia lor;
si ce zona curata, ingrijita si bine gospodarita au creat intr-o perioada foarte scurta, fara pic de
ajutor de la stat-va imaginati.
nimic nu se obtine LEGAL fara efort, nici de catre romani!
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 18 iunie 2021, 8:24
+2/50
mda
SoulSearcher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 8:45
+20/38
depinde unde vreti sa va luati...

cu 10.000 euro gasesti teren pana in 1000mp cu aproape toate utilitatile, dar evident ca nu trebuie sa fie in zone precum cluj, bucuresti, brasov, iasi.. etc unde sunt toti rechinii imobiliari si au monopol pe toate terenurile

se gasesc direct de la proprietari, terenuri bune, zone liniste, cu asfalt in fata portii, curent electric, si altceva nu-ti mai trebuie, ca-ti faci singur o fosa, un foraj de apa, pt incalzire apelezi la o pompa de caldura electrica.. etc

iar in multe sate din cauza ca nu sunt atatea utilitati, nici nu ai nevoie de avize si hartii, se face destul de repede

trebuie sa stii sa cauti, evident nu sa te uiti la cel mai scump teren cu toate utilitatile ca la bloc...
mda
SoulSearcher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 8:47
+17/19
da asa este... si prin afara se face naveta

am neamuri in USA care fac naveta 60-80km pe zi dus si 60-80km intors... de acasa la servici si scoli...

la fel si prin germania, faci naveta..

asta e, daca vrei sa locuiesti intr-o zona linistita, frumoasa si cu aer curat, faci naveta la oras unde trebuie sa muncesti
mda
SoulSearcher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 8:48
+11/17
e mai degraba o varianta, a celor care zic ca nu mai rezista la oras

mizerabile, pline de drogati, aglomerate, poluate.. etc
problema mea
mavi [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 8:50
+16/28
este ca nici macar nu am nevoie de aceste comforturi, altfel perfect rezonabile, ci de hartii care sa imi permita sa ma mut la tara ca sa incep munca, sa construiesc exploatatia agricola. In schimb ma lovesc de abuz in serviciu si de ghiseisti care imi spun, de exemplu, ca "actele tale sunt egale cu zero". Am depus sesizari, acum urmeaza razbunari. Pentru cine vede acest comentariu, Nu Va Intoarceti In Romania Pentru a Face o Firma!!! Cea mai mare greseala am facut-o eu, nu o faceti si voi.
toate au limite
mavi [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 8:59
-1/13
Pai ma compari pe mine cu un grup de sute de mii de oameni? Eu sunt solo total la ghiseu (ghiseu real sau virtual). Cand ai de-a face cu imparati si imparate care sunt pe pozitii de neatacat ai cam dat-o-n bara.
Da mai, dar in USA sunt drumuri, nu carari
Fu Leng [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 9:10
+6/24
60km is faci in juma de ora.
Hertz
doar_un_mesaj [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 9:13
+7/11
nu știa foarte multe lucruri despre viața la sat, dar acum este dispus să ne învețe...
Dacă ai vreo 2 apartamente
doar_un_mesaj [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 9:22
+18/22
într-o zonă bună în oraș și le poți da în chirie, atunci da. Poți încerca...
Și încă ceva, dacă ai bunici la sat și te cunoști cu lumea, o șansă de a te integra ar mai fi, altfel invidie și atât. Oamenii la munca câmpului și mereu fără bani iar tu curățel după duș, în haine de hipster și cu salariu de corporație. Bineînțeles, totul depinde de context, poți avea și noroc cu lume bună în mahala.
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 18 iunie 2021, 9:36
+24/46
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 18 iunie 2021, 10:32
-3/19
despre mutatul la tara
costelo999 [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 10:35
+8/14
daca apuci un sat mai modernizat, cu apa, eventual canalizare, asfalt si ceva magazine aprovizionate , este mirific, acolo se duc toti hipsterii fosti oraseni care le pute civilizatia si aerul poluat, nu se duc in satele tipic romanesti fara apa curenta si canalizare, cu buda in fundu curtii, fara asfalt la poarta, in virf de munte la aer curat, fara magazine farmacii dispensar, etc, tot la confort trag,
mda
SoulSearcher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 10:38
+11/29
cu mare parere de rau va anunt ca v-ati mutat in cea mai proasta zona a tarii...
muntenia, oltenia si estul moldovei sunt printre cele mai proaste din tara

odata de auziti manele saptamanal, e clar ca nu locuiti unde trebuie :)

din fericire nu asa este peste tot in tara, si sunt multe zone linistite si cu vecini ok

mult spor la mutat.
mda
SoulSearcher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 10:40
+14/20
asta e un mit... au niste sosele aglomerate de stai cu orele in trafic blocat
cumnata mea sta in new jersey si lucreaza in manhattan.. si face 2 ore in trafic, pentru aproape 80km dus si 80km intors...

sta in blocaje asa cum stau bucurestenii pe centura sau pe colentina...

la fel si prin germania in jurul marelor orase...

degeaba ai autostrazi daca fiecare are masina si toti se duc in aceiasi directie...

daca vrei sa vezi trafic putin trebuie sa ajungi prin olanda, danemarca, suedia, norvegia, unde au renuntat la masini in favoarea transportului in comun sau a bicicletelor.
să vezi când se mută de la țară
Fu Thien Zbang [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 10:42
+4/18
la oraș!
se comportă exact ca niște animale vorbitoare cu tot arsenalul de apucături și țărănisme dus la nivel superior de proastă creștere!
bat și ciocăne zilnic,nu contează ora sau ziua,manelele urlă până spre ziuă,etc!degeaba suni la poliție sau adminul de bloc!pur și simplu le e frică de ei!
niște parveniți mizerabili !
mda
SoulSearcher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 10:44
+8/26
cand te muti in sate de tigani.. cam asa patesti :DDD

in sate de oameni normali n-ai sa vezi ca ard cauciucuri in curte sau ca golesc fosele in santul din fata casei :DDDD

WTF ? parca zici ca esti in ferentari..

deci ori exagerezi ori chiar ai ghinion si ai satul plin de mexicani...
sunt multe si din astea, am vazut si eu.. mai ales in muntenia si oltenia
Daca vrei sa stai in varf de munte,
Ciprian1979c [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 11:10
+6/10
atunci, traiesti ''off the grid'' cum se spune acum, chiar si un sat intreg poate fi ''off the grid'', nu e nici o problema, exista si in America, chiar si in Scotia si-n Suedia, etc. Acolo nu te muti sa te procopsesti, te muti ca ti place modul ala de viata, nu dai doi bani pe ''beneficiile civilizatiei''! Dar, in rest, mai las-o moarta: daca in satul bunicilor mei, dintr-un judet sarac al tarii, din Sud (nici macar nu e la vreun drum prea tranzitat - e la 40 de km de resedinta de judet, pe drum judetean), la camp, exista, asfalt peste tot, exista apa curenta, canalizare, fibra optica la poarta, semnal 4G pe toate 4 retelele, nu cred ca ar lipsi nimanui nici o ''conditie'' daca s-ar muta la tara, in marea majoritate a satelor din Romania! Si banuiesc ca sunt destule sate cu peisaje pitoresti care sunt asa (ca la mine la tare e plat, camp cat vezi cu ochii)!
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 18 iunie 2021, 11:23
+14/22
Din nostalgie
doar_un_mesaj [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 11:26
+5/7
cel mai probabil.
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 18 iunie 2021, 11:29
+1/5
Oh, da
Ciprian1979c [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 11:37
+4/12
La voi nu sunt! Doar ca judetu' Mures are cei mai multi din Romania, de ex! Dar, stai..aia sunt civilizati, ca voi, ca doar ati fost impreuna iobagi la grof, v-ati civilizat! Nu te ai putut abtine sa nu ti dea ''civilizatia'' pe afara!
Discrepante si lipsa de educatie
mihaiAlt [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 11:54
+10/18
E adevarat ce spui. Sunt zone ok in tara, de multe ori mi se pare ca acolo unde nu sunt romani si natura e lasata in pace.

Pana si casele, nu sunt ca in vest integrate in zona, aliniate ca stil si dimensiuni. In Romania sunt parca au fost bagate intr-un sac si scuturate pe pamant si asa au cazut.

Si asta ce spune? Ca nivelul de educatie, bun-simt, cunostiinte ale romanilor e destul de jos si cu mari discrepante. De ce? Pentru ca de multi ani educatia romanilor se face la tembelizoarele mogulilor, pe FB si din manele.

Dar sunt si multe zone care se dezvolta frumos.
.
Annona [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 12:49
+15/15
Postezi, te rog, o harta cu satele de oameni normali? sa stim si noi care sunt alea ca sa ne alegem mai cu spor unde ne mutam. Imi imaginez ca sunt si foarte delimitate si asa nu mai are nimeni probleme

Am rude intr-un sat din Teleorman (cand s-au nascut ei nu erau harti din astea smechere cu sate de tigani si sate de oameni normali) si confirm ce scrie mai sus, cu cauciucuri arse, cu golitul foselor in drum, dar si multe altele.
daca iti iei in varful muntelui,
bancher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 12:57
+8/8
vei avea parte de toate ingredientele descrise mai sus
dar sunt si sate cu canalizare, asfalt, gaze si pamant de agricultura in spatele casei, trebuie doar sa cauti.
in Oltenia nu e asa rau precum spui,
bancher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 13:01
0/20
am niste afaceri agricole, merg des in zona, si nu e deloc asa. Canalizare si apa curenta menajera e in multe sate, curentul nu seia deloc, pamantul e ieftin, daca esti om gospodar iti faci supe casa in Oltenia.
Totul depinde de cat de gospodar e omul: cei harnici au case cu 2 etaje, cei lenesi au ramas cu casele de pe timpul lui Ceausescu si se vaieta la toata lumea ca nu se ma pltesc ajutoare sociale.
a vrut sa faca ceva in tara,
bancher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 13:02
+8/12
lucru pe care eu il laud, doar ca a uitat obiceiul stramosesc cu birocratia.
mie mi se pare ca circuli mai bine
bancher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 13:04
+1/9
pe drumurile din Oltenia decat pe cele din jurul marilor orase americane, unde stai 2 ore sa iesi din oras, iar coada pe autostrazi e de zeci de kilometri. Acolo e bine de mers in weekend, nu sa faci naveta (comute).
astia sunt din cei nascuti la tara care au venit
bancher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 13:05
+6/6
la oras. Insa orasanul nascut la oras din parinti si bunici oraseni nu face asa, chit ca se muta partial la tara.
haha exact
mavi [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 13:20
+3/11
dupa 10 ani afara am uitat cum este in Romania. Eu cat am fost plecat nu am intrat deloc pe siteuri romanesti. In vizita am fost de 3 ori. Pur si simplu am uitat.
Haha
Landser [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 13:25
-3/17
Cine te a pus sa te intorci in cocina asta de tara?
Auzi la el! Vrea sa investeasca in romania! Haha!
Bah nene ,unora li sa uraste cu binele!Ai avut noroc ca ai reusit sa scapi din romania dar se pare ca ti ai batut joc de el întorcandu te!
Spor la vota psd si aur!
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 18 iunie 2021, 13:36
+8/12
Tu esti mai rau decat aia
Ciprian1979c [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 13:47
+1/11
care voteaza PSD si AUR! ''sa mi fie mie bine acolo unde sunt, restul, de unde am plecat, sunt niste prosti, care oricum isi merita soarta''! Cocina probabil ai tu in jur, chiar si-n Elvetia daca esti!
nu pentru oricine
naenae [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 13:57
+5/9
Hai sa fim seriosi, treaba asta, chiar daca ti-o doresti nu e pentru oricine. Daca nu lucrezi lejer remote sau n-ai surse de venit pasiv, scenariul cu mutatul la tara este utopie. Daca mai ai si copii de scoala/gradinita treaba se complica si mai mult.
.
Annona [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 14:05
+4/14
Cei smecheri au case cu doua etaje. Cu harnicia nu ajungi foarte departe, sa fim sinceri
??????
Fu Thien Zbang [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 14:21
+3/3
eu ce zic?
ai citit atent??
ha!
Point [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 14:23
-3/5
pai asta nu se spune in articolul asta,nu?
daca nu ma insel asta e al treilea in care e promoveaza ideea asta.
care sunt interesele,nu stiu.poate ne explica autorul
Nu
utilizator1 [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 14:42
+10/14
Nu pentru mine. Abia am scăpat de acolo.
Ce o fi idilic la cătun in România?
Drumurile desfundate, lipsa cadrelor medicale, scolile cu suplinitori sau profesori slab pregătiți, agresivitatea și intruziunea vecinilor, corupția autorităților locale? No thanks..
Ba da
Ciprian1979c [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 14:50
+1/15
sunt foarte multe case frumoase...barbatii au muncit afara, cu banii au construit casa, iar nevestele le intretin..flori, curatenie, etc.
mda
SoulSearcher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 15:08
-2/8
eu mi-s din Bucovina, n-am stat sub influenta ungara sau turca sute de ani... :D
mda
SoulSearcher [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 15:10
-1/3
nu`s din ardeal.. sorry :DD
Frumoasa-i viata la tara !
Dartanian , Dacu' Liber [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 15:36
+11/13
Sunt de acord intru-totul cu dumneavoastra ! Agresivitatea ruralilor , lasa-ma sa te lasu' autoritatilor locale , kitschul infiorator , ignoranta , manelizarea mediului rural si as putea-o tine-o tot asa ! Uimitor , orasul pare mai putin corupt decat satul asemenea orasenii vs tzaranusii ... Exemplific . Fix cu 3 ani in urma , intr-un sat din Nordul tarii , cumnatl meu , 42, casatorit , 3 copii , gospodar de frunte , a fost macelarit de catre 5 indivizi , fii ai satului , cu fix 56 de lovituri de cutit , sapa , furca si sulite ; da , ati citit bine , sulite ! Pentru ce si de unde sulite ? Simplu . In comuna respectiva braconajul contra mistretilor era in floare -acestia erau alergati de catre viteji juni valahi calare , incoltiti si ucisi cu respectivele sulite . Tineretul paraseste scoala , fix dupa clasa 8 ; mandre mame valahe , nasc multe dintre ele , undeva la 14-15 ani ; contigente mari din tineret pleaca-n turma la cules sparanghel , afine , etc prin D, A sau aiurea . Ii rog din inima pe iubitorii de bucolic romanesc , sa se mute in comuna respectiva - le voi da adresa & detalii , sa-i ajute . PS . Zona si comuna , este pur romaneasca , adicatelea formata din descendenti de-ai lu Traian si Decebal . Sanatate tututor .
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 18 iunie 2021, 17:15
+2/4
E normal
SKBjull [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 17:16
+10/10
Decrețeii îmbătrânesc. Cei mai sensibili au plecat demult în afara țării, au rămas cei mai adaptați.

Orașele sunt tot mai poluate, aglomerate, agitate, oamenii de 40+ au nevoie de predictibilitate, fiindcă au copii.

Satele românești până în 15 km de orașele mari nu vor mai fi niciodată ce au fost. Dacă în 1990 deschideai poarta gospodăriei și ieșeau toate animalele și știau drumul spre pășunea comunală, cam de prin 15 mai, acum nu mai poți crește nimic, fiindcă pute.

30 km în jurul orașelor e viață bună, dar dacă ieși pe de drumul european, după 10km te întorci în Evul Mediu. E frumos, dar trebuie e să le asigurăm acelor oameni asistență medicală de calitate și să ne asigurăm că orice copil are acces la educație.
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Vineri, 18 iunie 2021, 17:43
+5/13
Nici tarani, nici oraseni. Niste intrusi neintegra
D-or [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 19:48
-3/9
E o diferenta intre cei care au plecat cindva din sate iar acum se intorc in satele natale in care mai au rude, radacini si orasenii sau veneticii care navalesc in cite o localitate si o "strivesc" cu modul lor de viata si cu puterea financiara, de regula mai mare decit cea a "bastinasilor".

Primii, da, vor avea o influenta pozitiva, vor fortifica satele.
Ceilalti, sunt doar niste colonizatori, care vor trai in "colonii' distincte si neintegrabile in viata localnicilor.
cu parere de rau..
pehash [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 20:00
+7/9
Peste tot sunt si "uscaturi". Nu se mai vede Ariesul de gunoaie, in Maramures iti te impusca mafia lemnului daca dai peste ei in padure.. Unde sa te duci?

Singura solutie este sa-ti faci casa intr-un sat de munte parasit. Dar acolo problema cea mai mare este ca risti sa nu mai gasesti nici temelia daca pleci cateva saptamani. Romania, mereu suprinzatoare..
N-ai ce-i face!
Beer-gummy-bear [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 23:37
+4/6
Cipriane, astia "civilizati" care fac doar lucruri "smart", nu lucruri care trebuie, sunt niste schizofrenici ingamfati fara remediu! In satele lor nu se simte niciodata fum de la focuri din curti si nu se aude nici o manea! Mda, "sigur"!
Deci Moldova lui Stefan!
Beer-gummy-bear [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 23:40
+2/4
Da, oricat ar fi incercat cineva sa te "influenteze", tu ai invatat sa rezisti atat de bine incat nici astazi nu lasi garda jos in fata vaccinarii! "bucovinene civilizat"!
Hartii
Beer-gummy-bear [utilizator], Vineri, 18 iunie 2021, 23:57
+1/3
Daca nu am fi avut "hartii" am fi fost ca indienii feudali!
Cu rabdare, atentie, documentare temeinica... se rezolva multe!
Spre exemplu eu am ridicat un caz care a dus la modificarea unei hotarari semnate de un presedinte de agentie nationala, ce privea normele de punere in aplicare ale unor prevederi dintr-o lege. Iar ulterior, cine s-a mai gasit in speta in care am fost eu, nu va mai avea o piedica.
"Hartiile", cu cat sunt mai multe, cu atat lucrul este facut mai temeinic, profesionist, si greu de masluit! "Hartiile" pot fi si probatoriu in instanta...
Si nu-mi spune ca occidentalii au mai putina birocratie! Mai multa digitalizare care face procesul mai simplu in multe circumstante, da! Dar uita-te la nemti ce cosmar birocratic au stabilit de cand e lumea!
zona Borsa (MM)?
srpc [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 1:10
+3/3
nu m-as mira
Pai daca le trebuie metropole si megalopolis!
Fu Leng [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 3:05
+1/3
Se aplica la NY, LA si inca vreo cateva, in rest e ok.
Ați auzit de comune ca Ciugud, Luncavița?
nick24 [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 6:20
0/4
De ce nu sunt un exemplu pentru toate comunele din țară?
Să știți că nu numai oamenii dau foc la gunoi ci și primâriile dau foc la gropile de gunoi! Mafia gunoiului e mult mai mare decât se crede. Se càștigă bani mulți din arderea gunoiului.
În schimb a, văzut în județul Neamț, multe sate frumoase care și-au renovat casele bătrânești, nu le-au dăràmat să-și facă altele chici cu etaj.
Càteva interesante: https://youtu.be/1BezHBIEKWI
casa la tara
mongolul [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 8:15
0/4
fara o exploatatie agricola? ridicol.... Si din ce traiesti? iti da statu ajutoare?
din cauza lipsei spatiilor verzi
Coresponedntu [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 8:55
+2/6
a naturii pure in orasele Romaniei, mai ales in cele dun sudul tarii, distruse de tovarasia dintre mafia imobiliarara si autoritatile corupte, care au neglijat regulile de urbanism, multi mitici, mai ales cei din vagauna puturoasa Bukurestabad, se vor muta la tara.
Nivelul de trai mai ridicat nu este oferit numai de existenta unei linii de metrou, autobuz, sau de mall-ul de la coltul strazii, dimpotrva, statele din Europa de Nord nici nu prea au malluri, ci magazine mici care vand produse de calitate, de serie mica, mai ales marfuri locale.
Un nivel de trai ridicat este oferit de orasele in care calitatea aerului, apei este foarte buna dar si care au in proximitate natura pura, nealterata, unde sa te retragi.
Din acest punct de vedere, desi e paradoxal, zonele mai verzi, chiar daca sunt mai izolate , pot oferi un nivel de traui mai ridicat decat o vila asa zis moderna din vagauna puturoasa Bukurestabad, acum aflata la discretia sobolanilor. Intr-un catun sau intr-o regiune virgina cum numai Romania mai are in Europa, poti beneficia si de aer curat, si de apa buna, si de alimentatie sanatoasa si mai ales de LINISTE. A locui in Bukrestistan scurteaza viata cu cativa ani fata de media nationala. Multi mitici au inceput sa ia cu asalt orasele ardelene si din acest motiv. Daca nu pleaca in Occident, macar sa se mute in Ardeal. Iar in weekenduri iau cu asalt Valea Prahovei in drum spre zona Brasovului ca sa scape de mizeria vagaunii puturoase, ca pestii disperati care nu mai au aer. Sunt gata sa stea in masini pana la 5 ore ca sa ajunga la munte si sa scape poluare. Disperarea e mare dar asta arata la ce nivel de distrugere se poate ajunge atunci cand mafia imobiliara isi da mana cu administratia politica corupta si cand locuitorii puturosi isi cara cur...ile doar in masina si pentru 50 m in coltul strazii ca sa cumpere paine.
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 10:09
-5/7
ah, inteleg...
mongolul [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 10:18
-4/6
voi vreti sa munciti la oras sau pe internet, si sa stati la tara... Eventual sa fiti pensionati sau sa inchiriati apartamentul de la oras.
Asta nu-i locuinta la tara. E o prosteala pentru cei cu bani multi. Vreti doar o casa-dormitor in mijlocul naturii. Parca e altceva. Eventual faceti si agroturism, nu?
Ar fi buna ideea, in teorie. In practica, lumea satului nu va va accepta.(Mai ales la noi.) Veti fi straini. Poate copiii vostri sa se integreze, daca vor. (Plius lipsa asfaltului, canalizarii etc.)
Casa la tara e o unitate economica. Trebuie sa produca. Productie vegetala, animala sau mixta. Cel care locuieste acolo, trebuie sa si activeze acolo. Altfel... izmene pe calator! Nu te muti la tara pe 500-1000 mp. Astea sunt suprafete de oras sau mahala. La tara e nevoie de la 2000mp in sus. (In fapt, de la 4000-5000mp in sus.)
fugi
azzazel [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 10:19
0/2
Si eu m-am intors din 2015, iti recomand sa figi de aici cat mai poti, birocratie excesiva, dar surpriza nimeni nu respecta nici o lege, nu ai siguranta, este o mafie pulitica peste tot. In lumea larga ne gandim tot timpul acasa dar astea nu ne vor, te vor distruge si pe tine, nu avem loc la noi in tara.
bucovina a fost sub toate stapanirile!
Antenistontel [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 11:56
+2/2
in afara perioadei cand ati fost slugi la slugile austriecilor!
De acord, ingamfare maxima!
Ciprian1979c [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 12:44
+1/1
Dar, li se pare ca sunt ''civilizati''! Oricum, satele din Oltenia, Moldova si Muntenia de sub munte, marea majoritate, arata superb! Mai ales in ultimi ani, dupa ce s-au intors din vest cu bani si si au construit/renovat casele. Sa nu mai zic oamenii, care nu sunt deloc infumurati, nu te trateaza ''corespunzator'' locului din care vii! Oameni simpli, normali, in cel mai bun sens al cuvantului!
Unii traiesc si in Zanzibar
jorj_bv [utilizator], Sâmbătă, 19 iunie 2021, 15:56
+1/5
- remote office,
- scrii o carte,
- blogging, vlogging,
- faci meditatii la matematica / engleza / pian (online sau cu localnicii)
mai istetilor,
mongolul [utilizator], Duminică, 20 iunie 2021, 8:01
-1/1
nu mai dati aiurea cu minus; sau cereti onor. admin. sa nu mai stearga postarile notate cu minus; vreti sa astupati gura lumii? sa nu vi se vada greselile? Stergerea comentariiilor ce nu sunt injurioase, pentru ca au voturi cu minus, inseamna cenzurarea dreptului la cuvint!
Ce mai iubiti dictatura.......
comenteaza