1 € 1 USD 4,1289joi 22 oct 2020
Versiune
Mobile
Netflix in 2 minute
xolv [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 11:18
+13/19
e clar, am ajuns in epoca de aur
Sa lasam povestile cu 5G
taro [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 11:31
+23/33
mai ales daca-i de la ​Huawei.

In general internetul mobil e suficient de rapid pentru streaming Ultra-HD ca sa nu mai vorbim de full-HD. Internetul fix e printre primele din lume.

Cand o sa trecem la 5G sper sa nu fie de la ​Huawei
Asa, si?!?
achvp [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 11:42
+23/31
Este asta chiar o necesitate vitala?
Pentru cei care se vor grabi sa sara cu minusurile:
- nu sunt conspirationist, nici opozant al 5G-ului;
- sunt consumator constant de Internet.
Dar chiar asta-i marea utilitate a 5G-ului?
Netflix-ul, la fel ca si celelalte platforme similare, functioneaza foarte OK in regim de streaming, si cu 4G.
La ce foloseste cuiva sa descarce un sezon in 5 minute, cand durata de vizionare e tot aceeasi?
dom baltaretuuu
Point [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 12:15
+8/16
cati yuani iei sa faci spagatul neuronal intre papica si inutilitate?
asta e marele beneficiu 5G
Mary80 [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 13:24
+16/22
putem downloada in 10 secunde filme pe care nu ne ajung 10 ani sa le vizionam.
5G for automation
xulescu28 [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 13:26
-4/18
Daca celelalte tari adopta 5G, trebuie si noi ca sa ramanem competitivi in economia digitala si a automatizarii.

5G e mai util pentru linile de productie si manufacture automatizate, IoT(Internet of things).

Consumatorul de rand o sa extraga si el beneficile.
5 Industrii care vor beneficia de 5G
xulescu28 [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 14:03
-3/11
https://ziuacomunicatiilor.ro/5-industrii-care-vor-beneficia-din-plin-de-revolutia-5g/
Asta stiam
achvp [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 15:07
+8/12
si aici sunt de acord.
Dar acest "c" de stire nu despre asta vorbeste.
Cu asa hal de exemple, ca cel din articol, sa nu ne miram de reactia hater-ilor anti-5G
Din nou,
achvp [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 15:10
+11/13
in articol nu este vorba de utilitatea general a 5G-ului, despre care se poate discuta la nesfarsit, cu argumente pro si contra.
Majoritatea comentariilor vizeaza exemplu ales in sustinerea demersului. Si nu ultimul rand, promovarea Huawei.
Da, adevarat graiti
xulescu28 [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 15:43
+8/12
Beneficile in acest exemplu sunt inutile/nu se simt/exces de zel, iar articolul pare cumparat de Huawei.

Oricum, toti operatorii de telefonie mobila vor oferi/ vor dori sa ofere 5G, precum si producatorii de telefoane pentru ca acesta va fi noul standard, doar ca sa tina pasul cu competitia. (capitalism)
Deci asta era problema arzatoare?
Paleopterix [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 16:03
+9/13
De se dau toate guvernele peste cap si ne-ati inebunit cu 5G-ul? Ca sa descarci ..netflix in 5 minute? Asta era problema? Deci pana la urma vom munci la fel, vom manca la fel, ne vom imbolnavi la fel si cu 5G si fara 5G, doar ca putem descarca filme (si reclame banuiesc) mult mai repede? Fantastic!
Hai sa fim seriosi
Paleopterix [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 16:05
+5/7
Ce vrei sa automatizezi in MOMENTUL ASTA si te opreste lipsa 5G-ului? Zi si mie, ca am sieu tangente cu domeniul si nu imi vine nimic in minte in legatura cu asta momentan. poate ma lamuresti.
Eficienta
xulescu28 [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 17:06
-4/8
Nu ma opreste nimeni sa automatizez fara 5G, dar pot sa execut acelasi proces la scara mai mare.

Este vorba de numarul de device-uri care pot fi conectate si pot comunica rapid si eficient fara latenta, precum si monotorizarea lor pentru mentenanta cat si a proceselor de productie.

Mai este si alta perspectiva, masini electrice autonome cu capaiblitati 5G care pot comunica rapid cu cloud-ul, si isi pot recunoaste reciproc pozitia in trafic, precum si a altor masini. Aici conteaza foarte mult factorii latenta si acuratete.

Am si cateva referinte:
https://www.assemblymag.com/articles/95684-g-will-drive-tomorrows-connected-assembly-lines

https://en.wikipedia.org/wiki/Fourth_Industrial_Revolution
Categoria Huawei
B100MDK [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 17:40
+14/14
Propun crearea unei categorii separate Huawei, unde sa fie publicate toate aceste articole inutile.
Ok, Ok
Paleopterix [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 21:41
+6/6
De acord cu tine. Dar de aici si pana a ne pune cenusa in cap si a ne da de ceasul mortii ca daca, vezi doamne, nu bagam repede repede repede repede 5G-ul, ramanem in urma si e catastrofa mare, ca ne iau altii inainte... e cale lunga!
Respectiv:
1) numarul firmelor sau afacerilor sau proceselor tehnologice din Romania, care ar avea nevoie de sute / mii de device-uri care sa comunice fara latenta este ridicol de apropiat de ZERO!
2) masini electrice autonome??? Noi nu avem nici macar autostrazi sau sosele in bune conditii, crezi faptul ca nu avem 5G era problema? In plus, la ce te ajuta ca ai o masina conectata la 5G daca esti in trafic langa 100 de rable neconectate? Si in cate sute de ani crezi ca vor avea toti romanii masini electrice autonome? Eu cred ca pana vine momentul ala, se va inventa 11G-ul deja!
Uzina Ford
xulescu28 [utilizator], Vineri, 16 octombrie 2020, 23:33
-3/5
Poate uzina Ford din Romania va avea nevoie de retea privata 5G in viitorul apropiat, precum cere Ford in Marea Britanie.

Alt exemplu realist de SMART FACTORY pt Romania nu-mi vine in cap.
HaiHu Wei
J.C.Denton [utilizator], Sâmbătă, 17 octombrie 2020, 8:53
+6/6
Mă mir că n-a zis că-n Taiwan n-o să fie niciodată 5G, sub actuala cârmuire...
Cum se masoara valorile corecte
1919 [utilizator], Sâmbătă, 17 octombrie 2020, 16:39
+3/3
Voi comenta doar asupra aspectului tehnic al articolului:
Testele de viteza se fac cu netflix si Google Drive ceea ce este foarte nerelevant ca sa nu zic total neprofesional.

In conditii ideale ar trebui folosit un target server cu o interfata 10 Gbps pentru ca vorbim de 5G care e teoretic capabil sa depaseasca 1 Gbps, de pe care sa descarcam/incarcam fisiere - sa zicem video doar pt ca sunt mari (si bineinteles sa nu existe compresie pe undeva pe traseu - destul de putin probabil. vezi Nota 1)

Dar fiindca nu avem conditii ideale si incercam sa simulam un real life google drive si netflix sunt printre ultimele lucruri pe care vrei sa testezi vitezele de down/up fiindca deja alte mii/zeci de mii de oameni fac acelasi lucru si epuizarea resurselor va avea loc acolo mai intai si nu prin reteaua 5G.

Deci ca sa fie cat mai aproape de realitate recomand cu tarie un serviciu de masurarea a vitezei al operatorului sau care folosesc servere ale operatorului. Exemple:
Orange: http://www.speedtest.ro/
Digi: https://www.digiromania.ro/asistenta/servicii-aplicatii/speedtest
Vodafone: http://speed.vodafone.ro/
Telekom: http://speedtest.telekom.ro/

Toate aceste servere sunt legate direct in infrastructura operatorului si vei obtine viteze foarte reale peste 5G.

Chiar si in ultima instanta https://www.speedtest.net/ va aduca rezultate mult mai apropiate de realitate decat Drive sau Netflix. Neflix face si caching masiv prin CDNurile cu care colaboreaza deci conteaza foarte mult si ce serial downloadezi etc.

De asemenea nu inteleg ce vrea sa spuna autorul cu "Gbps per user", trebuie sa recunosc ca sunt putin sarcastic. Desi se vede tonul nespecialist in care a fost scris articolul, poate daca ar fi masurat corect valorile as fi trecut asta cu vederea.

Sper sa fie de folos aceste explicatii.

Nota 1: in cazul in care exista compresie undeva pe traseu trebuie stiut ca serverul de unde se descarca de ex va petrece mai mult in timp de procesare decat in download.

- un expert IT
E util dintr-un singur pdv:
Savitar [utilizator], Duminică, 18 octombrie 2020, 20:11
+4/4
E dupa 4g si dupa el va urma altul, 6g sau 10g, dupa aia 100g. E ca la televizoare/monitoare, ecran mic desi il puteau face mare dinstart, urmat de mai mare si de si mai mare!
Noi nu mai producem nici cuie.
D-or [utilizator], Luni, 19 octombrie 2020, 9:44
+1/3
5G ne lipseste noua?
comenteaza