Licitația de 1 miliard de euro pentru unul dintre cele mai grele sectoare montane de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești: O singură ofertă depusă, de la o asociere de firme din Turcia - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,3853miercuri 01 dec 2021

Licitația de 1 miliard de euro pentru unul dintre cele mai grele sectoare montane de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești: O singură ofertă depusă, de la o asociere de firme din Turcia

de Victor Cozmei Miercuri, 20 octombrie 2021, 16:47
- a A+
Imagine
O singură ofertă a fost depusă la licitația de 1 miliard de euro pentru proiectarea și execuția Secțiunii 2 Boița - Cornetu (31,33 km), parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești. Oferta depusă vine de la asocierea de firme turcești MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. și vine după ce anterior în această ultimă etapă a licitației CNAIR se calificaseră în total șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria.


"Miercuri, 20.10 2021, a avut loc depunerea ofertelor pentru Etapa a II-a (Propuneri Tehnice și Propuneri Financiare) pentru procedura de atribuire a contractului Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2, Boița – Cornetu". Până la termenul limită de depunere a ofertelor s-a înscris următorul ofertant: ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.", a anunțat Compania de Autostrăzi.

"Menționăm faptul că, Etapa I a procedurii de licitație restrânsă “Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2:Boița – Cornetu" a fost finalizată în data de 23.07.2021 fiind transmise totodată și Invitațiile de participare la Etapa a II-a a procedurii – Etapa de depunere a ofertelor, către cei 6 Candidați precalificați la prima etapă. Operatorii economici interesați au avut la dispoziție un termen inițial de 2 luni pentru pregătirea ofertelor (20.09.2021), care a fost ulterior prelungit cu încă o lună, până la data de 20.10.2021, fiind astfel asigurat un termen mai mult decât suficient pentru pregătirea ofertelor", a transmis CNAIR.

Autostrada A1 Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2: Boița – Cornetu


Valoarea estimată a contractului scos la licitație este între 4.635.473.646,00 RON fără TVA și 5.268.944.216,10 RON fără TVA.

Lungime: 31.33 km

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Termenul de finalizare: 18 luni proiectare și 50 de luni execuție.

Această secțiune conține ca principale lucrări:

- 49 de poduri și viaducte
- 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
- Ecoduct în zona localității Lazaret

Pe e 23 iulie CNAIR anunța că șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria s-au precalificat pentru evaluarea finală la licitație.

1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

2. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. - YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. - OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.

3. ASOCIEREA AKTOR S.A. - RIZZANI DE ECCHER S.p.A.

4. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA

5. IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.

6. ASTALDI SPA


31 de km cu 7 tuneluri și 27 de viaducte pe parcurs

Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9 km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret și alte câteva sute de lucrări de consolidare, susținere și structuri de stabilizare.

Licitația CNAIR are o componentă de precalificare pentru constructorii care vor depune oferte, iar ofertele vor fi adjudecate pe baza celui mai bun raport calitate - preț, componenta financiară contând 50%.


Notă: În documentația din licitație CNAIR spune că Secțiunea 2 are 31,33km lungime
---

Traseul în plan al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, secțiunea 2 Boița - Cornetu


Autostrada Sibiu - Piteşti intre km 13+170 – km 44+500, ce face obiectul prezentului caiet de sarcini, se desfășoară între localitățile Boita şi Cornetu si este descris in cele de mai jos.

km 13+170 – km 14+150 – secțiunea 1, lot 2

De la sfârșitul Lotului 1 Sectiunea 1, km.13+170, traseul se va continua pe curba existenta a Lotului 1 (curba cu raza de 950m) si va traversa valea existenta prin viaductul de la kilometrul 13+540 (pasaj ce va fi folosit si pentru realizarea conexiunii nodului rutier aferent autostrăzii Sibiu - Făgăraș), a cărei lungime totala este de 653m; acesta se termina la o distanta mica de la ieșirea de pe acest viaduct/pasaj, la km.14+150. Acest lot face parte din Secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu-Pitești.

km 14+150 - km 44+500 (km 39+578.51 - SF IPTANA 2008)

Stabilirea amplasamentului autostrăzii pe acest sector ridică probleme complexe atât de ordin tehnico-economic, cât mai ales privind impactul asupra mediului.

Alegerea unui traseu în această zonă a fost condiţionată de mai multi factori, precum: configurația terenului, structura geologică, reţeaua hidrografică, amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare, localități, căi de comunicaţii (în special DN 7 şi CF 201 Râmnicu Valcea - Sibiu).

Pe acest sector existenţa râului Olt, cu amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare a condus la stabilirea unui amplasament al autostrăzii, care să asigure stabilitatea versanților, prin menţinerea unei zone de protecţie împădurite.

Conexiune trasee km 14+150 – 17+670 (12+748.51)

Avand in vedere faptul ca traseele sectiunii 1 si sectiunii 2 au fost realizate in ani diferiti, de proiectanți diferiți, a fost necesara o zona pe care se se faca legătura intre aceste 2 trasee. Aceasta este zona de la km.14+150 pana la km.17+670.

Dupa zona nodului rutier al autostrăzii Sibiu – Pitesti cu Autostrada Sibiu-Fagaras traseul proiectat ocoleste pe la vest localitatea Boita, apoi intra în defileul Oltului in zona km 15+500. Pe zona de conexiune, datorita reliefului foarte accidentat, sunt necesare un număr de 8 structuri cu lungimi cuprinse intre 40 m si 400 m si 2 tunele, unul de 250m intre km.15+413 – km.15+663 si unul de 360m intre km.16+474 – km.16+834 realizand conexiunea cu traseul SF 2008 la km 17+670 (12+748.51).

Traseu menținut conform SF 2008, Km 17+670 – 44+500 (39+578.51)

Traseul se continua pe partea dreapta a raului Olt pana la km.22+400 (17+500).

Între km 22+400 (17+500) şi 23+650 (18+750) traseul se desfăşoară pe partea stângă a râului Olt, iar pentru evitarea sectorului sinuos al Oltului din zona Lazaret, traseul se va desfăşura pe partea stângă a DN7, până la km 25+700 (20+700), traversând zona muntoasă prin două tunele cu o lungime de cca. 1,4 km.

În continuare traseul autostrăzii se va desfăşura în lungul râului Olt, pe partea stângă a acestuia până la km. 31, unde va traversa dealul Urii, la vest de localitatea Cainenii Mari, printr-un tunel cu o lungime de cca. 1,58 km.

Traversarea se face şi pe sub valea Urii pentru a evita demolările construcţiilor existente.

În continuare traseul autostrăzii se menţine în lungul raului Olt, a lacurilor de acumulare Robeşti si Cornetu, pe partea stângă a acestora, până la km 44+500 (39+578.51), în zona localității Racovita unde traseul intră pe valea Baiaşului. În zona amenajării hidroenergetice de la Robeşti, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printr-un tunel cu o lungime de cca. 0,9 km.

De asemenea, în zona km 36+000/40+900, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printrun tunel cu o lungime de cca. 0,45 km.

Sectorul Boita – Racovita (Cornetu) se finalizează înaintea nodului rutier propus pentru a face legătura cu DN 7 prin DJ 703M (Curtea de Argeş - Cornetu).

Din punct de vedere al amplasării, sectorul Boita - Cornetu se află până la km 25+222 (20+300) pe teritoriul administrativ al judeţului Sibiu şi secțiunea km 25+222 (20+300) – km.40+200/44+500 (39+578.31) pe teritoriul administrativ al judeţului Vâlcea.

Profilul transversal al autostrăzii are în general lăţimea platformei de 26,00 m din care:

- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,50 m = 15,00 m;
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,50 m = 2,00 m;
- banda mediană - 3,00 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 26,00 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, astfel lăţimea totală a profilului transversal al autostrazii la partea superioara fiind de 27,50 m.

În zona nodurilor, lăţimea platformei autostrăzii este de 28,00 m, prin adăugarea unui metru la lăţimea fiecărei benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m) care se transformă în benzi de accelerare-decelerare.

În zonele in care este prevazuta banda a III-a, lăţimea platformei autostrăzii este de 27,00 m, prin adaugarea unui metru la lăţimea benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m), aceasta transformandu-se in banda pentru vehicule lente.

În zona de munte, respectiv în defileul Oltului s-a adoptat profilul transversal cu lăţimea platformei de 23,50 m cu următoarele caracteristici:


- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,0 = 14,0 m
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,25 m = 1,00 m;
- banda mediană - 2,50 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 23,50 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, asfel autostrada avand o lăţime totală in profil transversal la partea superioara de 25,00 m.

Lăţimea tunelurilor este proiectata cu o parte carosabila de 8.5 m lățime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m şi trotuare.




---

Pe A1 Sibiu - Pitești se lucrează în prezent pe cei 13 km de la Sibiu la Boița și există contract semnat cu lucrări ce au început în 2021 pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș .

Pe secțiunea 4, Curtea de Argeș - Tigveni licitația s-a finalizat din nou cu atribuirea către austriecii de la PORR , dar procedura a trecut deja peste o contestație și teoretic s-ar putea semna contractul.


CITEȘTE ȘI:




25165 de afisari



s-au speriat ?
Vic_Tor [utilizator], Miercuri, 20 octombrie 2021, 17:40
+11/11
Este clar ca restul de companii din cele 6 selectate s-au speriat de studiile de fezabilitate vechi, proaste, incomplete. Turcii astia au experienta mare, au facut destule sosele, tuneluri, poduri etc. dar ma tem ca la primul proiect in Ro vor da chix avand in vedere ca vor avea multe probleme pe elemente ce nu sunt in SF
Comentariu sters de utilizator
[anonim], Miercuri, 20 octombrie 2021, 17:19
+6/14
inca 6 comentarii comenteaza