​VIDEO Imagini din dronă: Primele lucrări pe Drumul Expres dintre Brăila și Galați / HARTĂ INTERACTIVĂ Pe unde trece noul drum de mare viteză - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,3853miercuri 01 dec 2021

​VIDEO Imagini din dronă: Primele lucrări pe Drumul Expres dintre Brăila și Galați / HARTĂ INTERACTIVĂ Pe unde trece noul drum de mare viteză

de Victor Cozmei Miercuri, 20 octombrie 2021, 15:19
- a A+
Imagine
Între municipiile Brăila și Galați a început construcția unui drum expres de circa 11 km și care se va conecta la viitorul pod peste Dunăre ce se construiește în zona de nord a Brăilei. Cu un termen de execuție de 24 de luni, lucrările la drum au început în luna octombrie, iar deja primele semne pe șantier au început să se vadă. Drumul expres este construit de companiile din grupul UMB pentru circa 372 de milioane de lei.


Lucrările la Drumul Expres Brăila - Galați au început în urmă cu circa 10 zile, anunța fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, în mandatul căruia s-a semnat contractul de proiectare și execuție, în luna aprilie.

"Proiectul pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre, are 11 km, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj, fiind prevăzute 2 benzi pe fiecare sens de circulație. Finalul traseului este la intersecția cu DN2B în zona Movileni. Dacă cei responsabili își fac treaba în timp util cu emiterea tuturor avizelor, autorizațiilor, scoaterea pădurii de pe traseu din fondul forestier, ar trebui să circulăm pe acest drum expres în anul 2023", spunea Drulă.

"Pentru conexiunea directă a acestui proiect cu viitoarea centură Galați (ce ar trebui să înceapă și ea în următoarele săptămâni) am cerut Companiei de Drumuri în această vară să găsească o soluție", mai spunea Drulă.

CNAIR a semnat în luna aprilie contractul pentru Drumul Expres Brăila - Galați cu Asocierea SC SA & PE CONSTRUCT SRL (LIDER DE ASOCIERE) - SPEDITION UMB - TEHNOSTRADE S.R.L. (n.r. toate firme în cadrul UMB Grup).

Valoarea contractului este de 371.416.131,09 lei fără TVA, iar durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni.

Drumul Expres Brăila – Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B și va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două orașe, precum și cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.



Drumul expres Brăila - Galați


Drumul expres, care probabil va purta indicativul DX6 conform Master Planului, se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al șoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila, lucrări în prezent în execuție.

Drumul expres va fi proiectat pentru viteza de 120 km/h și va avea o platformă de 22 de metri din carea partea carosabilă va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens și o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete , conform informațiilor din caietul de sarcini.

Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru și câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.

De-a lungul traseului vor fi proiectate două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste râul Siret.

Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri și peste râu drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri.

Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.

Proiectul mai prevede și lărgirea actualului DN28 de la două la patru benzi pe o distanță de 0,43km dinspre municipiul Galați până la intersecția cu Drumul Expres.


HARTĂ INTERACTIVĂ - Traseul final Drumul Expres Brăila - Galați:


> Zoom-in pe hartă pentru a vedea pe unde trece mai exact traseul.

> Click pe elementele de pe hartă pentru informații suplimentare.

> Folosește butonul de selectare fundal (sub butoanele + sau - ) pentru a comuta între diferitele tipuri de hărți de fundal (ex. hartă satelitară).



15403 afisari



corectie
ippo [utilizator], Miercuri, 20 octombrie 2021, 19:00
+2/2
"Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri. "

Corect: traversarea triajului de cale ferata (si a caii ferate Galati-Tecuci) se va face printr-un pasaj de 120 m
inca o corectie
ippo [utilizator], Miercuri, 20 octombrie 2021, 19:06
+2/2
"Drumul Expres Brăila – Galați va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B"

corect: "....de pe DN2B"; DN22B e drumul de pe dig, limitat la 3,5 tone
inca 7 comentarii comenteaza