1 € 1 USD 4,1874duminică 27 sep 2020
Versiune
Mobile
Arată surprinzător de decent pt. București!
Nyk1 [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:00
-18/66
Nu e metroul din Moscova sau Leningrad, dar merge!

Să vedem și pentru cât timp se vor menține aceste stații la fel de curate ca acum!
alice in tara minunilor
tirolez [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:08
-16/32
daca faceau stalpii aia drepti poate terminau mai repede :)
Mie imi place.
Cataleya [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:10
+50/56
Nou, elegant, futurist, curat.
Le doresc bucurestenilor sa foloseasca si sa se bucure din plin de aceasta noua line de metrou!
Arata modern
madriano [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:15
+34/42
Noua magistrala arata superb, are un aspect modern si aerisit. Ma bucur ca a fost realizata, chiar cu intarzieri imense, dar sa nu uitam ca in Romania exista o gramanda de proiecte de infrastructura care au fost incepute si zac abandonate (pasaje, centuri, autostrazi).
Peroane inguste
MalaEducacion [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:24
-25/35
Par cam inguste peroanele
nu arata rau
liviu_ [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:24
+17/29
daca era si terminat la termen....
Arata bine. Bravo !
Ochiana [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:31
+15/27
Binenteles ca era mai bine sa o fi terminat mai repede dar important este ca au terminat-o. Si arata si bine.
yap
xox [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:36
+7/19
Chiar arata bine! Cred ca este cea mai mare lucrare de infrastructura facuta in Romania de la zero. Bravo!!!

Daca metrorex ar fi cumparta si garnituri noi din timp, as fi spus excelent. Din pacate v-a trebui sa mai asteptam ani buni pana vor foi achizitionate. Intarvalul de rulare a metroului pe aceasta parte de magistrala v-a fi mai mare de 10 minute.
Proiect nou
robyzs [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:37
-12/22
La cati banu au cheltuit puteau sa instaleze si protectie sa nu pice lumea pe peron sau sa nu se arunce.

Se mai aude ceva de spaga data de portughezi sa prinda un contract cu Metrorex? Intrase Olaf pe fir
hehe
transpenibilus [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:39
+34/56
Leningrad nu mai exista, nykolaj. Acum ii spuneti St. Petersburg. Capu sus, nu-i sfarsitu lumii!
Foarte fain! Dar de ce sunt atatea statii?
Popcea [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 20:51
+4/18
Dragi bucuresteni, recunosc ca noile statii de metrou arata chiar foarte bine. Nu cred ca a meritat asteptarea, dar intr-un final, mai bine tarziu si bine decat foarte tarziu si prost.
Totusi, intreb si eu ca provincialul: De ce va trebuie statie din 700 in 700 de metri? In 7km sunt 10 statii?! Adica, nici tramvaiul nu opreste asa des. Am mai umblat cu metroul prin orase mari. Am fost mult in Paris si in Londra unde nu pot inchiria masina. Am fost si in Roma sau Viena. Am umblat doua saptamani cu metroul ala infect din New York, cel mai mult chiar in Manhattan unde densitatea nu se compara cu cea din Bucuresti. Dar nicaieri n-am vazut statii la mai putin de 1km. Chiar si Metrorex publica ca distanta medie intre statii e 1.5km. De ce in Drumul Taberei e altfel? Vorbesc serios, m-ar interesa un raspuns bazat, nu la misto. Ca la cat misto s-a facut de metroul din Drumul Taberei, chiar s-a spus tot ce se putea.
ei, na...
Zero_Kelvin [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 21:01
+2/16
du-te in Paris !
Multumim!
Jegul Cristian Ioan [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 21:03
+3/21
Deocamdata, pare FOARTE curat - oare cat o sa tina?

Futurist, da, sa vedem daca este si functional.
Dincolo de intarzierea imensa, aspectul mi se pare "too good to be true", chiar asa sa fie??
Sincer suntem bucurosi
Fanel01 [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 21:07
+11/17
Lasand rautatile si carcota , suntem fericiti si pt atat.
))
Cataleya [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 21:09
+15/27
Bine punctat.
ce vad imi place
g01an [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 21:37
+5/9
arata bine, sa vedem cum si daca se poate pastra.

ar fi fost frumos daca veneau si prezentau si justificari pentru intarzieri, ce lipseste, ce mai este de facut si este deja in plan deja samd. orice proiect vine cu bune si rele, trebuie sa vedem ceva mai multa maturitate si asumare de raspundere...
Stații dese, cheia marilor succese
Bintea Haiducul [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 21:45
-5/13
"Totusi, intreb si eu ca provincialul: De ce va trebuie statie din 700 in 700 de metri?"

O stație costă mult, și e păcat să rămână banii necheltuiți. ;)
Nu am cine stie ce gusturi
Vaka [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 22:03
+3/5
asa ca nu comentez estetica.

Dar ma bucur ca i-au dat acum. Eu mai am nevoie dar stiu suferinta celor de acolo asa ca tot ma bucur.
Lol
HP [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 22:05
-5/15
Da, si nici sapca nu poarta. Sau masca.
Lol
HP [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 22:08
+13/23
Pentru ca se ia in calcul intensitatea traficului si a numarului de pasageri potentiali.

Drumul Taberei e cat Clujul.

Daca ar fi dispus statiile la 2 km una de alta, ar fi iesit omor dimineata si seara in 3 statii.

Nu e o problema ca sunt la 700 de metri, e trafic mai aerisit iar oamenii nu trebuie sa se deplaseze mult pentru a ajunge in metrou.

Problema mea principala e alta - si anume de ce nu au mai facut 2 mai la vest, catre Ghencea si Cartierul Latin.

Ar fi spart tot traficul de pe Prelungire dintr-un foc.
necesitatea
Enghin Ciaus [anonim], Marţi, 15 septembrie 2020, 22:30
+8/12
dicteaza. inca ar fi trebui prelungit inca doua-3 statii pana la Sos de Centura - capat prelungirea Ghencea

cat despre metrourile din Roma si Viena, distanta medie este 700-850m pt toate statiile (se poate face calculul). iar daca ar fi o singura regie care sa administreze atat transportul de suprafata cat si cel subteran cum este in Roma sau Viena, distantele mai mici intre statii ar fi un avantaj: poti scoate autobuze sau troleibuze care dubleaza metroul si ar fi mutate pe alte linii mai aglomerate sau pe trasee complet noi.

cred ca daca oamenii stau prea departe de metrou, nu l-ar mai lua, ar folosi masina proprie. aici sunt alte distante decat in provincie
Verificati
AdrianBorza [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 22:37
+12/16
Verificati, statiile in Paris si Viena sunt mult mai dese decat credeti, la Paris chiar 700 de metri si la Viena cam 800 de metri. Intervalele intre statiile RATB si de tramvai au in medie 400 de metri.
intrare parc
lrnt [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 22:38
+3/5
Unde este intrarea la metrou din Parc Drumul Taberei ?
Chiar au spus
AdrianBorza [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 22:40
+8/12
Au spus de multe ori de-a lungul vremii de unde provin intarzierile, de la procedurile birocratice, mutarile de utilitati, obstacole care nu apareau in proiect (canalizari, cabluri), aprobari (ex. primaria nu da aprobare pentru mutat tramvaiul 41 pentru a termina un acces la statia Parc Moghioros), finantare (a lipsit vreun an pe vremea lui Ponta).

Si acum sunt probleme cu achizitia de trenuri, a fost o licitatie ajunsa in instanta, suspiciuni de coruptie, asa ca au luat trenurile de pe alte tronsoane pana o sa cumpere pentru asta.
11km - 7 ani
mr_mojo [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 22:44
+1/9
Prin 2320 o sa avem și noi ceva infrastructură.
Bravo, Remusica
Andrei966 [utilizator], Marţi, 15 septembrie 2020, 23:24
+2/2
Un comentariu pertinent si fara obraznicii. la mai mare. Sa-ti traiasca fetele.
Noi să fim sănătoși!
Don Ciccio [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 0:20
+1/3
Cam peste vreo 2 ani de zile se întrevede posibilitatea de a putea vorbi despre gurile de metrou de la stația "Parc Drumul Taberei".
Ia sa ma lumineze cineva...
Sparafucile [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 0:37
-2/8
Ma insel eu sau unele statii n-au scari rulante si pentru coborire? Poate gresesc, poate n-am observat ce trebuia, poate n-am fost atent unde trebuia, dar am ramas cu aceasta impresie.

Fireste ca ma astept si la raspunsuri de tipul " au bă, toate, esti tu chior ".
Elegant
palilula [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 7:59
0/2
Deocamdata arata bine, dar degeaba e frumos la inceput daca nu o intretii.
Aştia au luat
fokerul [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 8:49
+5/7
garnituri de pe alte trasee ca să asigure necesarul pt Dr Taberei. Astfel, azi dimineaţă garniturile au venit cu întârziere şi au fost aglomerate. Pe pandemie. Să vezi lumea cum stătea bot în bot, minunat!
Pentru ca...
andrei8411 [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 9:59
+2/2
Pentru ca e densitate foarte mare in Drumul Taberei comparativ cu alte zone din Bucuresti.
Ca sa mergi acolo cu masina e ca si cum ai pleca intr-un roadtrip pe Valea Prahovei, trebuie sa iti iei calmantele inainte si multa rabdare.
Aveam colegi de facultate care statea in Drumul Taberei si nu ajunsera vreodata la Vitan de exemplu :)
Nu mai fiti hateri, acum nu mai exista motiv sa isi ia toti masina la job de aveam ambuteiaje in zona mall Plaza, Pod Grant etc. Doar ca la cat de comod e romalesu nu poate el sa mearga cu metroul, ii sta mai bine fundul intr-un Bemveu din 90.
Pacat...
sorance2000 [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:11
-4/6
cu comunismul, asa ar fi aratat tot metroul bucurestean.
sigur, cea mai mare de la zero
Mary80 [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:25
+2/4
ceausescu a facut celelalte linii de metrou pornind de la infrastructura lasata de Mihai Viteazu.

Trenurile alea noi presupun ca sunt luate de pe celalalte linii si aduse doar pentru poza, nu se puteau urca ditamai guvernantii in trenurile alea vechi cu grafiti care vor circula pe aceasta magistrala...
si in alte orase europene statiile sunt dese
Mary80 [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:26
0/4
nu asta e problema.
Inertie
Casargoz [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:55
-1/1
A fost experienta statiei Piata Romana si Piata Gorjului.
Si un pic de inertie in gandire.
Deja pe noul tronson au inceput sa regandeasca, de la 7-8 statii au redus cum e normal la 6.
Daca decalau statiile O statie putea sa deserveasca o zona mai intinsa. Gen statie care cu o intrare la favorit si o alta la orizont si o alta care deserveasca drumul taberi si parcul Moghioros.
Dar e foarte bine si asa. Din pacate s-a renunata la doua pasaje: Parc Drumul taberei si razoare.
Dar ...
Decat un proiect perfect, mai bine unul imperfect realizat.

Sa ne aducem aminte cum s-a amanat Bechtel pe motive de cost. desi acum costul pentru realizarea autostrazii va depasii suma "colosala" "economisita" de multi ministri ai transporturilor.
Autostrada Transilvania a ajuns să coste de două ori mai mult decât scria în contractul cu americanii (https://www.economica.net/autostrada-transilvania-bechtel-cost-constructie-dublare_173984.html)
Cand vom realiza costurile inactiunii, si vom realiza ca un proiect imperfect mai bun decat blocarea proiectului pentru realizarea perfectiunii vom progresa.

De exemplu:
Contractul cu Bechtel pentru autostrada Transilvania a fost reziliat, a anuntat, miercuri seara, ministrul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova.
Aşadar, după şedinţa de Guvern de miercuri, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că Bechtel va mai termina cele două tronsoane de circa 20 de kilometri aflate în lucru, restul lucrărilor urmând să fie scoase la licitaţie, pentru a costa în total 3,8 miliarde de euro.

Premierul Emil Boc a ţinut să precizeze că antreprenorul american nu va primi nici un fel de despăgubiri pentru actul decis de Executivul român - deşi contractul din 2003 prevede că beneficiarul poate rezilia contractul doar dacă ajunge în incapacitate de plată.
2007...

Socotelile facute de autorii documentului prevad o economie de 1,017 miliarde de euro, in ipoteza in care celelalte sase tronsoane ar fi facute de alte firme
Londra... Düsseldorf ..
Dr.Mythnick [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:03
+4/4
Londra... Düsseldorf ..
sunt
nahir [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:03
-1/3
curios nu dacă ci când vor apărea și aici ”zugravii” care vor ”înnobila” cu scrijeliturile lor spreiate, demne mai mult de spitalul Obregia.
Îmi dau seama că nu locuiți
Leul in iarna [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:28
+1/3
în Drumul Taberei... Orașele pe care le-ați pomenit au altă structură de transport în comun, alte străzi... Cartierul Drumul Taberei chiar are nevoie de stațiile astea dese care să suplinească lipsa altor mijloace de transport în comun și să ușureze traficul sufocant... Da, la Toronto, de exemplu, te dai jos din metrou, urci în stația de autobuz, îl iei civilizat pe cel de care ai nevoie și care merge pe niște străzi normale și are stații la distanțe uluitor de mici între ele... Dar la București, în cartierul Drumul Taberei o fi oare așa???????? V-am răspuns cât de serios am putut, mai ales că locuiesc în cartierul ăsta de vreo 18 ani... Și am gustat din plin TRANSPORTUL ÎN COMUN de până acum...
De unde stii tu atatea despre Rusia?
Lok [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:42
-2/8
O shithole country care ii cumpara pe toti aia acuzati de tine de inalta tradare? Tu din ce tara vii?
nu pt sa imi imaginez ce a fsot in capul lor
..13 [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 22:18
0/2
O sa fie o batalie la urcarea in metrou...

Deci dl. Orban sa mai puna deoparte niste bani europeni penrtu garnituri mai multe, ca sa circule la intervale de timp mai scurte si mai mute vagoane. Traseele s-au lungi si cred ca au ramas cam aceleasi garnituri...

Treaba trebuie facuta pana la capat...
nu gasesc explicatii logice
..13 [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 4:42
0/0
Metroul pe timpul lui Ceasca a avut distantele mult mai mari intre statii undeva pe la 2 km in ideea ca leaga niste noduri importante de la suprafata iar metroul urma doar sa reduca semnificativ timpul petrecut in trafic - pe atunci nu exista trafic incarcat ca sa descongestioneze traficul de la suprafata.

Este clar ca nu se justitica distantele asa de scurte intre statii si asta va face costurile de intretinere sa creasca, durata de recuperare a investitiei sa fie extrem de lunga si in final poate conduce la o crestere a tarifului.

nu exista nici o logica pentru construierea statiilor atat de des in Drumul Taberei.

statia aia de la academia militara mi se pare o alta fortare - esti f aproape de eroilor si atunci de ce ai mai facut o statia acolo in varf de deal???
o statie
..13 [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 4:49
0/0
Poate sa preia un anumit flux de calatori si daca sunt suficiente garnituri in exploatare acest flux poate sa fie imens.

Sa nu uitam ca Drumul Tabarei a avut si inca ar cele mai bune si rapide legaturi auto si cred ca multi vor ramane inca pe transportul auto. Ca sa se ajunga la fluidizarea transporturului rutier si-au batut un pic capul car cred ca a meritat.

este bine si de aceea a fost creat metroul ca sa suplineasca alte mijloace de transport nu sa preia intreaga sarcina.

cine merge pe distante mai scurte poate va prefera in continuare sa mearga cu auto - cine insa va avea de acoperit distante lungi cred ca va prefera metroul sau se va muta din acel cartier - Drumul Tabarei - construit si imaginat de Ceausescu - anost si anonim de te incurci una-doua acolo.
nu cred ca poti scoate transportul de suprafata
..13 [utilizator], Joi, 17 septembrie 2020, 4:55
0/0
Pentru ca trasnportuld esurpafata tocmai ca preia traficul pe distante scurte pe cand metroul pe cele care acopera distante mai lungi.

Aici este folozofia si modul de exploatare al metroului - nu inlocuieste ci doar completeaza transportul de la suprafata.

deplasarea cu masina proprie nu este rentabila decat daca ai drumuri multe pe zi, directii variate si vrei sa castigi timp de asteptare dar in Bucuresti ultima chestie nu se pune pentru ca singura modalitate sa reduci timpii de asteptare este sa iei metroul la orele de varf cu riscul de a fi nas in nas si burta in burta cu tot felul de oameni.
Totusi, prea multe statii
Sparafucile [utilizator], Vineri, 18 septembrie 2020, 0:14
0/0
Prea multe statii in cadrul unui singur cartier . 9 statii? Intr-un singur cartier? Asta e nebunie! Pai 9 statii inseamna la metroul deja existent distanta dintre doua cartiere periferiferice extreme. 9 statii sunt intre Titan, din Balta Alba si si Lujerului din Militari. Nu e de mirare ca intre Orizont si Favorit trenul merge sub un minut. E cea mai scurta statie din Bucuresti. Pina de curind era Gorjului - Lujerului, in Militari.

De asta a durat constructia 9 ani.
comenteaza
Cookie Settings