1 € 1 USD 4,1874luni 28 sep 2020
Versiune
Mobile
puneti dreac pe cineva competent..
Ismail Paine de circ [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:09
+15/43
.. la carma uniunii, numai labareli din astea, palavre de doi lei, fapte concrete ZERO. zici ca sunt babe la piata.
Sa vina "bunastarea" socialista
xolv [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:31
+5/27
acum!!!!
Economia se duce in cap pe toata planeta
Luk [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:40
+5/29
Economia se duce in cap pe toata planeta, dar astia o canta tot pe a lor. Sunta ramuri economice in criza, somajul e cat casa, urmeaza saracia si foamea.
Ei vor miliarde in "energie verde", o cale sigura de a reduce nivelul de trai al celor deja saraci si de a imbunatati vietile celor bogati.
O sa-si faca concediile in tari in care nu exista canalizare, dar o sa aiba parte de aer curat pentru ca n-o sa fie nici industrie in tarile in care isi petrec ei vacantele..
Deosebit.
ptr ca adevaratii sforari sa faca jocurile...
demaGOGU [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:51
+9/31
...la Berlin si Paris e nevoie de asemenea oameni de paie la conducerea 'Uniunii' care stapanesc la perfectie noul limbaj de lemn.
Vineeeeee! :))))
Luk [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:57
+1/23
Imediat o sa aflam ca-i mai bine sa-ti dea statul ajutoare decat sa ai un loc de munca.
Astia sunt niste idioti...
Halucinant.
clint [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:18
-4/20
Avem mortalitate de 100 de ori mai mare ca Germania in fata CoVID si baba asta ne vorbeste de "unitate". La aproape orice indicatori stam de 10-100 ori mai prost ca tarile de top, insa ei, in bula lor, se fac ca nu le vad si ne spun ca e bine.
Cand am aderat la UE, economia noastra, aia comunista, asa cum era, a fost spulberata.
Apoi ne-au aratat niste fonduri europene, majoritatea ipotetice,si ne-au spus ca suntem prea prosti si prea corupti ca sa le accesam, dar ei ne vor binele in principiu, insa la aceasta "alba-neagra" cu fonduri, noi mereu am iesit mai mereu pierzatori. Da, tocmai noi, cei care aveam nevoie de ele. Da, e coruptie, da, ar fi fost furate, dar chiar nu existau alte solutii pentru a constrange Romania sa faca 2 autostrazi si vreo 10 spitale regionale macar? Hai sa fim seriosi. S-au multumit sa critice coruptia de la noi asa, la modul general, fara a pune degetul pe rana, ca ei nu se baga in treburile noastre, cat timp le primim bancile, hipermarketurile si cumparam brandurile lor.
Conduc Europa cu summit-uri cu usile inchise, iar dupa fiecare summit ne spun aceeasi poveste: "vom face sa fie bine ca sa nu fie rau".
Ca si acum, vin cu forme fara fond, mesaje de genul "hai sa fie bine, ca sa nu fie rau", pasamite generatia hippie a anilor 60 ne conduce acum. "Make love, not war", inca o forma fara fond, chiar daca unii din voi sunteti mai saraci si veniti din Est sa ne faceti muncile, e bine ca suntem uniti. Ne-am unit si cu musulmanii din Orientul Mijlociu, tot pe principiul "make love not war", si acum omul de rand se teme sa mai iasa pe strada, ca nu merge asa, cu "love" cand ala baga cutitul in tine.

Cum spunea si Peterson, empatia nu rezolva probleme. Ai vrea sa stai cu copilasii pe genunchi si sa le spui despre dragoste, conexiune, comuniune, insa trebuie sa mergi la serviciu. Abia dupa ce ai ce le pune pe masa, iti permiti si altele. Cand ii predici unui om care moare de foame despre empatie, inseamna ca nu ai asa ceva.
ue
Point [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:22
-1/21
este in deriva totala:
''Când statele membre au închis granițele, noi am creat coridoare verzi''
adica a plantat galbenele?lauri?
sau a schimbat ruta?
Depinde putin de conditii.
ABBV [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:23
+1/15
De venit va veni, gratie lacomiei. Ideea e cum o doriti servita ....cu preludiu sau cu cizma pe gat. Astia pe care i numesc uni sforari au prins ideea ...urmeaza la butonul politic o generatie care nu a trecut prin comunism dar se lupta cu o disparitate economica tot mai mare.... Daca "sforari" de la Paris si Berlin nu gasesc o solutie de compromis ....urmeaza vremuri nasoale pentru toti ......
Și ce e rău în a avea un mediu curat?
hic sunt leones [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:35
-3/19
Oamenii au o capacitate fantastică de a se adapta atât la bine cât și la mai puțin bine (dacă nu o facem noi, o vor face copiii noștri), or dacă scopul final este un trai mai sănătos pentru tot globul, de ce să-l amânăm? Poate mai prindem și noi măcar vreo 50 de ani curați, iar copiii noștri ajung mai repede la o speranță de viață care depășește 100 de ani.
Cine știe să facă bani astăzi, va ști să facă și mâine iar foamea va fi făcută tot de cei care o fac și astăzi.
pentru mediu
vladm9 [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:45
-2/14
E greu, dar e nevoie de masuri pentru mediu. Aici o sa fie oportunitati noi de lucru.
In caz de razboi o centrala nucleara e mai periculoasa decat niste panouri solare distribuite.

Nu o sa murim de foame.
Mai sunt subventii pentru agricultura, dar si fonduri pentru canalizari sunt.
Crize economice au mai fost, au fost si dezastre naturale. Economia de acum suporta un numar mai mare de someri care sa nu moara de foame. Nu toti lucram in agricultura.
Oamenii se pot adapta si la Comunism.
Lok [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:47
+3/13
Am vazut e ok, se pot adapta si la Canal. Nu toti au fost neadaptati, unii s-au adaptat.
Treaba cu verdele este la fel, unii se vor adapta si altii nu. Intrebarea este cati vor fi din fiecare ca rezultatul este stabilit deja.
Hai sa ne gandim drept
ABBV [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:59
+4/8
Primaria are obligatia sa iti faca dumneata curat in casa? E obilgat cineva de la primarie sa vina sa iti aspire sa iti aeriseasca etc ?
Ce va face sa credeti ca aruncand vina pe altcineva pentru ceea ce trebuie sa facem noi va schimba ceva?
Multi dintre dumneavoastra nu au inteles cum e cu libertatea .....e frumoasa dar trebuie sa ai grija de tine singur ....nu e nimeni responsabil pentru ce faci dumneata in casa. O lasi sa se prabusesca pe tine ... si strigi ce rau e vecinul ca tia dat doar materiale de constructie si nu te ajuta sa o repari......serios ?
Numai experti aici la comentarii
emil bobu [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:16
-3/11
Unde sunt oamenii astia in viata de zi cu zi, daca sunt atat de destepti? De ce nu merge Romania mai bine daca romanii sunt asa destepti?

Poate ca nu sunt destepti, poate ca habar n-au de nimic, dar isi dau cu parerea fiindca e gratis.
cateva cifre
arabu [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:21
+3/11
In Romania GDP-ul s-a dublat fata de cand am intrat in UE, somajul inainte de pandemie era mai mic decat jumatate la cat a fost la aderare, salariul mediu in EURO! aproape s-a triplat. Poti sa plangi dupa economia cominusto-daco-ortodoxa, dar cifrele astea nu mint... si nu, cifrele astea nu se datoreaza conducatorilor nostrii, nu se datoreaza harniciei noastre...
cu asa sefi nu ne trebuie dusmani
idealogul [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:40
-1/13
Duamna asta parca e politian roman.
Asa cum ai nostri se lauda cu autostrazile care vor fi inaugurate peste 20 de ani si ea se felicita pentru victorii viitoare precum reducerea emisiilor CO2 peste 2 cincinale si cu infiintarea de comitete si comitii fix ca in SUA ca sa avem si noi falitii nostri.
Oricum Putin e de vina si pentru asta, sunt sigur. Sa faca Parlamentul European o comisie si sa verifice daca la numirea ei nu a intervenit Putin deghizat in Obama.
Gresesti rau
Luk [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:51
+3/9
Energia atomica e cea mai curata si cea mai putin periculoasa dintre toate. Dumneata n-ai nicio idee despre ce vorbesti, crede-ma. Fa un calcul si vezi de cate panouri e nevoie pentru a genera la fel de multa putere energie cu o centrala atmica. Pe urma calcuelaza suprafata ocupata, gaste un amplasament care sa nu distruga nici natura si nici campurile care ne dau mancarea. .
Dupa ce ai facut asta, intoarce-te sa ne luminezi.
Ah, un ultim lucru: doar imagineaza-ti cum ar fi sa-ti depinda industria de soare sau de vant in timpul unui razboi sau altei crize similare.
Cum cu ce o sa te opui inamicului, cu sloganuri? :)))
Da
Luk [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:58
+5/9
Europa si-a ras 80% dintre paduri si acum se lupta cu Brazilia sa nu faca agricultura, industrie sau constructii. Europa a facut hidrocentrale peste tot, dar se lupta cu Africa sa nu cumva sa-si faca pentru ca distrug mediul.
Ideea generala e: ramaneti subdezvoltati si cu un nivel de trai cat mai redus pentru ca noi sa avem unde sa ne facem concediile, in aer curat, vredeata si inconjurati de salbaticiuni (noi mai avem doar cateva, majoritatea pe la Zoo).
E foarte adevarata partea cu adaptarea, dar noi vorbim acum de vointa politica si nu vad de ce s-ar adapta cineva la sloganuri si idei tampite.
Revenind la oi: poate ca binele nostru (Europa, America de Nord, Japonia, Australia) nu-i si binele lor. Poate ca le trebuie industrie, carbune, masini poluante si poate ca asta o sa le creasca un pic standardul de viata si-o sa fie si ei capitalisti iubitori de natura.
In toate celelalte parti cam asa a fost, nu? Nu ma omor dupa ipocrizie.
Corect!
Luk [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:00
0/2
.
S-a dublat pe munca noastra nu pe banii lor.
Lok [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:26
0/8
De atunci am produs doar 2000 de miliarde de Euro, din care EU a contribuit cu fonduri vreo 30 sau mai putin, rezultatul era cam acelasi.
Dar nu uita ca intrarea in UE a insemnat o emigrare masiva a populatiei active din tara. Asa ca nu poti fi sigur ca nu ne era mai bine fara.
Nu am plans o clipa dupa comunism.
clint [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:39
0/8
De fapt, felul in care pui problema, este tendentios si incerci o bagare a pumnului in gura. De genul: "indraznesti sa critici UE, esti un PSD-ist anti occidental". Nici vorba. Sunt mai pro-occidental decat multi, insa tocmai fiindca sunt conectat la occident, pot sa am o parere de insider si nu cred in Mos Craciun.
Daca nu poti sa faci diferenta intre argumentele mele si cele ale comunisto-daco-ortodocsilor, e problema ta si cam aste e nivelul discutiilor "argumentate" in tara asta. Pana in 89 jucam miutza in spatele blocului, apoi ne-au zis: de aici incolo jucati in Liga Campionilor. Nu puteti, problema voastra, muriti de foame. Acum, nu stiu daca intelegi, dar chiar daca noi am mai evoluat, diferenta de dezvoltare intre noi si ei se adanceste, ei nu stau pe loc. Ei isi conserva natura, multe case de la noi deverseaza direct in panza freatica.

Imi zici de GDP? La scoala la fiul meu, in buricul capitalei, acum un an, doi, s-a renuntat la al 2-lea paznic, ca nu mai sunt fonduri. Noi, "prostii", pe astea le vedem. Vedem cum pleaca oamenii din tara, gunoaie si manelizare. Cu tot GDP-ul dublat, societatea e in disolutie, cu exceptia unor bule care o ard pe Netflix, Facebook si habar nu au pe ce lume se afla. Trebuie sa vezi pretul, in ansamblu, pe care il platim ca societate, nu anumiti indicatori abstracti care se vad sau nu viata omului. Zic unii: "lasa mai, macar ne civilizeaza UE". Asa se spunea si de URSS. Nu ne pasa ca au expropriat, nu ne pasa ca au trimis oameni nevinovati la Canal, uite ce fabrici si combinate au facut asita! Da, se mandreau cu "dezvoltarea economica fara precedent", dar jos, la firul ierbii, omul de rand facea foamea.

Gulerele albe de la UE gandesc la fel, pe ei i-a durut ca taiem porcul ca barbarii, ca punem bicarbonat in mici, dar se fac ca nu vad gunoaiele, cum distrugem natura, samd. Chiar daca au intentii bune, ce ne-au propus, nu functioneaza, puteau conditiona fondurile de project management facut tot de ei, de exemplu.
Nu intelegeti ce am vrut sa spun.
clint [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:58
-3/7
Dar hai sa va fac o paralela cu comunismul vs occident ca tot ma acuza unii ca as fi nostalgic. Occidentalii stiau pe vremea aceea ca Ceausescu exporta toata mancarea. In loc sa ii impuna embargou, au cumparat de la el, ca era convenabil. In timp ce molfaiau painea, legumele luate de la gura noastra, denuntau "incalcarea drepturilor omului". Nimic concret.

Asa e si acum: stiu baietii ca spitalele de la noi nu mai au medici specialisti, dar i-a durut undeva. Au luat medici si alti specialisti, fara sa le pese ca in Romania se moare cu zile. Nu am sustinut niciodata ca un medic sa fie impedicat sa plece din tara, cum sustin unii imbecili. Parintii lui au cotizat la stat si pt. educatie, deci nu e dator cu nimic statului. Insa ca stat, trebuie sa il faci sa ramana aici. Nimeni nu pleaca intr-o tara straina pentru 10% in plus la salariu, ci pentru ceva mult mai consistent.

In schimb, UE s-a multumit sa atraga atentia despre coruptie, iarasi la modul general. Insa aici probleme sunt mai grave. E vorba despre contractul dintre stat si cetatean, faptul ca statul poate oferi servicii oricat de proaste fara a putea fi tras la raspundere. Daca intrati cu masina intr-o groapa in asfalt, nu va despagubeste nimeni. Aici de ex., UE putea sa impuna niste chestii, fara sa se amestece prea mult in treaba noastra. Ia sa fi putut cetateanul sa dea in judecata CANDR ca si-a stricat masina ? Sa vedeti cu ce drag si spor lucrau Doreii la astupat gropi, semnalizat lucrari, etc.
Sa va mai zic: UE putea impune si criterii de performanta si remunerarea diferentiata a functionarilor publici, sa vedeti cum fugeau beizadelele si sinecurile din sistemul bugetar unde esti bun, prost, azi nu conteaza.
Vorbesc in schimb asa, la modul general despre "drepturile omului", pe cand ce v-am spus eu sunt tocmai exemple de incalcare a drepturilor noastre. In loc sa le denunte, ne-au facut sa ne indreptam ura spre diversi indivizi, care au fost vremelnic in varful sistemului corupt.
gresesc, da
vladm9 [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:21
-3/7
Eu ma gandesc pentru mine, consumator casnic.

Ma gandesc ca nici centralele nucleare nu sunt lipsite de vulnerabilitati si o diversificare e buna: https://en.wikipedia.org/wiki/Vulnerability_of_nuclear_plants_to_attack

Dar da, gresesc, fara sa fiu ironic :)
Si inca o chestie:
clint [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:40
0/4
"Primaria are obligatia sa iti faca dumneata curat in casa? E obilgat cineva de la primarie sa vina sa iti aspire sa iti aeriseasca etc ?"

Primaria e obligata sa imi faca canalizare, apa curenta, nu sa deversez canalizarea in panza freatica.
In Germania, nu ai voie sa iti tai un copac din propria curte de ex., pana nu primesti un aviz de la primarie. Ai drepturi individuale, dar exista si drepturi colective, care uneori primeaza. Asa ca nu imi mai dati mie lectii de libertate...
Vedem cu totii ca la noi lucrurile nu functioneaza. Libertatea vine la pachet cu responsabilitate. UE putea sa lucreze la capitolul asta, sa impuna responsabilizarea noastra ca cetateni. Stiu ca nu e usor, stiu ca e un mers pe sarma, oricand putem bascula in zona anti-europeana, ceea ce ar fi rau. Ar fi putut UE sa ne impuna anumite lucruri, de bun simt?
Din contra ....
ABBV [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:55
0/4
am inteles foarte bine din prima .....cautati pe cineva sa va rezolve problemele ....Intr-un sistem liber NU EXISTA. Cum pot eu intr-o economie libera ....sa dau vina pe X pentru ca a cumparat de la mine .... ? Legat de mancare in timpul tovarasului...
Problemele sunt exclusiv ale noastre ....va dau un exemplu - de 30 de ani ZERO lustratie ....mai are rost sa mai povestim ?
De mai bine de 30 de ani natiunea voteaza comunisti securisti la conducere ......sau copiii lor.
Ma repet ....dar daca dumneata ai un apartament si il vinzi cu 100 de RON ....E datoria cuiva sa te opreasca ? Daca aveti impresia asta ....atunci tot ce pot spune este ca va doriti un X sa va conduca sa va rezolve problemele etc ....
Unde sunt deseurile radioactive de la Cernavoda?
Dan B [anonim], Miercuri, 16 septembrie 2020, 15:40
-2/6
Alea nu sunt periculoase?

Intr-un razboi nu poti sa te bazezi deloc pe centrala de la Cernavoda, ca ar fi luata la tinta prima.
da....
Ismail Paine de circ [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 16:47
+3/9
... ai ramane tu cu panourile tale sa te uiti la antene.
Domnule
Luk [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:07
-1/7
Mediul e una, clima e altceva, va rog frumos sa incercam sa vorbim despre acelasi lucru.
Evident ca ar fi o tinta
Luk [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:13
+1/7
Petnru ca orice lucru tie-e util tie, e o tinta pentru inamic. Nu ne-ar tinti campurile de panouri solare, alea nu-s utile. N-are putea sustine o economie de razboi sau o cerere brusc crescuta de energie determinata de un dezastru de orice tip. Sunt complet inutile (vezi Florida).
Problema deseurilor radioactive e nesemnificativa in raport cu eficienta, costurile si puterea pe care o genereaza o centrala atomica. Va rog sa va amintiti ca nici panourile solare nu sunt biodegradabile, iar eolienele sunt facute exact din beton si metal. Eolienele ucid pasari, fotovoltaicele acopera pamanturi fertile sau locuri de casa, pesaje, ecosisteme locale etc.
Poate va mai ganditi.
Sigur că se pot - au dovedit deja acest lucru
hic sunt leones [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:07
0/4
Dar care-i mesajul tău?
UvdL vorbește despre Europa, nu Brazilia
hic sunt leones [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:14
-3/7
Ideile și măsurile din spatele Green Deal se aplică statelor europene.
Nu înțeleg nici ce zici tu... Brazilienii și africanii sunt liberi să facă orice industrii sunt capabili să facă; primesc o grămadă de bani de la statele dezvoltate ca să se ocupe de prezervarea anumitor zone dar în afara lor n-au decât să-și facă ce hidrocentrale vor (pot să facă și în rezervații, însă pierd automat banii pe care-i primesc). Afacerea este corectă atât timp cât ambele părți sunt de acord cu ea și profită de pe urma ei, nu când ți se pare ție corectă.
Pe marginea străzilor
hic sunt leones [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:16
+1/5
Avem zeci de mii de km de șosea; dacă pui un singur metru de panouri în laterale, ajungi la sute de mii de m2 de panouri solare.
esti sigur ca nu podul de la Cernavoda?
AliKimiku [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 19:59
+2/4
Nu inteleg de unde grija deosebita pentru o potentiala stare de razboi si strategia de urmat in aceasta varianta.
Sa ne lamurim, capacul reactoarelor de la Cernavoda e conceput sa reziste unei explozii atomice din interior, esti asa sigur ca vor putea fi asa usor distruse de o bomba conventionala din exterior? Crezi ca distrugerea unor statii de transformare care transmit curentul de la eolienele din Dobrogea spre Bucuresti si restul tarii e un job mai greu sau mai simplu?
+ zeci de mii de km de cabluri
AliKimiku [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:03
0/2
care cantaresc zeci de mii de tone de cupru. Ca sa nu calculam elementele din panourile prpriu-zise sau din bateriile de acumulare.
Hai sa protejam natura!
Panourile au deja cabluri
hic sunt leones [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:55
0/2
cablurile pot fi făcute din materiale reciclate - iar alte soluții tehnice poți primi de la un inginer (ceea ce eu nu sunt).
Crezi că Danemarca sau GB au probleme cu tonele de cupru din cablurile care vin de la parcurile de eoliene pe care le au în mările nordului?
N-am fost clar
Luk [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 10:28
+2/2
Vad ca-s nevoit sa repet: nu confundam mediul cu clima. Nu confundam poluarea antropogena cu amprenta de carbon.
Masurile pentru reducerea amprentei de carbon, biocombustibilii, eolienele si heliocentralele au efect negativ direct asupra mediului. Discutam despre fiecare in parte, daca doriti.
Planul propus o sa duca direct la reducerea bunastarii si nivelul de trai al indivizilor (consum mai redus de bunuri, consum mai redus de energie, reducerea ritmului de dezvoltare economica).
Putem discuta fiecare element in parte, chiar am citit despre asta. Inegalitatile sociale vor creste, problemele de mediu se vor agrava, asta inseamna Green Deal.
Vor pretinde ca problemele generate de Green Deal pot fi rezolvate doar de guvernele socialiste (adica exact cele care au generat si adancit problemele). Sper ca m-am facut inteles.
Despre Brazilia si Africa nu mai comentez, sunt probleme mult prea complexe pentru o discutie aici.
Da
Luk [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 11:22
0/0
Domnule, doar pentru a acoperi cresterea de la un an la altul a cererii globale de energie e nevoie de o suprafata cat a Rusiei cu panouri fotovoltaice. Putem pune panouri pe toata planeta si tot n-o sa ne ajunga, intelegeti? E un calcul simplu, nu va mint cu nimic.
Cu tehnologia de astazi si solutiile propuse acum nu ajungem nicaieri. Amplasam heliocentrale pe orbita si avem o cu totul alta discutie, daca e chiar asa de importanta si esentiala. Deocamdata atomocentralele sunt absolut suficiente pentru ce ne trebuie in urmatoarele decenii.
Nu
Luk [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 13:16
0/0
Nu toti cei care critica UE sunt "pesedisti anti-occidentali", dar obiceiul pe la noi e "pumnul in gura", eticheta si la revedere!
Cresterea GDP-ului si a nivelului mediu de viata sunt lucruri certe, nu pot fi contestate cu diverse exemple.
Indiferent pe ce cale apucam, un pret tot e de platit. Ce pot spune e ca pretul platit, pana acum, a meritat.
In mod categoric directia in care o ia UE nu-i una cu care sa fiu de acord (Green Deal, schimbare climatica si tot soiul de prostioare pentru copiii, tineret si staruri de la Hollywood).
Va rog sa nu uitati ca cei responsabili pentru vietile noastre suntem noi, dumneata si cu mine, nu ceilalti si in niciun caz UE, Rusia, PNL sau PSD.
Ce facem noi, suntem noi.
Nu prea înțeleg ideea generală
hic sunt leones [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 13:39
0/0
însă punctul sunt multe aspecte cu care nu suntem de acord încât am da naștere la o discuție destul de cuprinzătoare care - așa cum bine ai constatat - nu-și are locul aici.
O zi bună să ai!
O serie de state elimină complet atomocentralele
hic sunt leones [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 13:50
0/0
din cauza riscurilor ridicate.
O serie de state folosesc un procent important din energie din surse regenerabile (hidro, eoliană, termală, gunoaie etc) - nu e vorba doar de state mici ci coloși industriali precum China de exemplu.
Ce ne împiedică să punem panouri prin toată Sahara? E suficientă energie acolo încât să nu închidem niciodată becurile.
Ce ne împiedică să punem elici pe toată întinderea coastelor ca să captăm energia generată de maree?
etc
In regula
Luk [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 18:01
0/0
Nu ne impiedica nimic sa punem panouri peste tot. Problema e ca iti trebuie un numar urias de panouri pentru a genera la fel de multa energie ca centralele clasice (carbune, gaz, atomocentrale). In 2018 s-au consumat 21.000 de miliarde kWh. Iti trebuie o suprafata de cca. 84 mil km2 pentru a genera atata energie cu panouri fotovoltaice (considerand ca panourile alea produc 1 kWh la o suprafata de 4mp). Europa are 10 mil km 2, Rusia are 17 mil km2, SUA are aproape 10 mil km2, iar Sahara are 9 mil km2. Mai mult: e nevoie sa pastrezi in stare de functionare centralele clasice pentru ca vantul nu bate mereu, nu e soare mereu, iar cererea de energie poate sa creasca (si creste) brusc pe un interval de timp dat. Becurile nu sunt deloc o problema, noi vorbim despre industrie si transportul feroviar electric (poate gasiti ceva referitor la trenuri de vagoane mergand pe linii electrice alimentate de panouri solare, la combinate siderurgice alimentate de eoliene sau solare).
Industria nu functioneaza cu jucarii de tipul asta. Imi pare rau, nu e fezabil chiar daca punem panouri peste tot. Nu este fezabil nici in combinatie cu centralele eoliene sau cu cele pe biocombustibili (care-s o tampenie absoluta). Evident, astea-s doar aspectele cantitative, nu discutam despre logistica, ncesarul de materii prime, inlocuirea si intretinerea panourilor, distrugerea ecosistemelor pe o suprafata categoric imensa (pana si in Sahara traiesc niste animale si exista vegetatie).
Multumesc pentru conversatie, civilizata si interesanta.
Mie matematica îmi spune altceva
hic sunt leones [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 20:18
0/0
21.000 mld kWh /365 = 57.5 mld kWh/zi
Randamentul unui panou de 1m2 este 0.5 kWh/zi (ca medie, soare timp de 8 ore - în Sahara e mai mult și media e măcar de 1.5x mai mare, însă calculăm pe minime) - am luat informația de pe uerogon edu.
Deci 57.5 mld ar avea nevoie de 115 mld m2 sau 115k km2.
Care reprezintă 2.7% din suprafața UE, 1.25% din suprafața Saharei sau 0.7% din suprafața Rusiei.
Am greșit undeva la calcule?
PS: aș fi nebun să mă cert cu lumea pe internet; îmi expun cât de politicos punctele de vedere și, când dispare orice șansă de dialog, salut și plec (e drept că mai stau uneori ca să mai arunc câte un mișto - fiecare avem plăceri nevinovate...); plus că eu n-am absolut nicio problemă să admit când greșesc, nici să învăț, atunci când găsesc ceva de învățat, așa că, atât timp cât o faci politicos și constructiv, poți să „lovești” liniștit (chiar te încurajez să o faci) în fiecare cuvânt pe care îl scriu :).
comenteaza
Cookie Settings