1 € 1 USD 4,0757vineri 07 aug 2020
Versiune
Mobile
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Luni, 3 februarie 2020, 9:46
-10/22
Liga Ateistilor Militanti se intoarce
xolv [utilizator], Luni, 3 februarie 2020, 10:55
-8/24
doar opiul mileniului trecut trebuie inlocuit cu socialismul stiintific.
Argumente ?
ABBV [utilizator], Luni, 3 februarie 2020, 14:03
+13/19
pentru paralele pe care ai tras-o? Sunt curios ce e intre atei si socialism?
Bigotismul intuneca mintile
jonk [utilizator], Marţi, 4 februarie 2020, 14:23
+7/17
Cand obscurantismul religios se intalneste cu extremismul politic democratia insasi este in pericol. Asa a luat nastere Trump care este adulat de fundamentalistii evanghelici.
Teologie
Setalcott [utilizator], Miercuri, 5 februarie 2020, 17:13
-5/7
Robert Barron, episcop de Los Angeles, a identificat radacina "deismului moral terapeutic" in care sucomba crestinismul in abandonarea chestiunii ontologice asupra identitatii lui Isus si ceea ce el numeste "triumful imanentului".

https://www.youtube.com/watch?v=UG77k-xLpz8
Caritate crestina?
Setalcott [utilizator], Joi, 6 februarie 2020, 5:03
-2/8
Citatul de incheiere din laudatul teolog e o uluitoare jignire defaimatoare la adresa fratilor sai crestini. Egoism, pentru ca te-ai rugat precum a zis Isus: tot ce veti cere, Tatal ceresc va va da? Iar daca te rogi asa, vrei ca Dumenzeu sa iti dea tie care nu meriti, ce-i ia altuia, care merita? Incredibila aroganta condescendenta.
De acord, "din punct de vedere crestin, rugaciunea e in primul rand un mod – printre altele – de a pastra o relatie personala cu Dumnezeu si doar in al doilea rand un mod de a-i cere ceva lui Dumnezeu." Asta e un argument apologetic pentru sceppticul perplex care isi pune acasta intrebare. Crestinul care se roaga la Dumenzeu pentru o slujba o face tocmi oentru ca realitatea lui Dumnezeu si ralatia cu El nu este sub semnul intrebarii.
Deism moral terapeutic
Setalcott [utilizator], Vineri, 7 februarie 2020, 17:26
-2/8
Poate ca intentia autorului e sa faca religia mai digerabila pentru atei si agnostici, dar cred ca ce reuseste e doar sa le dea apa la moara.
Prin religie fara stres se poate intelege religia gen bufet suedez, din care iti alegi ce vrei. Iar omul, fiind ceea ce este, isi va alege toate bunatatile si va lasa la o parte tot ce l-ar incomoda. Raiul il punem pe tava, iadul il lasam. Sfanta Treime e cam obscura, dar nu conteaza, nu ne deranjeaza cu nimic. Imperativele crestine traditionale de moralitate sexuala insa se cer abandonate in lumina noului consens secularist.
Interpretarea crestinismului ca un program de reforma morala da apa la moara scepticului care intreaba: cu ce e mai bun Isus decat Buda, Mohamed sau profetii iudaismului? Program de reforma morala au avut si Buda, si Mohamed, daca intrebi un musulman. "Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti" e in mult hulitul Levitic. Dar interpretarea aceasta nu e crestinism, ci e erezia pelagiana. Isus e un mantuitor, nu un reformator moral, iar noutatea lui e harul lui.
Ross Douthat, scriind pentru New York Times, a aplicat aceasta eticheta de erezie cresting fenomenului numit de sociologul de la Notre Dame Christian Smith "Moral Therapeutic Deism" - o intelgere adolescentina a religiei.
Iata, in schimb, ce scrie CS Lewis: "Clear, lucid, trans-parent, simple religion (Tao plus a shadowy, ethical god in the background) is a late development, usually arising among highly educated people in great cities. What you really start with is ritual, myth, and mystery, the death & return of Balder or Osiris, the dances, the initiations, the sacrifices, the divine kings. Over against that are the Philosophers, Aristotle or Confucius, hardly religious at all. The only two systems in which the mysteries and the philosophies come together are Hinduism & Xtianity: there you get both Metaphysics and Cult (continuous with the primeval cults)."
comenteaza
Cookie Settings