1 € 1 USD 4,1180sâmbătă 17 apr 2021
Versiune
Mobile
adevarul e la mijloc
Joe1 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 16:58
+28/40
ca se cer garantii de la niste state ca o sa plateasca vaccinurile mi se pare ok. doar nu sunt gratis.

pe de alta parte excesul de cerere fata de oferta si monopolul e foarte daunator. dar se intample deja si cu grupul Facebook care detine cam tot ce e social-media si schimba conditiile in mod autoritar: nu-ti convine ca-ti luam datele si te urmarim peste tot dispari de pe social-media.
Care e asemanarea intre copii si "antivacși"?
cenzuratul [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 17:11
-13/37
Copiii cred in Mos Craciun, antivacșii cred in posibilitatea efectelor secundare pe termen lung ale vaccinurilor anti-covid.

Rog bratul stiintific al comentatorilor HN sa intervina rapid si sa garanteze ca nu pot exista efecte secundare pe termen lung si ca ne spuna ca cerinta Pfizer fata de Uruguay pleaca de la o premiza falsa.
Pfizer e Mana lui Dumnezeu
Itsoc [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 17:13
+1/53
Cum? Pfizer se da la din astea? nu se poate domle, Pfizer sunt salvatorii omenirii!

sa vedeti cand Ministerele Sanatatii din tarile vestice vor fi conduse de Pfizer.

12 vaccinuri pe an, 4 consultatii pe luna, experimente genetice direct pe oameni, va fi parfum!
Dar contracte SECRETE fara responsabilitate e OK?
Kivek [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 17:35
+5/39
toate contractele pt vaccinuri COVID sunt pline de chichite avocatesti care IMPUN OBLIGATORIU ca firmele care produc vaccinul sa nu aiba nici o responsabilitate in cazul in care cineva moare din cauza vaccinului
nu-i nimic năucitor
di livio [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 17:36
-2/36
îi banal și previzibil, pidemia lu pește îi despre bani, nu despre salvat vieți, compasiune sau solidaritate, nice vorbă...la criza din 2009 se pompară sume imense în bănci să nu dea faliment băncile, vine armaggedonu dacă dă faliment vreo bancă...amu se pompează sume imense în big farma sub amenințarea aceluiași armaggedon...problema-i că din cauza lu big farma nehalită io îs obligat la botniță pe stradă, aberația secolului...să se umple ei de bani, nu să-i salvez io pe bunici...și dacă vreunu comentează împotriva botnițării îi linșat mediatic, tăt nu-i place lu CTP termenu...vezi Puiu, Bittman, Bucur...roboțeii băgați viteză, big farma denigrată
hehe
Mazeta [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 17:40
-10/32
Nu știu cum e în alte țări, dar Pfizer a luat țeapă aici, fiindcă în România totul este deja vândut sau promis străinilor.
contract secret e ok, responsabilitatea e necesara
Joe1 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 17:43
+9/21
da, nici eu nu i-as lasa fara sa-si asume nici o responsabilitate.

contractul cred ca poate fi si secret, pentru ca daca nu e afla o suta si ceva de tari nu doar tu si dupa apar intrebari ca de ce aluia i-ai dat mai mult, mai ieftin, mai repede etc. asa sunt oamenii mereu ingrijorati de capra vecinului..
cand
nicoR [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 17:46
+9/17
te gandesti ca astia de la pfizer au mutat rapid cercetatorii de la viagra la covidul asta ...
pandemia
atc [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 18:03
-5/35
De aia'i buna o pandemie la casa omului: castiga BigPharma, castiga guvernele, pierd cetatenii.
Welcome to the dark side
Socrate2021 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 18:04
-2/34
Bun articol. Toata lumea stie ca e combinatie , dar mai rar presa main stream de la noi a prezentat lucrurile din acest unghi. Chapeau, hotnews@
daca vrei garantii, ele nu exista in general
Joe1 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 18:06
+17/25
stii vorba aia cu pe termen lung toti suntem ....
De ce sunt secrete?
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 18:18
+6/22
Câți păoliticieni care au semnat astfel de contracte secrete au fost demiși până acum? Niciunul... Vina nu e a companiilor farmaceutice care încearcă să obțină condicții convenabile ci a politicienilor ce semnează astfel de contracte.
Daca riscul este 0 de ce se feresc producatorii?
luciannn [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 18:25
-8/34
Daca riscul de aparitie a efectelor pe termen lung este 0, de ce producatorii se feresc de o responsabilitate pentru acestea prin clauza in contract?

Antivacsii sunt conspirationisti? Producatorii de vaccinuri sa adauge clauza prin care isi asuma raspunderea pentru eventuale efecte pe termen lung, garantand astfel calitatea produsului lor. Daca nu vor, practic admit ca exista probleme pe termen lung si dau apa la moara antivacsilor...
Și totuși care e problema? Te obligă cineva?
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 18:44
+10/26
Companiile farmaceutice vor să se asigure că vor fi plătite dacă dau vaccinuri pe credit. Aici vorbim de țări ce au obiceiul să nu-și plătească facturile. Își mai amintește cineva de cât ori a dat faliment Argenina? De ce ar trebui să aibă cineva încredere în ea?

Peru e o țară la fel de faină. A lansat la începutul anilor 2000 obligațiuni de miliarde de USD cu dobânzi mari pe care a refuzat apoi să le răscumpere. Asta în timp ce cumpăra cu banul jos armament rusesc valorând ceva mai mult ca obligațiunile alea pe care refuza să le plătească la termen.

Evident că oricine face afaceri cu din ăștia trebuie să se asigure împotriva țepelor. Și cum altfel te poți asigura afară de a-i pune să garanteze cu bunuri solide ce sunt în afara acelor țări? Sunt unul din milioanele de acționari ai Pfizer. Mi-aș dori să fie Gonzalez din Peru vaccinat iar apoi să-și arate dinții galbeni rânjind când vine vorba de plată? Nu prea...

La fel chestia cu daunele. Te temi de vaccin? Păi nu-l fă! E extrem de simplu. Așteaptă răbdător câțiva ani până ce există mai multe date. Care e problema? De ce ar trebui producătorul să se oblige să-ți plătească daune? Dacă ai dubii nu-ți asuma riscul.

Apoi ce companie normală ar acepta să se judece pentru daune în țări corupte și putrede ca Argentina, Uruguay sau cam orice țară latino-americană?

Soluția la toate astea e foarte simplă: N-aveți decât să cumpărați cu banu' jos și plata în avans vaccinuri de la ruși și chinezi. În olus dacă apar reacții adverse aceeași producători ruși și chienzi vă vor arăta cu promptitudine degetul mijlociu ridicat spre ceruri.
Sa multumim UE
florinos [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 18:50
+19/29
Daca nu eram in UE acum ne-am fi uitat peste gard cum altii primesc deja vaccinuri si noi asteptam sa vina alea din Rusia sau China, asa UE a negociat la pachet, a scos un pret foarte bune si pentru Romania si avem asigurate peste 10 mil. doze.
Ce vorbești Franț?!
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 18:53
+8/32
De ce să-mi asum răspunderea pentru orice când am pe piață un produs deficitar la care sunt mult mai mulți cumpărărtori decât produse disponibile?

De unde pot să știu că reacțiile adverse pe termen lung provin de la vaccin și nu de la altceva? De ce să risc sute de mii de procese prin țări dubioase când pot foarte simplu să nu risc nimic.

E o chestie de etică. Compania aia faramceutică riscă în primul rând banii acționarilor ei așa ca mine. De ce ar face-o?

Nu-ți place? E OK. N-ai decât să-ți faci vaccinul singur sau să-l cumperi din altă parte. Pentru fiecare ca tine sunt alți 10 care vor să cumpere fără a face nazuri.
Nu le fă jocul:)
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 18:56
+8/24
N-ai decât să nu te vaccinezi. Nu cred că se va supăra cineva. Apoi mai ajuți un pic și selecția naturală :)
hahaha
john70 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 19:08
+5/15
Nu-ti fa griji, nu ramai fara Viagra.
LOL s-au activat anti-vaxxerii
c2 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 19:14
+5/33
1 Daca nu vreti vaccinul ce cautati in discutia asta? Multi vor sa si-l faca si sunt dispusi sa plateasca.

2 Daca vreti vaccin dar nu aveti incredere in Pfizer -> sunt vreo 70 de alte vaccinuri gata sau aproape gata... cumparati de la rusi, chinezi... cica ar fi ok

3 daca vreti vaccin dar e prea scump cumparati de la rusi, chinezi, etc... cred ca iesiti mai ieftin

4 pentru romani vaccinul Pfizer e cumparat de UE -> adica e gratis pentru cine vrea sa si-l faca

PS1:
Evident Pfizer a dat lovitura cu acest vaccin si acum profita de cererea imensa. Noi avem norocul ca suntem in UE. Si UE poate forta nota daca Pfizer devine obraznic (inclusiv anularea patentului, etc).

PS2:
Pe masura ce apar alte vaccinuri bune va aparea si concurenta -> statele vor putea negocia conditii mai bune
Alo postacii
dt1961 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 19:32
+1/35
vaccinurilor gratuite,ultra sigure, ziduri de netrecut împotrova virusurilor, făcătoare de minuni, etc.Vă doresc tuturor mult succes în continuare în infernala campanie de convingere a „idioților” care încă au rețineri serioase sau de teamă bine justificată în a se vaccina.Vaccinati-va voi cu câte 100 de rapeluri fiecare, până mai este la promoție (gratuit). Oricum peste puțin timp nu o să-l mai prindeti moca, apoi Doamne ferește să nu care cumva să creeze vreo dependență că ați pus-o rău de tot.
Noapte bună covidinteligenților !
vaccin
atc [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 19:52
+5/11
Da, dar iti trebuie si-un sistem de sanatate privatizat, care sa-ti ia banii! Ca, te trezesti, ptiu drace, ca vrei sa te injecteze gratis! Pai, unde ne trezim boss, in comunism? Stati linistit, vineeee!
sanatatea
atc [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 19:56
+2/8
Stai putin, si cu sistemul de sanatate ce facem? Ca doar nu l-om lasa pe mana indigenilor?! Ca, de fo' trei's de ani tot aflam ce prost administrator e statul!
Nu!
atc [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 20:02
-2/12
Nici vorba! Stai linistit, m-am vaccinat chiar de doua ori, ca mai am ceva treaba pe-aici ( daca asta ai inteles din ce-am scris.
Altfel, aceleasi urari de bine si tie! Atentie, nu stii niciodata de unde sare iepurele!
vaccinuri
atc [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 20:12
0/18
"...pentru romani vaccinul Pfizer e cumparat de UE -> adica e gratis pentru cine vrea sa si-l faca"?! Adica, mamiicuta UE a scos ea banii tinuti sub saltea, din care ne da la toti vaccinuri moca,"... fiecaruia dupa necesitati"? Poate, din avion asa se vede.
banuiesc ca
Dancing Dwarf [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 20:17
+8/16
guvernele sunt cele care au presat continuu pentru punerea in productie a unui vaccin, nu? iar procedurile normale, de la concept la testare si punere in productie pentru un vaccin presupun un ciclu mai lung, nu un an, ma gandesc. Si atunci e cumva normal: vrei pe repede inainte, iti asumi consecintele. nu inseamna ca obligatoriu apar efecte secundare peste 2 ani, dar in eventualitatea in care apar, nu si le asuma.
esti complet pe langa
alfa1 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 20:20
-6/12
cu un argument smintit...
În cazul României exact așa e
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 20:33
+9/19
România plătește la pușculița UE mult mai puțin decât primește. Da, vaccinurile de molimă chinezească au venit în România practic pe gratis. Penru o țară ca Marea Britanie sau Germania apartenența la UE e într-adevăr costisitoare și e discutabil dacă cheltuielile acoperă câștigurile. De aici și Brexitul.

Pentru România e exact invers. Aparteneța la UE a adus doar câștiguri. E foarte de greu de imaginat care ar putea fi dezavantajele apartenenței României la UE. Eu cel puțin nu-mi pot imagina niciunul. Dacă tu tii vreo-unul nu te sfii să ne luminezi...
Stai liniștit! Nu vrea să te convingă nimeni...
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 20:35
-7/19
E de altfel mai bine pentru toată lumea ca cei ca tine să nu vă vaccinați. E de preferat ca selecția naturală să-și facă în voie treaba. De ce să o încurcăm?!
vaccinuri
atc [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 20:41
-1/9
".... țări corupte și putrede ca Argentina, Uruguay sau cam orice țară latino-americană?" Chiar nu m-am gandit pana acum: cu atatea Portocale si, inca sunt corupte? Si, asa corupte, stau cam mult peste Ro. la PIB / capita. O fi bine, o fi rau?
E de fapt un argument cât se poate de valid
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 20:44
+6/12
Producătorul/vânzătorul nu are niciun interes ca prețurile să fie publice. Dacă ele ar fi publice un discount oferit unui cumpărător ar trebui oferit tuturor.

Ca atunci când îmi schimb mașina. Am învățat lecția: Și eu și soția mea ne schimbăm mașinile în același timp. Pe cele noi le luăm de la același dealer. E uimitor ce discojunt-uri fac pe loc atunci când au șansa că vândă două mașini deodată. Nu poți însă să-l condamni pe om pentru că nu vrea să lase la preț atunci când cineva îi cumpără o singură mașină și aia cea mai ieftină din lot. :)
vezi
nicoR [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 21:07
-1/3
tie sa nu-ti dea prea mult Zithromax ...
Oo da
sysrq [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 21:19
+6/8
"Efecte secundare pe termen lung" hai băieți, vaccinați-vă, vă rog!
Foame de bani
George21 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 21:20
+6/10
Cu tristete constat ca de fapt tot ce s-a discutat pana acum este adevarat.Deci companiile chiar nu isi asuma reactiile adverse si nu vor sa plateasca despagubiri.Si observ amar ca doar foamea de banii este la conducere.
cum castiga guvernele
Dancing Dwarf [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 21:25
+5/7
care au de gestionat crize sanitare, deficite bugetare si crize economice? si mai toate partidele politice aflate la guvernare isi pierd rapid popularitatea cu masurile lor de austeritate?
E puin mai complicat
Eu the first [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 21:44
+5/9
Cu orice medicament, si la zece ani dupa punerea in piata, exista riscul descoperirii unui efect secundar. Asa o chestie poate usor falimenta chiar si-un colos de gabaritul unei firme farmaceutice, daca raspunderea e integral si fara rezerve la firma farmaceutica. De-aia, plasarea raspunderii complet pe spinarea firmelor farmaceutice ar opri complet inovarea in domeniu.

Asa ca sistemul general acceptat e diferit. In mod esential, firmele farmaceutice tre' sa-si treaca orice produs prin mai multe etape de studii clinice, conform reglementarilor emise de varii organisme de reglementare, din diferite piete, unde munca efectiva au voie s-o faca doar institutii medicale certificate de aceleasi autoritati de reglementare. Procesul asta costa enorm - asta-i si motivul pentru care in domeniul farmaceutic chiar si cea mai mica firma care face productie e gigantica, firme mai mici nu-si permit costurile.

In mod esential insa, asta ofera garantia ca orice produs farmaceutic care ajunge pe piata e testat dupa in proces specificat de autoritatea de reglementare din respectiva piata. Daca o firma farmaceutica isi testeaza produsele in felul asta, se considera ca a facut tot ce era posibil pentru a se asigura ca produsele puse pe piata sunt sigure. Risc zero nu exista niciodata, dar daca firma a facut tot ce s-a putut face, e aiurea sa-i pui in spinare raspundere pentru ceva ce rezulta din ce nu s-a putut face.

De-aia, sistemul care functioneaza mai peste tot in lume e studii clinice riguroase, efectuate de organizatii independente, certificate si auditate, costisitoare, de durata suficienta pentru a elimina in mod rezonabil riscuri, da' dupa aia, exonerare de raspundere. Daca n-ar fi asa, n-am avea vaccin in momentul de fata.

Cat despre partea cu banii, aia poa' sa para necumsecade, da' nu e. Cand esti agent comercial, nu organizatie de binefacere, nu-ti permiti sa dai faliment. Asa ca tre' sa te asiguri ca capeti bani daca livrezi marfa, inainte de-a livra marfa, nu dupa.
de reacții adverse nu știi de unde provin
di livio [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 21:52
0/14
da de ăia de 80-90 de ani cu comorbidități
decedați la ati, de ăia știi?...de ăia știi sigur c-au murit de covrig, fără autopsii și fără teste, numa că i s-a părut lu Musta că decedatu avea simptome covrig...și zici că acționarii tră să facă musai profit, nu fac donații, nu importă că mor milioane de peruani, n-au auzitără acționarii big farma de empatie...numa io tră să am empatie, umblu botnițat pe uliță să nu ucid bătrînii...de un an de zile urlă arafații, tătarii, mahlerii, oancii, mustii să port botniță să nu ucid bătrînii...oare cine-i mînă pe „esperții” ăștia de la spate?...de fapt voiam să te-ntreb dacă nu știi cumva cine-i sponsorizează
Mda
sysrq [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 21:58
-1/13
În 5 ani o să faci leucemie iar familia ta va primi ajutorul de stat pentru înmormântare, cu asta se vor alege
Lungimea ciclului nu e dictata de calendar
Eu the first [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:00
+1/7
La modul ideal, daca ai avea tot timpul decizii instantanee la sfarsit de studiu clinic si toti voluntarii recrutati din prima zi a inceperii unui nou studiu clinic, ai putea reduce durata pana la punerea in piata la chiar mai putin de-un an.

In conditii de ne-pandemie, de la finalizarea unui studiu clinic pana la centralizarea datelor, urmata de prezentare spre aprobare la organismul de reglementare si de cerere si aprobare pentru un nou studiu clinic, adica timp in care doar se plimba hartii, poate sa dureze ani de zile - in medie, zicea la un moment dat unu' din domeniu, doi ani. Ai cam trei etape de gen complete, asa ca doar astea iau sase ani, in medie. Cand nu-i pandemie, recrutarea voluntarilor e mult mai lenta - nu exista motivatie. Tot cand nu e pandemie, sa arunce guvernele cu miliarde in tine, trebuie sa platesti cobai din buzunarul propriu, si firmele farmaceutice se feresc sa bage bani multi de-odata intr-o chestie care nu stiu daca o sa le iasa sau nu. Asa ca in loc sa recruteze zeci de mii de voluntari odata, recruteaza cu taraita cateva zeci sau sute o data, pe parcursul unei durate mai lungi de timp. De-aia, inocularea voluntarilor (sau tratamentul, ca studii clinice se fac pentru orice medicament, nu doar pentru vaccinuri) care s-ar putea face intr-o saptamana poate sa dureze un an sau mai mult.

Ultima variabila e perioada de observatie dupa inoculare/tratament. AIa variaza in functie de caracteristicile bolii pentru care se face vaccin/tratament. La faza asta intervin deja calcule si consideratii statistice complicate. In mod esential, se asteapta pana se poate zice cu relativa confidenta, dpv statistic, daca ipotezele formulate la inceputul studiului clinic au fost confirmate sau infirmate. Tre' sa astepti mai putin la boli care-s mai contagioase sau care omoara mai multi oameni. Cum COVID-19 e destul de contagioasa si omoara destul de multi oameni, perioadele de asteptare n-au trebuit sa fie foarte lungi.
Mult le-a luat
Harald2 [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:02
+4/10
oamenilor sa descopere adevarul despre modul de lucru al Pfizer.

Disperarea te impinge la orice. Parca Peru era tara aceea in care un Dragnea pro-american si parca femeie l-a alungat pe presedinte prin 2019. Rezultatul coruptiei la nivel inalt s-a vazut si din modalitatea "eficienta" cu care a fost gestionata criza sanitara. Ajung acum sa-si vanda tara pentru a salva aparentele cu un vaccin controversat.
Aiurea
Eu the first [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:03
+5/11
Articolul e senzationalist pe gratis. Prezinta drept scandal un sistem bine justificat, bine pus la punct, care functioneaza in domeniul farmaceutic de decenii. Fara sistemul asta, inovatia in domeniul farmaceutic ar fi inexistenta, si mai astepta si-acuma sa se riste cineva sa produca un vaccin.

Am scris mai sus in alt comentariu cum functioneaza si de ce sistemul de testare si punere in piata a medicamentelor - e ceva, da' nu e mare diferenta intre vaccinuri si alte medicamente, dpv. al testarii.
E bine sa ai idei, ...
Eu the first [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:06
+2/4
... da' e si mai bine sa le evaluezi totusi plauzibilitatea. Matale iti lasi doar imaginatia sa zburde, si-ti iei in serios propriile fabulatii.
Ahaaaa
Flav_ [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:19
-1/13
Cică nu te obliga nimeni, dar unii "ambasadori" și "specialiști în sănătate publica" ar vrea sa fie și câinii vaccinați de covid, pe motiv ca asta-i directiva "salvatoare" propagata de "imenșii specialiști ai OMS-ului" și arunca cu amenitari. Trebuie să-i credem pe cuvânt, mai ales ca au emanat numai "coerenta", azi asa, mâine invers. Nu dau doi bani pe alegerile voastre, de mine, va puteți face 100 de shot-uri, eventual pana va ies pe urechi. Dacă mai apare un articol ca asta, nu-i vad prea bine pe comandanți, parca vezi ca raman doar cu "esențialii" vaccinați. Deja în Israel e agitație.
Felicitări
sysrq [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:21
+4/16
Felicitări HN pentru, deja o serie, de știri de genul ăsta!
Nu trebuie multe, din când în când e suficient ca să turbeze talibanii covid
Așa așa
sysrq [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:23
0/8
S-au activat trolii talibani covid ca ăste de mai sus
Care or fi alea puiuț?
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:26
+4/10
Cea mai ridicată dintre țările latino-ameriane cică ar fi Uruguay, unde cu excepția Punta del Este (district turistic unde nu prea auzi vorbindu-se spaniola) cam toață țara arată mai rău ca Vasluiul de acum 20 de ani. Și cum afară de turism nu prea merge nimic în țara aia. Bănuiesc că în 2020 au luat-o bine de tot la vale. Altceva mai ai pe tarabă?
Asa ceva
Flav_ [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:31
+3/11
Cu "dreptul tău la viata" pe care "antivaxeri" ți-l îngrădesc și "empatia" fata de vecina de 100 de ani de la etajul 3, cum rămâne?
Păi dacă ești major și vaccinat care-i problema?
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:49
+1/7
Zici că ai pierdut. Ce ai pierdut? Ce n-am înțeles? Zi-i Alioșa nene...
Ei și tu acum!
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 22:55
+1/5
Păi cum să dai bunătate de sistem de stat la burgheji?! Îl ți strâns în mână și îl mai mângâi ocazional. :) Iar când ai nevoie de ceva, vine alde Beurean ce te operează cu aruncătorul de flăcări și scapi ugent de toate suferințele :)
Încă odată, Te-a obligat cineva la vaccinare?!
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 23:01
+2/12
Ascult-o cu încedere pe Șoșonela aia sau cium o cheamă. Nu te lăsa prostit :) Ți-am mai spus că ar fi mare păcat să încurcăm selecția naturală.

P.S.; Să nu uiți nici pastiluțele și nici să ne anunți când începe marea revoluție de dezrobire din Israel :) Că ar fi mare păcat să nu fim pe fază...
Pai asta e ideea: riscul NU e cunoscut
cenzuratul [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 23:08
-2/8
Riscul pe termen lung e necunoscut, acum putem teoretiza ca e mic, putem estima ca e mai mic decat cel al covid-19, dar empiric o sa il aflam in viitor.

Acolo unde e pe vorbe, cum vorbitul nu doare si nu costa, se spune ca vaccinul e sigur. (Vezi promourile de propaganda pentru campania de vaccinare, unde de exemplu Valeriu Gheorghiţă spune "Romania este pregatita sa asigure [..] un mediu sigur pentru fiecare persoana care doreste sa se vaccineze", Mihai Craiu spune "vaccinurile sunt sigure", Adrian Marinescu spune "acest vaccin este sigur").

Acolo unde e pe bani (de ex compania farmaceutica sa-si asume plata unor daune daca apar efecte secundare), se zice pas.

Chiar nu-mi doresc sa aflu raspunsul la aceasta intrebare, dar daca, Doamne fereste, apar efecte secundare urate, acesti "instigatori" vor fi trasi la raspundere penala? (Ca precedent, vezi epopeea juridica a seismologilor dupa cutremurul din Italia, L'Aquila https://en.wikipedia.org/wiki/2009_L%27Aquila_earthquake#Prosecutions, care au fost acuzati dupa niste declaratii mult mai putin categorice -si cred stiintific corecte- decat cele din promourile pro-vaccin anti-covid-19, care sunt stiintific false).
Păi vezi?!
Amerlocu [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 23:16
+4/10
N-am nicio vecină la 3. Casa mea are doar 2 etaje și subsol. Sunt sigur că în podul casei nu stă nimeni afară de o senzorul de temperatură de pe pe coșul șemineului și mica centrală meteo ce am instalat-o cu copiii pentru un proiect al lor de la școală.

În suburbia în care locuiesc nu mai există nici un el de restricții legate de molimă din Iunie după ce a trecut emoția inițială. Împreună cu alte suburbii ne judecăm la curtea supremă a statului împotrivq restricțiilor impuse de guvernator. Probabil că procesul va muri de la sine pentru că guvernatorul e oricum pe cale să ridice toate restricțiile rămase.

Nu avem și nici nu am avut nici cazuri de infecți și nici decese. Ele sunt exclusiv în ghettouri.

Sunt vaccinat pentru că sunt medic și am participat ca voluntar împreună cu soția mea la programul de testare al Moderna în august, atunci când aveau mari probleme în a găsi voluntari. Altceva?!
care selectie naturala ?!
richter [utilizator], Duminică, 14 februarie 2021, 23:30
+1/9
..am vazut om batran cu diabet avansat, boala de inima si altele, cu tratament serios etc. si nimeni nu credea ca mai scapa de covid din spital viu... ei bine, e acasa , si mai si poate lucra .. si sunt foarte multe cazuri ca acesta, iar altii, mult mai tineri si mai sanatosi au fost "selectati" sa plece; nu prea inteleg selectia asta, da stiu CINE o face !
Exista diferite stagii de saracie
jorj_bv [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 1:51
+5/7
România tocmai a trecut de 12mii$ PIB /capita. Asta înseamnă că suntem considerați o țară cu venituri mari. Suntem în stare sa plătim 100-200 milioane $ pe vaccinuri.
Sunt țări unde PIB / capita e de câteva mii $ pe an. Sau mai puțin. În multe țări nici acest indicator nu spune multe datorită inegalitatilor sociale. Salariile pe tot anul pot fi de câteva ori mai mici.
Peru a naționalizat cândva active ale companiilor străine.
cat de ...
Sfarsitoru [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 1:58
-3/11
naiv esti !
Adica daca vand o sarbushka facuta la repezeala
Parzivall [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 2:26
0/10
testata la repezeala, e normal sa scrie o groaza de exceptii cu litere mici in contract. Ceva de genul: fiindca nu stim cat de bine o sa functioneze si cati or sa si moara chiar, nu ne asumam nicio responsabilitate, semanti ca primaru si asumati-va raspunderea, care culmea, nu si-o asuma nimeni!
Hehe
jeanvaljeanro [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 2:50
-5/9
Bill, tu esti?! Binefacatorul omenirii cu IPR-urile pe 20 de ani in buzunar platite de stat:))
hehe
jeanvaljeanro [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 2:53
-4/10
Ai uitat ca s-au dat miliarde de la buget pentru vaccinurile astea acestor privati...iar profitul si IPR-urile pe 20 ani sunt...ale companiilor private :)) un fleac :))
hehe
jeanvaljeanro [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 3:04
0/6
problema e ca vaccinul e deja platit (s-au bagat miliarde de la buget in perioada cercetarii) iar cercetarea a pornit de la un genom oferit gratis...plus IPR-ul e privat 20 de ani deci un ajutor de stat mascat din care beneficiaza privatul din plin!
OK cu o mica corectura
anonim3 [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 8:30
+2/4
Per total, Uruguay nu este o tara corupta.
Ro.
atc [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 9:18
-1/7
1".România plătește la pușculița UE mult mai puțin decât primește." Absolut de acord. Doar ca, nimic nu e gratis. Si cand dai de pomana unui cersetor, iti rezervii un loc mai in fata la show-ul final.
2."Aparteneța la UE a adus doar câștiguri. E foarte de greu de imaginat care ar putea fi dezavantajele apartenenței României la UE. Eu cel puțin nu-mi pot imagina niciunul" Oare? In folosul cui or fi transferurile de profit neimpozitate, in tarile multinat.? Dar privatizarile unor societati de stat PROFITABILE (facute, sau care urmeaza): mari banci, resurse naturale, dar justitia cu dubla masura, dar obligatia de a goni investitorii chinezi din Ro. si diabolizarea afcerilor cu Rusia vs goana UE dupa afaceri in China si Rusia, dar omorarea micilor producatori romani prin importurile de fructe, legume, etc. subventionate? Sigur, sunt de acord cu principiul win-win, doar ca, contrar aparentelor. la UE e cu "W" iar la noi cu "w". Evident ca locul Ro. e in UE, dar nu cred ca-si au locul lozincile cu "pomana" pe care o primim. Traind afara, ai intalnit companii comerciale al caror scop este sa dea ceva de pomana?
3. Nu tin sa te luminez. Doar sa spun ce cred.
aiurea
di livio [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 9:37
-4/4
te activară băieți și pe matale?...înseamnă că-i articol deosebit de periculos pt mic farma
PIB
atc [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 11:37
0/4
1. Esti foarte credibil pe H.N. cu " cica" , "banuiesc" si "cam", vs. datele oficiale; iar faptul ca afirmi ca Uruguay( al doile PIB/capita din Sud America si binisor peste Ro.) "arată mai rău ca Vasluiul de acum 20 de ani " spune multe despre tine.
2." Altceva mai ai pe tarabă?" Sigur ca da, da'nu pentru badarani, ci pentru cei ce stiu sa poarte un dialog civilizat. Pentru ceilalti, am, in fundul curtii, o incapere cu autoservire. Puiut!
pandemia
atc [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 11:52
+1/5
Pentru tine si cei nascuti ieri, mai intereseaza-te cam ce afaceri a facut / face statul roman ( adica Guvernul, ca doar n-om fi noi statul!) cu materialele de protectie. Poate intelegi si tu si altii ca tine! Hai, straduie-te, ca nu-i asa greu!
Ciolane, tiu ești?
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 14:16
+1/5
Ce ar fi măi PSDilă să mai încerci și pe al alte mese?

Oricât s-ar ciupi de la materiale de protecție nu de acolo se fac marile averi ale PSDimii.

De aia amătâții cat tine zaceți guițând a pagubă pe lângă blocurile voastre igrasioase. Nici măcar nu știi de unde să furi :) De aia n-o să ajungi niciodată la osânza lui Năstase sau Dragnea...
Băiete mai încearcă
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 14:21
+1/5
Diferența dintre noi doi e că eu am văzut Brazilai, Paraguay, Uruguay și Argentina. E exact aașa cum îți spun eu. poate un pic mai rău acum la timp de molimă.

Tu vorbești din povești de pe net și nici nu pari a fi destul de inteligent să interpretezi ceea ce citești. Punimaieși?
Păi nu le da nimic!
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 14:26
+1/5
Fă-ti vaccinul tău fără să te mai încurci cu marile companii farmaceutice. Sau ia-l de la ruși și chinezi. Care e problema?

Ceea ce nu pricepeți voi ăia de mai plângeți și azi după cozile lui Ceaușeacu e că numai banii stimulează cercetarea și inovația nimic altceva. Fără profituri nu xistă vaccin. Fără profituri există doar cozi și sărăcie. No pay no play.
Păi dacă sunt naiv, de ce nu mă luminezi?
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 14:29
+3/5
Hai explică=mi cu cuvintele tale cum stă treaba...
Ti-am mai spus: „Cap ai minte ce-ți mai trebuie?”
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 14:37
+2/4
2. Fără UE în România n-ar fi multinaționalele alea care să tranfere „profituri neimpozabile”. N-ar fi fi milioane de locuri de muncă care generează prosperitate, iar pensia ta ar fi de 7-8 o oi mai mică ca azi. Ai trăi o viață fericită ca-n Kîrgîzstan scomonind printre gunoaie și zbierând la guvern să-ți dea bani care se devalorizează oricum mâine. România în afara UE a trecut prn infații din alea de peste 200% și oameni disperați care-șliu dădeau foc de foame.

3. Nu luminezi pentur că nu ai nimic de luminat știi că N-AI NICUN argument. Ai însă o tonă de frustrare și crăpi de furie din cauza caprei vecinului. Asta e tot.
Încă odată, Nu-l fă
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 14:40
+2/4
Iar dacă nu faci vaccinul scapi garantat de leucemie :) T-ai luat azi pastiluțele?

Ți-am mai spus: Nimeni nu vrea să te oblige să faci nimic. Sunt mai multe cereri de vaccinare ca vacinuri. Fiecare din ăsta ca tine care nu vrea să-l facă e o binecuvântare pentru cei din jur. :)
Ești irațional
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 14:44
+1/5
Păi dacă Pfizer e așa de rău de ce stau ăia în genunchi și se tânguie la Pfizer?

De ce nu iau vccinul de la ruși și chinezi? Că doar arme își cumpără de la ruși iar economia peruană e doar o anexă a Chinei.
Nu ți-o bagă nimeni pe gât
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 14:47
0/4
Voi veniți și zbierați că nu vă că Pfizer destule vacinuri. Dacă n-ai înceredere în el nu te vaccina. Sau vaccinează-te de la ruși și chinezi. Vaccinurile alea sigur merg mult mai bine și n-au efecte secundare. :)
Aiurea
Eu the first [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 15:55
-1/3
Pe 2019, GDP (PPP) pt. Uruguay a fost de sub 23000 de dolari pe cap de vita furajata, pe cand pt. Romania a fost de peste 31000 de dolari. Absolut nici o tara din America de Sud nu s-a situat peste Romania la criteriul asta.

Pe 2020, cel mai bine in America de Sud a stat Chile, cu putin peste 23000 de dolari pe cap de vita furajata, inca bine sub Romania, cu usor peste 30000 de dolari.

Despre ce vorbim? Povesti sau date concrete?
Ei și tu acum?!
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 17:05
+1/3
Ce naiba îți trebuie ție sistem de sănătate privat?! Îl ai pe ăsta de stat în care mișină gândacii și colcăie cele mai zdravene bacterii. Dar măcar e gratis. Afară de șpaga necesară ca șă nu te omoare în rest nu plătești nimic :)

Iar la final fie te operează Ciomu care te face în timp record domnișoară sau dacă nu, vine Beurean cu aruncătorul de flăcări și te scapă de orice griji. :)
Yep...
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 17:15
+1/3
Nicicum nu-i bine.

Dacă murea zbierai că l-a omorât sistemul ca să nu-i mai plătească îngrijirea medicală. Dacă el a supraviețuit ești revoltat că de ce n-a murit ăla și au murit alții mai tineri:)
Tu vorbești de foamea de bani?!
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 17:25
-1/3
Omule în fiecare minut mor de foame 17 oameni din Africa subsahariană.

În acest imp îți permiți să plătești abonament la internet, TV, telefon etc. Chestii ce îți sunt absolut degeaba. Dacă în loc să le plătești pe asta ai da bani pentru rezolvarea foametei din Africa ai asigura hrana câtorva zeci de oameni din ăia condamnați la moarte prin inaniție. Când colo tu ce faci?! În lăcomia ta de bani cea fără de margini tu îi lași pe ăia să moară de foame și continui să te aberezi pe Internet...

Și unul ca tine are tupeul să vorbească de lăcomia de bani a altora...
Privatizarea sanatatii
atc [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 17:41
0/2
Un sistem de sanatate PRIVAT poate coexista cu unul de STAT, fiecare avand rolul si destinatarii sai. Un sistem de sanatate PRIVATIZAT, e ala care muta tot sistemul de la stat la privat. Cu banii contribuabililor cu tot., ca doar stie el, privatul, cum sa-i administreze mai bine. Ceva mult peste hotia cu Pilonul II de pensii.
PSD
atc [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 17:56
+2/2
1. Scuze, esti sef de sala pe-aici? Ori e "masa" rezervata pentru 'telectuali educati ca tine?!
2. Aia cu igrasia e veche. De fo' doua's de ani stau la vila cu gradina, in nordul Bucurestiului. Si folosesc Spitalul privat Regina Maria.
3. Mai cauta, ca la furat e "marea coalitie". De f'un an jum'ate!
4. Ceva argumente, sau doar lozinci de doi bani cu Dragnea, Nastase? Atat te duce mintea? Cat despre osanza, pari a fi campion!
pandemie
atc [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 18:04
+2/2
"Gvernele" inseamna oameni, iar "castig" inseamna FURT. De catre oamenii din guvern si supusii lor. Chiar n-ai auzit de imprumuturile de miliarde la dobanzi mai mari decat ale pietei, de afacerile cu masti, de sutele de "incredintari directe" catre firmele de casa, etc., etc.? Cauta prin istorie si vezi cum se imbogatesc "meseriasii" in vremuri de criza( razboi, pandemie, orice da' sa fie!)
autostrada
atc [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 18:11
+3/3
Sunt multi care vad " Brazilai"(?!) si nu pricep nimic. Categoria: "stii sa citesti da'nu-ntelegi"
Eventual: panimaiesi! Cu accent pe silaba 3.
Scuze ca nu ma cobor la intelectul tau!
Naționalizarea sănătății
Amerlocu [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 18:28
-1/1
Profsez ca medic în SUA.

Am văzut ca adolescent și apoi student la medicină în România ce bine mergea sistemul medical de stat. Am avut ocazia să călătoresc prin Europa de Vest, America Latină și Asia. Am văzut gârlă sisteme medicale de stat și până la urmă cam toate au aceleași probleme precum sistemul medical de stat româesc. Risipa enormă de resurse din aceste sisteme poate că atenuează un pic racilele unui sistem sărac ca cel românesc dar nu le rezolva niciodată

Aș aprecia dacă ai putea să-mi spui totuși la ce anume folosește sistemul medical de stat care e peste tot corupt, risipitor și incompetent?
Chiar aiurea!
atc [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 18:57
+2/2
Pai, hai sa vorbim:
1." GDP./capita...Romania a fost de peste 31.000 de dolari." Waw! Un exercitiu de aritmetica elementara: 19,2 mil. cetateni( INS) x 31.000 US/ cetatean = 595,2 mld. USD PIB/2019 ?!!?!!. Waw! Oricat s-a straduit PSD-ul in cei trei ani de guvernare ( 2017-2019) n-a reusit mai mult de cca. 250 mld USD.PIB/2019.
2. Si, iata cum ies la iveala cifrele reale si dispar aberatiile: cca. 250 mld: 19,2 mil.= cca. 13.200 USD/ capita romaneasca.
3. Iata si datele World Bank si U.N./ 2019 (USD/capita):
- Ro.- 12.920 - loc.60
- Chile -14.900 -loc.57
- Uruguay - 16.190 - loc.52
Si, atentie: Locul 60 nu e mai bun decat 52!
4. " Absolut nici o tara din America de Sud nu s-a situat peste Romania"?!. In cazul in care Chile si Uruguay n- au parasit, subit, Sud America, ceva suna rau in afirmatiile tale!
5. "Despre ce vorbim? Povesti sau date concrete?" Chiar asa, zau! Despre ce vorbim? Povesti sau...bla, bla...? Ce zici?
sanatate
atc [utilizator], Luni, 15 februarie 2021, 21:19
+2/2
Acu' ce sa-i mai spun inca odata, lu' ditamai doctoru' , care a vazut garle de sisteme medicale in toata lumea, da' n-a-nteles nimic? Sa-i spun ca, peste tot in lume, exista sistemul de STAT ( asa "corupt,risipitor si incompetent"), pentru cei cei nu-l pot accesa pe cel privat dintr-un motiv asa de simplu ca nici nu i-a trecut prin capsoru' ala mic: saracia unora? E drept, nu multi: doar juma' din populatia globului ( in Ro., doar 25%)! Pai, merita sa-ti bati capul cu astia, cand stapanii din UE abia asteapta banutii sistemului de sanatate ?
Daca macar acum ai inteles, iti multumesc anticipat pentru aprecieri.
Si, mai ai grija si de ceilalti contributori, ca vad ca azi esti de serviciu pe unitate!
coruptie exista
Dancing Dwarf [utilizator], Marţi, 16 februarie 2021, 2:00
-2/2
si in vremuri pasnice.. si mecanisme de control exista si in vremuri de pandemie. Plus ca vremuri de pandemie egal, pe alte planuri decat cel medical, austeritate, deci potential mai putine "dealuri". Ai facut tu socoteala cat se "castiga" inainte si cat acum?

si ca sa interpretezi vremurile astea strict prin prisma coruptiei adiacente, mi se pare putin cam simplist.
pandemie
atc [utilizator], Marţi, 16 februarie 2021, 8:12
+2/2
E o mare diferenta: in vremuri "normale" exista legi ( de ex.: obligativitatea licitatiei), care se suspenda in pandemie si se inlocuiesc cu unele mai laxe- vezi Doamne, pentru urgentarea achizitiilor-, de ex.: incredintarea" directa". Tu cand crezi ca se poate fura mai usor?
de acord,
Dancing Dwarf [utilizator], Marţi, 16 februarie 2021, 10:48
0/0
sunt simplificate procedurile de achizitie si create conditiile pentru mai multe abuzuri. A fost si un caz expus, cel de la Unifarm. Cu toate acestea, domnul acela are deja dosar pentru luare de mita. Iar partea de achizitie vaccinuri din ce stiu eu este gestionata de UE, deci nimic de ros aici la ai nostri.

Dar altfel, sa privesti situatia guvernului strict prin prisma unor abuzuri ce se pot face eventual mai mult decat in alte vremuri, este cam simplut. Mai sunt si alte laturi ale acestei pandemii, ca de ex campania de vaccinare, criza economica ce trebuie gestionata, gravele deficite, austeritatea, presiunile diverselor sectoare pentru sustinere financiara, salariile bugetare si cresterile de pensii promise anii trecuti etc.
Sustin
Flav_ [utilizator], Marţi, 16 februarie 2021, 13:19
0/0
"eforturile" tale de "salvare" a omenirii. Mult succes în următoarele campanii de "vaxinare". Deocamdată nu sunt interesat cum n-am fost interesat niciodată de shot-urile sezoniere antigripale și nici nu-mi pasa ce fac alții. Pana terminați voi de "salvat" planeta, stau "parcat" într-o locație de 6000mp fără vreo grija imediata, ia beciul îl folosesc pentru altceva, nu adăpost anticovid.
de acord
atc [utilizator], Marţi, 16 februarie 2021, 13:23
-1/1
Acum, daca la primul punct ne-am inteles, hai sa-ncercam si cu-al doilea. Sunt de acord cu greutatile, corect consemnate, ale perioadei; numai ca, unele ( pandemia + vaccinarea, o parte din criza economica) sunt obiective, altele ( o buna parte din restul celor sesizate de tine- as cita doar imprumuturile aberante angajate intr-un singur an-) sunt subiective, tinand de grava incapacitatea manageriala a guvernarii , in majoritate liberala. Si te-as intreba ceva: ii tine cineva cu forta la guvernare, daca nu pot mai mult ?! S-a desfiintat solutia demisiei guvernului, la atatea presiuni la care e supus? Raspunsul meu este: NU AU VOIE sa demisioneze, pentru ca au fost numiti de stapanii de-afara pentru a "privatiza" ce-a mai ramas din resursele tarii, in folosul lor. Si, ma intorc in bucla, pentru a consemna o alta cale de fraudare la nivel guvernamental. Pentru ca, asa se platesc functiile la Mareatza Poarta. De sute de ani.
nu ader la teoria conspiratiei
Dancing Dwarf [utilizator], Marţi, 16 februarie 2021, 19:44
0/0
ca s-au imprumutat era normal: de unde sa ia bani pentru imensele cheltuieli medicale si sprijin pentru sectoarele afectate de restrictii? din incasarile la buget care oricum sunt mai mici in perioada asta?

altfel, unde mai sesizezi o "grava incapacitate manageriala"? la ce capitol?

ca au fost numiti sa privatizeze? nu stiu, ai dovezi sau rationamente logice in sprijinul acestei teorii? adica nu speculatii.. eu logic ma gandesc ca UE finanteaza totusi intreprinzatorii din RO si proiecte de infrastructura cu fonduri substantiale.. altfel, la drept vorbind, eu m-as bucura sa privatizeze niste companii de stat, pentru ca statul s-a dovedit un prost gestionar dintodeauna si aceste companii stau in spinarea romanilor de ani de zile. din pacate, eu nu am auzit de astfel de intentii ale guvernului..
teoria conspiratiei
atc [utilizator], Marţi, 16 februarie 2021, 21:20
-1/1
Nici eu, de aceea incerc sa ma refer la date/ informatii concrete:
1. Sunt estimari ca doar cca. 30% din imprumuturi au fost destinate luptei cu pandemia. Desigur, prezenta lui Catu in Parlament cu explicatii( refuzata de atatea ori - oare de ce?) ar fi lamurit imprumutul de Fat-Frumos ( intr-un an cat altii in trei!). Nu crezi?
2. Repetatele balbe din abordarea pandemiei ( ai nevoie de detalii, pe capitole?), din invatamant, Horeca, etc., etc.
3. Repetarea lozincii cu "statul e un gestionar dintotdeauna,...bla ,bla," se aplica si la SOCIETATILE de STAT PROFITABILE.? Ca, taman despre ele este vorba. Ca doar nu s-or baga stapanii de-afara la cumpararea de actiuni la societati de stat aflate pe pierdere ( experienta BCR,BRD, PETROM, etc, nu-ti sugereaza chiar nimic?). Iar dovezile pe care mi le soliciti cu" inocenta" tocmai ce-s declaratiile guvernantilor de zilele astea. Chiar n-ai auzit de listarea la bursa a societatilor profitabile ale Ro. aflat in lucru pe masa Guvernului?
4. Faptul ca tu esti bucuros pentru astfel de hotii mascate, e dreptul tau; ca si al meu, de a NU fi. Nu ca ar conta!
pe puncte
Dancing Dwarf [utilizator], Marţi, 16 februarie 2021, 22:08
0/0
1. cine a estimat? ai un link?
2. ce balbe? au fost restrictii si relaxari suceesive. altfel, da, am nevoie de detalii.
3. nu e o lozinca, stiu foarte bine, am lucrat in companie de stat, e varza si e pe spinarea romanilor. Daca e vb de discutiile recente, aud ca vor sa vanda pachete de actiuni, nu majoritare. Nu cunosc detaliile, dar in general sunt pentru privatizare, economie de piata, un stat cat mai suplu si eficient. Daca altii au privatizat in conditii dezavantajoase pentru statul roman, nu inseamna ca toti vor face la fel.
hotie
atc [utilizator], Miercuri, 17 februarie 2021, 9:11
0/0
1.Curs de guvernare/ 28.01. 2021: "Sume în valoare de 46,31 mld lei (4,45% din PIB sau 45% din deficitul consemnat) au fost lăsate în mediul economic prin facilități fiscale, investiții și cheltuieli excepționale alocate pentru combaterea efectelor epidemiei de COVID-19." Imi cer scuze, am fost prea generos cu 30% din PIB/ pandemie. Au fost doar 4,45% din PIB?!?!
2.Bine, e liber la cautare. Dar, macar de REFUZUL TESTARII- aia recomandata de OMS- ai auzit?
3.Poate ca, daca ai fi lucrat mai mult in sistemul privat, ai fi aflat cum se transforma un pachet minoritar in unul majoritar, cu sprijinul guvernantilor corupti.
4. Si daca tot nu sunt lozinci ceea ce spui, de ce refuzi sa raspunzi la intrebarea simpla: de ce sa vinzi actiuni de la SOCIETATI DE STAT PROFITABILE? De ce sa nu-ti insusesti tu, STAT, intregul profit si sa-l imparti cu altii? Tu ti-ai vinde vaca ce-ti produce zilnic lapte?
rolul statului
Dancing Dwarf [utilizator], Miercuri, 17 februarie 2021, 19:35
0/0
nu este sa detina active decat in masura in care are un interes strategic si are nevoie sa controleze deciziile intr-o companie. In rest, totul trece la privat, asta inseamna economia de piata.
pai ori te raportezi la PIB
Dancing Dwarf [utilizator], Miercuri, 17 februarie 2021, 19:57
0/0
ori la imprumuturi / deficite.

in orice caz, majoritatea cheltuielilor au fost cu pandemia (medicale sau de sustinerea sectoarelor afectate), 45% din deficitul bugetar. Altfel, sunt multe alte componente care au crescut,ex asistenta sociala: + 22,1% si, mai ales investitiile + 26,8%. in plus, mare parte din cheltuieli s-au facut din finantari nerambursabile.

Cheltuielile pentru investiţii = cea mai mare sumă investită în economie în ultimii 10 ani!
refuzul testarii?
Dancing Dwarf [utilizator], Miercuri, 17 februarie 2021, 19:58
0/0
nu stiu despre ce este vorba. imi spui in cateva cuvinte?
privatizari
atc [utilizator], Miercuri, 17 februarie 2021, 22:43
+1/1
1. Acum, daca nici Hidroelectrica( macar ptr. Portile de Fier), Nuclearelectrica,( ambele, un total de 48% din productia de energie a Romaniei. Chiar intelegi ce rol au pentru tara asta? );Transgaz: Transelectrica; Portul Constanta;Aeroportul Otopeni;, etc., etc. nu sunt STRATEGICE, atunci care draq. sunt?Stii tu altele si mai si? Ia zi-le, ca-s curios!
2. Zii asa! Doar daca sunt strategice are nevoie statul de ele! Daca mai aduc si bani, sunt CAH si trebuie date la stapani drept plocon?! Asta inseamna economie de piata dupa tine ?! Cine te-a invatat asta? Citu?
3. Pai, 45% din deficit pentru pandemie. Si restul de 55% din imprumuturile catastrofale unde s-a dus? Ca de la asta a pornit discutia.
4. Adica, nu-ti mai amintesti cand Stalpul natiunii si mandolina sa ne spuneau, odata la cateva zile, ca testarea in masa nu e necesara? Cand o admonestau pe Fire ca vrea sa testeze populatia Buc. pe stadion? Asa memorie scurta ai?
5. Pe masura ce mai primesti notite, mai trimite-mi. Dar, mai trimite-i pe la scoala pe aia de ti le scriu. Sunt slabuti!
iti dai cam multa importanta
Dancing Dwarf [utilizator], Miercuri, 17 februarie 2021, 23:23
-1/1
nu se straduieste nimeni atata sa raspunda mesajelor tale, doar eu mai am rabdare pentru aceste infantilisme, dar promit ca este ultimul meu mesaj.

1. daca statul pastreaza un pachet majoritar este suficient ca sa controleze niste companii strategice. In plus, daca privatizezi nu inseamna ca dai la stapan. Depinde cum privatizezi, prin ce metoda, cine e dispus sa cumpere, ce isi asuma prin contract, ce putere investitionala are, etc. dar tu din start te pozitionezi contra investitorilor straini, desi romanii nu ofera deloc optiuni mai bune, iar companiile straine sunt la ani lumina de noi ca modele de business si management si multi romani au invatat de la ei cum se face business.

2. nu prea te intereseaza partea cu investitiile.. stii doar ca ne-am imprumutat..

3. aia cu testarea in masa nu e o balba. au fost multe discutii legate de gestiunea pandemiei, la fel ca si in alte parti, de altfel. lumea nu are din start raspunsurile, sunt situatii noi pentru noi toti. ce a propus Firea a fost o chestie populista si inutila. daca era o idee buna, se facea.
Subtirel rau
atc [utilizator], Joi, 18 februarie 2021, 9:27
0/0
1. NU era vorba de cine are pachetul majoritar, ci ca dai o parte din PROFIT( stii ce-i aia?) la stapani drept "plocon de tron!"Da' investitorii astia straini, or fi auzit ei de "green -fields"?( aceeasi intrebare ca mai sus) sau e mai misto' la "pomana porcului"?
2. Chiar ca ma intereseaza investitiile. Ia zi-mi tu cateva!
3. Daca vorbesc despre testare intre ei prostii cu tampitii, discutiile pot fi nesfarsite. Unde-n alte parti ai mai auzit asa gogomanie, sa te opui testarii cat mai extinse. Chiar atat ii duce capu 'pe-aia de-ti scriu textele?
4. Multumesc pentru rabdarea aratata si sufar ca ma abandonezi! Cine-o sa mai inveseleasca cu asa comentarii pertinente!
comenteaza