1 € 1 USD 4,3517joi 04 iun 2020
Versiune
Mobile
articol
..13 [utilizator], Joi, 21 mai 2020, 14:27
-1/13
Usor vesel cu primele doua povesti si cu cantecelul.
Mi-au placut primele doua parti tare de tot.

Cat despre economisirea la romani - nu va ingrijorati, uitati0va si la altii - si poate sa fie a treia poveste: economisirea la americani...Dar nu o spun astazi - ca si in cazul primelor doua finalul este tragic.Mie sincer mi s0a rupt sufletul despre ceea ce citeam ca se petrece in USA dupa primele doua -trei saptamani de evolutie rapida a virusului, iar acum cozile la bancile de alimente...
Ce am invatat din criza din 2008
Ioan.Toma [utilizator], Joi, 21 mai 2020, 15:07
+23/29
In 2009 mi-am pierdut serviciul, dupa mai bine de 12 ani in firma, ultimii 8 neintrerupti. Sotia - in 2010. Patroni care sa vrea sa le muncesti pe degeaba am intalnit si eu. Iar dintre toti patronii romani, cei mai lacomi sunt cei care au legaturi cu sfera politica - in special PSD si satelitii sai.

Econom am fost dintotdeauna, si nu numai din cauza studiilor universitare in domeniul economic. Asa ca ne-am luat frumos banii si ne-am apucat de invatat o alta limba.

Concluzia? De patru ani i-am lasat pe patronii romani sa prosteasca pe cine vor (sau pot) si am plecat. Ne tinem costurile sub control si investim in pensii private.

Salutari din Germania!
Totusi...
mescaline [utilizator], Joi, 21 mai 2020, 15:34
+27/31
Criza din 2008 a afectat mai putin greierii care si-au cheltuit banii pe distractii, marii perdanti ai perioadei au fost furnicutele strangatoare care s-au bagat la credite uriase pentru a-si cumpara apartamente pe o piata mult supraevaluata.

Povestea economisirii in Romania pleaca de la averile nationalizate ale bunicilor, banii de Dacie devalorizati ai parintilor, trece prin SAFI, FNI si un sir de banci falimentate, credite luate si acordate fara discernamant, un ROBOR imprevizibil, o economie experiment politic etc. De aici si vorba ca-n viata ramai cu ce bagi in gura...
ceva nu se leaga
martel55 [utilizator], Joi, 21 mai 2020, 15:51
+10/14
cum a putut beneficia de Prima casa daca era doar somer?de unde a avut bani de avans daca nu a strans nimic, si cumd e s-a incadrat cu ajutorul de somaj sa ia un credit pentur Prima casa? poate ar trebui sa inventati mai putin ....
Cum ramane cu traieste clipa
galeo [utilizator], Joi, 21 mai 2020, 17:26
-2/16
Si sparge si ultimul ban, caci traim in prezent si nu in viitor.
Si doar comunistii fac econommie.
Nu mai e asa?
Am
Cib Ara [anonim], Joi, 21 mai 2020, 18:41
+8/14
si astazi in minte sloganul de pe carnetul de cec din clasele primare " azi la cec un leu depui , maine el va scoate pui" . maturam curtea la sfarsitul saptamanii si primeam un leu cu care cumparam un timbru pe care il lipeam .. s-au adunat vreo 40 intr un an .. cu 40 de lei mi-am luat un joc de sah si ceva rechizite ptr aldoilea an scolar . - te miri ce si mai nimic . marea achizitie a fost abilitatea de a pune deoparte si de a astepta sa adun ceva . nu sa ma imprumut si .. sa vad eu cum platesc pe urma . a fost un bun exercitiu ptr generatia mea , cei nascuti prin 70 .. . timpurile s au schimbat , acum se traieste clipa , de multe ori o traiesti pe cea de aziin contul zilei de maine .. esti fortat de societate sa cumperi sa achizitionezi , nu mai ai mintea limpede sa ti faci calculele tale. nu ti mai gestionezi tu viata si banii. asa ca .. carpe diem pe datorie cum s-ar spune ..
Lol
HP [utilizator], Joi, 21 mai 2020, 22:28
0/28
O alta poveste aeriana scrisa de catre un userist care descrie alti useristi.

In Romania reala insa, unde 80% din salariati iau acasa sub 2000 lei net, asta e genul de gogosi pentru care usere nu trece de 10%.

La fel ca prosteala cu plasmele in rate, denota dispretul profund al useristilor pentru cetateanul de rand.

Bonus, o neintelegere totala a sociologiei aplicate, nemaivorbind de lipsa totala a empatiei pentru semeni.

Voi pentru cine vreti sa guvernati ? Retoric.

Nu trebuie sa isi ia nimic romanii amarati. Eventual un alb-negru de pomana de la oengeurile voastre.

Mi-e scarba si sila.
Paragraful al doilea e subevaluat
HankRearden [utilizator], Joi, 21 mai 2020, 22:50
+2/6
Ca de-aia are comentariul doar 6 voturi, cu al meu cu tot.
Contradictie
TyrionLann [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 0:44
+6/10
In primul exemplu, e infierat consumul aferent integului venit si e laudata economisirea. In al doilea, e criticat consumul pe datorie si indatorarea in general.

DAR, indatorarea in primul caz pentru credit la casa e laudata.
Deci, cum e pana la urma? Indatorarea e buna sau nu ? Primul om are mai putine probleme ca are o datorie uriasa, probabil mai mare decat la doilea? Tine lumea minte toate problemele care au decurs de pe urma creditelor imobiliare supraevaluate, ce au generat inclusiv criza economica anterioara?
MULTI
jidanul [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 9:41
+3/9
Foarte multi romani au invatat din perioada crizei din 2008 ca trebuie sa economiseasca dar, problema e sa ai din ce sa economisesti cand salariile din Romania pentru cei mai multi romani sunt dezastru, cand salariul minim pe economie nu e de, cel putin 500 de euro, net, echivalent in lei, cand puterea de cumparare scade si inflatia creste, cand bancile, c.a.r.-urile si i.f.n.-urile au DAE imense si comisioane enorme si clauze abuzive fara numar, cum sa economisesti ? Economisirea este un efect si sa ai din ce (salariu / pensie) este cauza, deci, sa incepem cu rezolvarea cauzei si dupa acea o sa vina si efectele.
statul descurajeaza economisirea
Dedalus [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 10:43
+2/10
Rata somajului in Romania este de 3,9%.

Salariul minim s-a triplat in cativa ani.

Tot romanul se asteapta sa il ajute statul daca nu mai poate. Si statul chiar asta face!

Cu cat esti mai neprevazator, mai cheltuitor, mai puturos, mai incompetent si mai rau la suflet, cu atat statul roman de ajuta mai tare.

De ce? Pentru ca iti cumpra votul, pentru tot felul de nemernici parveniti, impartiti in gasti numite pompos "partide", in realitate doar o modalitate e furt organizat cu legea in mana.

De ce se poate asta?

Pentru ca partidele platesc voturile romanilor cu banii furati de la copiii lor (prin imprumuturi). Inca merge, pentru ca inca ne putem imprumuta ca stat. Cand nu se va mai putea, vom intra intr-o indelungata perioada de saracie in masa, mult mai rau decat Grecia.
Efect de levier/măciucă
XYZZZ [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 10:48
+9/9
Probabil știți că pe zona financiară a economiei se utilizează conceptele din titlu. E bine să te împrumuți dacă împrumuturile generează căștiguri mai mari decât costurile acestora (efect de levier) și e rău să te împrumuți dacă împrumuturile generează câștiguri mai mici decât cpsturile lor (efect de măciucă). Economisirea nu trebuie să fie un scop în sine.
Tatal lui Andrei
Casargoz [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 11:16
+15/15
Tatal lui Andrei avea 44 de ani când a venit criza din 2008. Pierduse mult cand a fost criza din anii 90. Tot ce economisise se dusese intr-un an. Cand castiga putin un apartament de lux era 10.000 de USD. Apoi acelasi apartament ajunsese la 100.000 de euro in 2008. Banii se fac greu. Dar tatal lui Andrei stia ca ce mai greu lucru e sa ai datorii la banca, si sa nu ai casa. Asa ca precaut, a pus niste bani in banca. Preturile la partamente au scazut, dar paradoxal preturile au crescut. Din banii pusi deoparte pentru zile negre la banca tatal lui Andrei a pierdut chiar si 10% pe an desi atunci cand mergei sa te imprumuti dobanda era chiar de 12%. Dar tatal luiandrei nu poate concura cu statul. Bancile nu sunt interesate de tatal lui Andrei, bancile fac afaceri cu statul e mul mai profitabil si predictibil. Asa ca tatal i-a dat lui Andrei un sfat, nu economisi pentru ca vei pierde toti banii: mergi sa te distrezi, cheltuie acum . Pentru ca spre deosebire de Germania unde in constitutie spune ca nu ai voie sa indatorezi statul, in tara lui Andrei lucrurile stau altfel. Statul se poate imprumuta si poate da salarii de zeci de mii de euro si pensii marite de 40% folosind imprumuturi externe.pe care Andrei le va suporta.
Daca Andrei se hotaraste sa vanda la mana a doua una din cele doua imprimante de care nu are nevoie, avand in vedere ca preturile au crescut cu 50%, chiar daca o vinde cu 75% din pretul de achizitie : iese in castig.
Inflatia generata de populism nu iarta, a invatat Andrei de la tatal sau. Si cum andrei are o varsta acum, si apar si problme de sanatate cel mai bine ar fi sa-si schimbe locul de munca si sa aiba siguranta unui sistem de sanatate bun si un invatamant de calitate pentru copii: Andrei a ales Germania. Tatal lui este inca nehotarat.
Concluzia ?
unu_de_aiurea [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 14:21
+1/1
Imi place comentariul "Efect de levier/maciuca" in afara de ultima propozitie. Nu inteleg de ce concluzia din propozitia finala este despre economisire cand restul comentariului a fost despre imprumuturi. In opinia mea cele doua subiecte sunt diferite, desi exista o puternica legatura intre ele. Adica o persoana poate face economii si sa se si imprumute in acelasi timp.
foarte interesant
unu_de_aiurea [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 14:28
+3/5
Interesant comentariul. As putea adauga ca in economia mondiala au fost multe situatii similare. Iar in caz ca unii se uita dupa alte optiuni de investit pe langa cele enumerate de mescaline (proprietati si bani) se poate aditional aminti despre nationalizarea aurului in SUA. Si alte variatii spectaculare de pret gen: criza lalelelor din Olanda, bula din criptomonede, petrolul la pret negativ, criza financiara ce a afectat actiunile...
Greu de dat sfat universal valabil pentru investitii.
Cel mai realist comentariu
Amad [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 15:49
+3/5
Atata timp cat acelasi salariat din aceeasi companie si fix pe aceeasi functie primeste un cu totul alt salariu in tari diferite, inseamana ca nu este vorba de productivitate. La urma urmei un casier in Lidl germania face fix aceeasi munca ca unul in romania pentru un salariu dublu.
Este strict vorba de piata locala a muncii, nu de valoarea reala acelui angajat.
FELICITARI
A310 [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 18:27
0/8
Si eu mi-am luat taplasita in 2010 , Distrugerea Romaniei a inceput din Decembrie 1989 , absolut toate guvernele nu au urmarit decat transformarea Romaniei intr-o colonie periferica , si au reusit cu varf si indesat .
Cele doua procese care au distrus Romania sunt -RETROCEDARILE si PRIVATIZARILE .
și băncile descurajează economisirea
di livio [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 19:06
+2/4
statu cam încurajează cămătăria băncilor, părerea mea...numa prin faptu că le permite să facă ceea ce fac
Sloganul
Casargoz [utilizator], Vineri, 22 mai 2020, 20:30
+7/7
In anii 90 sloganul s-a transformat astfel:
Azi la cec un leu depui maine ia-l de unde nu-i.
se trage de la imprumutul de stat
Dedalus [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 8:56
0/2
Bancile vor imprumuta intotdeuna populatia sub dobanda platita la imprumutul de stat.

Daca statul roman s-ar imprumuta mai putin, bancile ar da o dobanda mai mare populatiei. Dar va fi oricum sub dobanda cu care ele imprumuta banii.

Iar dobanda cu care bancile imprumuta banii este in functie de risc.

Iar riscul este in functie de mediul de afaceri.

Mediul de afaceri depinde de libertatea antreprizei, care scade cand statul se imprumuta mult.

Daca statul se imprumuta mult, bancile platesc populatiei o dobanda mai mica populatiei la depozite.

Si tot asa.
Sfaturi proaste!
Alui [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 10:51
+1/3
Economisirea nu e o solutie! Inflatia afecteaza economiile in orice monede le-ai avea. Adevarata solutie sunt investitiile. Daca nu ai bani suficienti sa iti dezvolti propria afacere, e si riscant, poti investi pe bursa americana, fie printr-un cont bancar de investitii, fie prin intermediul unor aplicatii care iti permit sa pariezi pe cursul actiunilor, fie pozitiv sau negativ. Aveti doar grija la costuri. Unele aplicatii sunt mai avantajoase decat altele. Eu prefer una care imi ia 0.25% pe tranzactie, fara leverage, si fara comision the scoatere a banilor. Eu unul nu folosesc leverage, mi se pare prea riscant si prea scump. Trebuie sa faci trenzactia doar pe perioada zilei , daca vrei sa nu platesti comision de 5%. Asta te blocheaza sa profiti de modificarea valorii actiunilor intre doua zile. Anul asta a fost cel mai bun pentru investitii, Eu am obtinut un profit de 45% pana acum. Practic am castigat jumatate din toata suma castigata de cand am inceput sa fac asta acum cativa ani. Nu multi pot sa faca bani din asta, dar cei care totusi reusesc, practic se pot imbogati doar din asta. De exemplu, castigurile mele pe bursa de anul asta, imi egaleaza veniturile din salariu.
Romania 2020 vs Romania 1989
Alui [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 10:52
+3/5
Esti nebun daca preferi Romania din 1989.
STATUL
Bradisor [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 11:07
0/4
sa detina totul ?Numai in Corea de Nord mai este asa si se pare ca mor de foame aplaudind.
Oare?
dandantheman [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 11:38
-2/4
Si cu rata profitului cum stam? Daca vanzarile din Germanika sunt mult mai mari decat in Romanistan? Daca rata profitului in general este mai mare? Nu cumva asta se traduce in productivitate sporita per angajat/casier in exemplul asta?
am ras cu lacrimi
hanu [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 11:55
+2/2
citind ca e bine sa economisesti, in economia FIAT. :)) cu dobanzi negative:))
Au incercat
Bradisor [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 12:05
-1/3
sa traiasca in capitalism avind educatia economica din socialism.Asa au inflorit :SAFI ,FNI etc apoi s-au supraindatorat semnind contractele de credit fara sa le citeasca.Acum tin banii in depozite bancare la dobinzi nagative si nici nu vor sa auda de investtii la bursa, fonduri mutuale etcCred ca normal ar fi sa nu asteptam ca populatia sa invete din crizele care o lovesc periodic .Ar fi bine ca educatia economica sa inceapa in scoala si apoi prin mesajele media si chiar ale politicienilor.DIn pacate de multe ori factorii de decizie sunt cum sunt si adopta legi prin care stabilesc cheltuieli de parca banii nu provin din munca romanilor ci dintr-o schema gen FNI.
Salarile
Bradisor [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 12:23
0/4
sunt mici dar de multe ori romanii se bulucesc sa cheltuie banii pe lucruri uneori inutile.Daca la final de an ar inventaria toate lucrurile inutile pe care uu dat bani ar vedea ca puteau economisi sume frumusele
cifre din burta
Ecce_Homo [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 13:10
0/6
Cei 80% i-ai scos din burta. Firmele pentru care fac eu statele de salarii (vreo 1500 de salariati au clientii mei) au salarii peste 2000 lei net la care se adauga bonurile de masa de 300 lei si niste beneficii in functie de patron (unii ofera asigurare medicala premium, altii abonamente la sala, decontarea transportului etc). Firmele sunt din Bucuresti si Ilfov si majoritatea au puncte de lucru in Craiova, Baia Mare, Timisoara, Suceava, Brasov etc. Nu e nimeni cu minimul pe economie si nimeni nu vrea sa dea bani in plic ci numai pe stat si virat prin banca.
Poate nu e esantion reprezentativ dar sunt firme care au activitati in comert, in servicii si productie.
De unde ai scos 80%? Cand statistica publica lunar salariul net si pe cel mediu si nu reiese cifra ta?
bun comentariu
Ecce_Homo [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 13:31
-2/4
Am un exemplu de acasa :) Parintii mei, ambii pensionari, aproape self-sufficient. Produc totul in curte: legume, fructe, au gaini, oi, porci, ceva teren in arenda pentru porumb si ceva vie pentru vin. Muncesc pe rupte la anii lor (65-70) desi au pensii ok (1800-2000 lei). Avand doar niste facturi modice si cumparand doar ulei, zahar si un minim de cosmetice, au reusit sa stranga niste bani frumosi in cont. De cativa ani motivul de cearta pe care il avem este ca ei vor sa mi-i dea mie pentru a-mi cumpara masina. Eu nu vreau alta masina, chiar daca asta pe care o am are 15 ani si 200.000 la bord. Merge si nu o folosesc atat de mult deci nu am nevoie de alta. Problema e ca ei au economiile in lei si isi dau seama ca n-au fost smart sa le tina in euro de la inceput. Problema e si in ideea lor de investitie: masina. Nu reusesc de nicio culoare sa ii sucesc ci doar sa gasesc motive sa nu iau masina :)) Investitiile/Economiile sunt si o chestie de mentalitate si de generatie.
PRODUCTIVITATE???
tedycv [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 13:31
+2/4
Omule, despre ce fel de productivitate vorbești tu? Adică o casiera, care sta la capătul liniei de aprovizionare familială a unui supermarket in Germania, tara cu un nivel de trai mult mai ridicat decât in România, încasează mai mulți bani decât o casiera din România, unde nivelul de trai este mult mai mic. Firește ca acea casiera din Germania incasează mai mulți bani, deși timpul de lucru este același, doar ca prețurile (si calitatea) produselor achiziționate diferă, uneori incomensurabil.
ASTA NUMEȘTI TU PRODUCTIVITATE?!
:)
Xorciser [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 15:54
+4/4
Ai plecat într-un moment prost....vei vedea asta in cativa ani. Sper sa te întorci atunci.

Pensiile alea private, ce randament au avut anul asta- când bursele s-au dus in cap? De ex in Romania au scăzut cu 10-15%. E și asta o metoda de a paradui banii.

Ca exemplu personal, am plecat din România în 2004 și m-am întors înapoi în 2017 (cu un an revenire între 2013-14). Cât am fost în străinătate am economisit in medie intre 40-50% din venit, fara sa fiu zgârcit ci doar econom. Economiile nu le-am investit in pensii private, ci singur am cumpărat exclusiv în Romania- terenuri agricole, imobiliare, puțin aur etc. In permanenta am "lichidități" pentru un an. M-am împrumutat o singura data (in 2014) pentru un credit ipotecar (in Romania)- in lei la dobândă fixă 5 ani. O decizie bună.

Evident că am făcut și greșeli (nu vi le spun :)). Dar mai bine să greșesc eu decât un administrator de pensii private.

Tuturor celor care sunt in Romania, nu disperati- va fi mai bine. Și faceți economii, nu cheltuiți bani pe bunuri care nu aduc valoare (haine, telefoane, mașini etc)...creați valoare, cat mai multa- cei care aveți o indemanare/abilitate deveniți antreprenori (eu nu am din păcate).

Celor care nu sunt in Romania, le urez sa se întoarcă cu bine- realizați material și personal.

Spor la treaba.
Nu trebuie sa ne mire
Bradisor [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 16:24
+4/4
ca niste pensinari nu inteleg cum trebuie investiti banii daca in parlament se voteaza legi prin care baniii tarii sunt dirijati tot pt cumpararea de masini adica pt.consum.
Lol
HP [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 18:46
-1/5
Din burtă sunt cifrele tale.

Da o cautare pe google pentru ceea ce ne intereseaza:

“Cati romani castiga sub 2000 de lei”

https://monitorsocial.ro/indicator/numarul-contractelor-de-munca-si-salariile-romanilor/

Sunt linkuri si de pe hotnews, si de pe wallstreet.

Cum spuneam, useristii sunt aerieni si decuplati total de realitatile romanesti.

Si mai esti si contabil...
hahahah
Ecce_Homo [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 19:37
0/4
https://www.mediafax.ro/social/salariul-mediu-net-din-romania-a-crescut-in-februarie-cat-a-ajuns-acesta-si-in-ce-domenii-se-castiga-cel-mai-bine-19061060

Linkul pus de tine e cu salairii de acum 5 ani :)))) Dealtfel eu ti-am zis de INS nu de tot felul de site-uri. Daca te uiti pe mediafax, hotnews, capital, libertatea, fiecare dintre ele da alt salariu si alte cifre.

Apropo, nu sunt contabil, sunt economist si inspector resurse umane, cu vreo 13 ani de experienta in salarizare.

Stiu ce salarii platesc clientii mei.

Nu am treaba cu usr, psd, pnl si care or mai fi pe lista ta.
PS: recomandare de lectura apropo de cifre seci - Factfulness. O sa iti placa.
Un comunicat primit pe mail de la INS
Ecce_Homo [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 19:47
0/4
În luna noiembrie 2019, câştigul salarial mediu nominal brut a fost 5196 lei, cu 106 lei (+2,1%) mai mare decât în luna octombrie 2019.
Câştigul salarial mediu nominal net a fost 3179 lei, în creştere faţă de luna precedentă cu 63 lei (+2,0%).
Valorile cele mai mari ale câştigului salarial mediu nominal net s-au înregistrat în activităţi de servicii în tehnologia informaţiei (inclusiv activităţi de servicii informatice) (7610 lei), iar cele mai mici în fabricarea articolelor de îmbrăcăminte (1803 lei).
NU te obliiga
Bradisor [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 20:39
0/4
nimeni sa -ti depui banii in depozite bancare cu dob. negative.Sunt si alte instrumente in care pot fi investite economiile.Este bun si risul ,dar n-ar strica si ceva educatie economico-financiara.
De ce trebuie sa mergi tocmai in America?
Bradisor [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 20:48
0/2
Bvb este mai aproape si poti investi in societati pe care le cunosti si la randamente mai bune.
cheltuiala vs investitie
Dedalus [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 20:50
+4/4
Masina nu e o investitie, decat daca e folosita intr-o firma.

Altfel, e o cheltuiala personala. Daca poate fi evitata sau amanata, atunci trebuie sa fie evitata sau amanata. Mi se pare logic modul in care gandesti.

O investitie e aceea cu care faci bani mai departe.

Poate fi: un set de unelte, un editor video sau text etc.
:)
Xorciser [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 22:17
+1/1
Ideea e alta, că atunci când dobânzile sunt negative merita sa te împrumuți nu sa economisești. Poți după aia să investești în ce vrei tu.

Strategia e riscantă dacă îți afectează lichiditatea. Mai ales când dobânzile cresc, nu vor fi mereu negative. Daca poți controla acest lucru nu vad o problema sa te împrumuți când dobânzile sunt zero sau negative.
hm
Xorciser [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 22:20
-1/3
Daca reușești să o transformi într-un simbol al statutului social și, cel mai important, sa monetizezi acel statut- mașina poate fi și o investiție.

Bogătanii lumii cumpără mașini ultra-scumpe fix pentru statutul social. Sunt investiții.
Greu sa gasesti in Romania o companie ca Tesla
Alui [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 23:49
0/0
In plus gasesti mai usor informatii rapid despre firmele din America are afecteaza cursul actiunilor. In Romania nu prea ai sanse sa scapi de rechinii care manipuleaza cursul actiunilor banuiesc.
Lol
HP [utilizator], Sâmbătă, 23 mai 2020, 23:57
-2/4
Ce tot ii dai cu salariul mediu net si cu anumite domenii de activitate ?

Ce relevanta au in contextul afirmatiilor mele ?

Zero.

Linkul ala o fi de acum 4-5 ani, dar nivelul nu a crescut simtitor.

Uita-te si la restul cautarilor dupa termenii respectivi.

Afirmatia mea ramane in picioare - 80% dintre romanii salariati duc acasa mai putin de 2000 net pe luna.

Punct.
M-am uitat la BVB
Alui [utilizator], Duminică, 24 mai 2020, 0:05
0/0
Ceva nu e koser acolo. Azi pe la 13:39 s-au tranzactionat 2,9 milioane de actiuni a bancii Transilvania, fara a misca cursul. In restul zilei s-au tranzactionat doar cateva mii pe minut.
Circ ieftin! In rest tranzactiile care se fac sunt de ordinul a miilor de RON. Maruntis!
Ai dreptate,
Bradisor [utilizator], Duminică, 24 mai 2020, 0:43
+1/1
dar era vorba de pastrarea economiilor .
Dar de ce te enervezi?
Ecce_Homo [utilizator], Duminică, 24 mai 2020, 9:10
-1/3
1. INS publica salariul mediu net pe nivel de economie. In noiembrie 2019 a fost 3179 lei. Daca 80% dintre angajati ar lua mai putin de 2000 lei, media ar fi mai mica.

2. 80% dintre angajati de care zici tu e tot o cifra din burta orice i-ai face. La inceputul anului existau 5.5 milioane de angajati cu 6.5 milioane de contracte active inregistrate la ITM. Acel milion de contracte erau part-time-uri pentru aceeasi salariati, cu siguranta la un minim pe economie sau ceva brut mai mic de 3409lei (2000net).
In plus cei "80%" despre care tot zici tu banuiesc ca e doar procentul de angajati si nu de romani. Ca nu toti romanii sunt angajati. Ah, si nu toti angajatii sunt romani.

3. Am cautat si eu ieri in mai multe locuri despre salariile romanilor. Exista site-uri care compara diversi angajatori, exista ins dar exista si cancan si niste site-uri obscure (cum e cel pe care l-ai mentionat) cu informatii vechi si/sau trunchiate, site-uri care la "despre noi" n-au nicio informatie utila, numai vorbe goale.

Punct. :D
Vineri, pardon
Alui [utilizator], Duminică, 24 mai 2020, 11:13
0/0
..
Nu cred
Bradisor [utilizator], Duminică, 24 mai 2020, 16:29
+1/1
ca este bine sa vedem numai hoti pste tot.Daca esti atent la informatiile care circula in spatiul public si le analizezi cu calm si atentie gasesti raspunsuri la multe din intrebarile si indoielile care te framinta.
Probabilistic, chestia aia e imposibila!
Alui [utilizator], Duminică, 24 mai 2020, 17:45
0/0
Sa gasesti vanzator si cumparator exact in acelasi moment la un numar de actiuni de mii de ori mai mare decat normal. In SUA asta ar fi investigat.
Lol
HP [utilizator], Duminică, 24 mai 2020, 17:47
-1/3
1. Habar nu ai cum se calculeaza salariul mediu net la INS.

2. Nu e din burta, e din cifrele vehiculate in diverse articole. Ia-l pe care doresti, toate se invart in jurul a 80%.

Da, din angajati, am specificat de fiecare data. Daca am baga si pensiile, ar merge catre 90%, iar cum minorii nu prea lucreaza...

3. Bine boss, las-o asa, ca esti praf.

Ideea e ca suntem cea mai saraca tara din Europa, cu venituri de mizerie pentru marea majoritate a romanilor.

Si ca articole ca asta nu fac decat sa arate dispretul pe care il au putinii care castiga decent pentru restul.

Nu e de mirare ca nu se schimba patura politica, pentru ca astia gen #rezist sunt sociopati si isi urasc propriul popor.

Ceilalti barem ii mint frumos, in timp ce ii fura.
@HP
Xorciser [utilizator], Duminică, 24 mai 2020, 20:05
+1/3
Nu e cazul sa fii atât de agresiv pentru că nu ai dreptate.

Salariul mediu net în Romania e de 3200 lei/luna.

Salariul median a fost mereu mai mic în România, nu mai știu unde am citit că prin 2016-2017 era în jur de 58% din salariul mediu (datorita disproporției dintre salariile mari și cele mici). In ultimii ani salariul minim și salariile care erau mai mici au tot crescut, mai mult decât salariul mediu, așa că fără să am cifre clare eu as zice că acum salariul median este cel puțin 60-65% din salariul mediu (probabil că e mai mult, dar nu contează în argumentul asta).

Adică salariul median in Romania este undeva la minim 1920-2080 lei/luna (net), ceea ce ar trebui să rezolve dilema voastră existențială in sensul că e absolut evident că e o exagerare sa spui că 80% din angajați au sub 2000 lei/luna net.
Iti racesti gura degeaba
Ecce_Homo [utilizator], Luni, 25 mai 2020, 0:07
+1/1
Eu completez lunar chestionare pentru INS (SERV-ul si IND-ul) plus cateva anuale dar se pare ca sunt praf :)) Uneori n-are rost sa mai comentam...
Cand singura unealta din mana ta e un ciocan...
sile_v [utilizator], Luni, 25 mai 2020, 10:26
0/0
Cand singura unealta din mana ta e un ciocan toate lucrurile din jurul tau par cuie.

Cam asa si cu sila si scarba fata de USR (??!!) manifestata la acest articol.

Florin Barbuta e ziarist hotnews pe teme economice, poti vedea si singur ce scrie pe aici (chestii legate de sistemul bancar, legislatia muncii, IMM-uri, agentii rating, etc). Nu am gasit pe niciunde vreo afliliere politica a lui Florin Barbuta. De altfel, articolele sunt si ele destul de neutre din punct de vedere politic.
Hai ma lasi..
gdcos [utilizator], Luni, 25 mai 2020, 17:59
0/0
.. tara cea mai saraca pe draq. Hai lasa vrajelile pesediste, boss. Daca ar fi asa, nu am avea un deficit de 1 miliard (da citesti bine boss) in turism: adica cheltuim afara 1 miliard mai mult decat castigam noi in tara din turism. Bine, asta neluand in calcul furtul masiv din domeniu (cauta tu in Bucovina o pensiune cu stelute care sa dea bon/factura; asta ca sa nu spun ca s-a intamplat si la Constanta) .
Deci mai moale cu cifrele tale scoase din burta si potoleste-te ca inca nu stim cand incepe campania. Pastreaza-ti puterile.
ok
hanu [utilizator], Marţi, 26 mai 2020, 10:42
0/0
pana vin iar comunistii si iti confisca tot :))
Daca ar mai fi trait i-ai fi putut intreba pe romanii care au plecat in america secolul trecut si s-au intors cu un rost, cat de bine le-a fost dupa 1945? :)) Ca erau deja chiaburi. Conteaza si tara, maestre...Romania a fost mereu la rascruce de imperii, de ideologii intr-o zona un pic prea tranzitata, chiar daca avem arcul carpatic.

ei glumesc si eu :)
s-au schimbat vremurile...
hanu [utilizator], Marţi, 26 mai 2020, 10:45
0/0
banii azi sunt FIAT. Cea mai mare prostie e sa economisesti fara sa plasezi banii in ceva solid, vei fi furat prin inflatie.
comenteaza
Cookie Settings