Ungaria scoate la vânzare toată flota de MiG-29 - Hotnews Mobile
1 € 4,7729 1 USD 4,3160vineri 22 nov 2019
MiG 29
Soljenitin [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 9:43
+3/13
Nu a fost un aparat rau, insa de acum este foarte invechit.
Totusi, ma mir ca Ungaria vrea sa scape de ele. Nu se dau ei mari prieteni ai ciolovecilor? Ce fac, renunta la avioanele lor si se dedulcesc la avioane capitaliste?
Din 28 mai au 19.Cum adică bune?
asavreau [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 10:54
+10/16
Nu au avut ungurii nici-un război și au pierdut 9 MIG 29.
Nu e vechi
Anjo [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 11:01
-4/14
De unde ai scos-o ca este vechi? Eu propun niste comparatii...
F-16 zbor inaugural 1974, introdus in serviciu 1977
F-15 zbor inaugural 1972, introdus in serviciu 1976
FA-18 zbor inaugural 1978, introdus in serviciu 1982
Mirage 2000 zbor inaugural 1978, introdus in serviciu 1984
MiG-29 zbor inaugural 1977, introdus in serviciu 1982
Dupa cum vezi... majoritatea au intrat in serviciu cam in aceeasi perioada. Ce aveau ungurii erau niste versiuni mai vechi, dar ultimele versiuni sunt la fel de potente ca oricare alt avion din lista de mai sus.
:-)
Soljenitin [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 11:08
+6/10
Compara cu generatia a cincea. MiG29 este generatia a patra, nu prea are sanse reale de reusita in fata generatiei a cincea. F22 Raptor, F35 Lightning sunt generatia a cincea, de exemplu.
Ar avea si mojicii PAK FA, insa sunt numai 10 aparate prototip, nu au nici unul apt de combat.
Care 5th Gen?
Anjo [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 12:24
+1/13
Pana una alta, Ungaria detine doar o duzina de Jas-39 Gripen si alea luate in Leasing. Eu nu faceam comparatii intre generatia 4 si generatia 5. Chiar si USA detine intr-o proportie covarsitoare avioane de generatia 4sau 4.5. Comparatia mea era strict la acest lucru. Nu poti spune ca un avion introdus in serviciu in 1982 este mai vechi decat unul introdus in 1977. Si eu vorbesc STRICT la modelul avionului nu la nu stiu care operator care a ramas fara piese de schimb (Ungaria/Romania).
Să nu uităm
Amerlocu [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 14:35
+4/6
Că motorul dovirtic are durata de viață de 300 de ore și celula de 2000 de ore, dar de regukă cedează mai repede.

La capitaliști motorul are resursa de 2000 de ore și celula între 10000 și 20000 de ore. În plus nemaipomenitele MiG-uri 29 au fost doborâte ca muștele de avioanele capitaiiste în toarte conflictele din 1990 încoace. Spre comparație bătrânul F-15 a doborât peste 120 de avioane de toate neamurile din 1978 (de când 4 F-15 israeliene au doborât o fomație de Mig-uri siriene) încoace fără ca vreo-un F-15 să poată fi doborât de orice alt avion.
True and not true
Anjo [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 16:17
+1/5
Sa nu uitam ca dupa 1990, armata sovietica si apoi rusa nu a beneficiat de fondurile de care au beneficiat alte tari capitaliste.De exemplu bugetul militar a fost de circa 40 miliarde dolari in scadere la circa 14 miliarde in 1998 si apoi a inceput sa creasca constant ajungand astazi la circa 70 de miliarde. In alta ordine de idei, lider nu este F-15 care are doar vreo 103 victorii ci legendarul F-14 Tomcat cu 135 victorii. Cat despre MiG-29 nu are decat vreo 18 infrangeri aeriene (nu stiu unde vezi mustele). Si la final in ultimii 18 ani din c ate stiu eu, un singur avion rusesc (cu echipaj rusesc adica) a fost doborat de un alt avion. Despre motoare cu durata de viata, etc, cred ca se rezuma la mai multi factori cum ar fi calitatea materialelor, calitatea echipajelor de intretinere, etc.
E adevărat
Amerlocu [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 18:08
-1/3
Chestia e că și înainte de 1990 când armata roșie încasa peste 50% din bugetul URSS MiG-29 erau la fel de proaste și motoarele tot 300 de ore aveau resursa.

MiG-29 cu echipaje ruse au fost doborât mai rar din cauză că Rusia nu a fost implicată in conflicte directe. În orice caz în 2008 Rusia a pierdut cel puțin un MiG-29 în războiul din Georgia. Georgienii au făcut o paradă macabră cu cadavrul pilotului rus. Am spus că au căzut ca muștele din cauză ca majoritatea celor angajate în luptă au fost doborâte. Dacă erau angajate 1000 tot cam atâtea ar fi fost doborâte...
.
Rhemax [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 18:19
-1/3
Pai trebuiau sa-i invete americanii pe rusi procesele metalurgice necesare pt a construi motoare mai fiabile?
Tot americanii trebuiau sa-i invete si cum sa-si intretina avioanele ?
Care-i de fapt punctul tau de vedere ?
Al meu e ca MIG-29 e un avion uzat din punct de vedere moral care nu ar face fata nici macar unor F-16C/D (block 50/52 - varianta actuala), unor Dassault Rafale sau Saab Gripen. Asa ca bine fac ungurii ca le scot la vanzare, sa vedem cine le mai si cumpara .
Hidraulic vs Fly-by-wire
Anjo [utilizator], Miercuri, 13 februarie 2019, 11:21
+1/3
Asta e principala diferenta intre ce ai expus tu. In caz ca nu prea intelegi care e treaba iti explic altfel. Directia simpla de la Dacia 1300 si servodirectia de la Dacia Logan. Nu poti face niste afirmatii fara sa stii despre ce vorbesti. Inclusiv operatorii de F-16 au recunoscut ca MiG-29 este un avion capabil si potent, dar care a suferit de-a lungul timpului de diferite lipsuri.
Despre motoare, Klimov RD33 are o durata de viata de 4000 ore, mai mare cu circa 20% decat motorul PW F100 PW-229 care are cam 3300 ore. Putem nota aici si rezistenta la FOD crescuta a motorului Klimov care nu necesita o "periere" a pistei de decolare zilnica.
numai ca F16 nu zboara iarna...
kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 18:38
-4/4
nici macar de parada...
nu are sanse
DSS [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 11:29
+8/8
nic cu generatia a IV-a, sa fim seriosi. radarul bate putin, motorul e puternic, dar nu e deoc fiabil si tine cam 500 ore de zbor, iar rachetele sunt slabe. De altfel India tocmai a inlocuit rachetele sale R73 cu MBDA.
e un avion care arata bine, dar nu e un multirol si asta il penalizeaza grav. a fost conceput ca interceptor de front cu raza scurta de actiune, ghidat de la sol. De altfel si rusii au cam renutat la el
fobia
Pacala se intoarce [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 14:29
-4/10
fobia asta cu rusii a ajuns la noi culmi. Chiar si cand se discuta chestiuni pur tehnica, care nu au legatura cu politica de loc.

Te-ai apucat sa discuti despre masinariile de zbor sovietice (majoritateaniste capodopere tehnice), cum ti-ai si luat minusuri de nu te vezi :)).

Ma bucur ca mai sunt oameni cu care poti avea discutii rationale si tehnice.
Nu te mai obosi
ipolitic [utilizator], Miercuri, 13 februarie 2019, 13:00
0/2
Majoritatea sunt habarnisti frustrati, rusofobia lor e un fel de spirit de galerie. Rusii au tehnicieni si tehnologii de varf, pacat (sau noroc, depinde din ce parte privesti) ca nu au economie de piata functionala, singurul sistem care creaza si mentine centre si produse de excelenta.
Comment sters de user
qwerasdf [anonim], Marţi, 12 februarie 2019, 11:14
+3/9
wow.
feroviarul123 [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 9:54
-4/12
Bai asta da afacere, hai sa punem mana de la mana sa cumpăram unul.
Le avem pe ale noastre,,,
Amerlocu [utilizator], Marţi, 12 februarie 2019, 14:40
+3/3
https://www.reddit.com/r/AbandonedPorn/comments/9jhjr7/mikoyan_mig29_i_stumbled_across_in_romania_oc/

https://www.jetphotos.com/photo/6990243

https://www.airliners.net/photo/Romania-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-29-9-13/1130408

Gata să apere patria
comenteaza
Cookie Settings