FOTO Cum arată și ce noutăți aduce noua versiune a emblematicelor TGV din Franța la fix 40 de când au fost lansate pentru prima dată - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,2560marţi 26 oct 2021

FOTO Cum arată și ce noutăți aduce noua versiune a emblematicelor TGV din Franța la fix 40 de când au fost lansate pentru prima dată

de N.O. Vineri, 17 septembrie 2021, 23:50
- a A+
Imagine
La fix 40 de ani de când primul TGV (tren de mare viteză) a intrat în Gare de Lyon din Paris, vineri a fost prezentată noua generație a trenurilor emblematice, care, deși prind aceeași viteză ca cele de generație veche, vor putea primi cu 20 la sută mai mulți pasageri și vor avea o emisie de dioxid de carbon cu 32 la sută mai mică, relatează Euro News.

Noul tren, care nu va intra pe traseu decât în 2024, la timp pentru Jocurile Olimpice din Paris, a fost dezvăluit vineri de președintele Emmanuel Macron.



Comparativ cu versiunile anterioare, evoluția stilistică este evidentă. Botul trenului are un aspect reptilian care aduce aminte de trenurile de mare viteză japoneze Shinkansen.

Inspirația pentru noul design este, fără îndoială, și de natură entomologică, dovadă fiind farurile negre și suprafața mare de sticlă a cabinei, care amintește de o viespe, cu excepția faptului că galbenul insectei este înlocuit de un alb imaculat.

Dar considerațiile estetice nu au fost probabil motivul principal. Potrivit producătorului său Alstom, aerodinamica ascuțită a noului TGV îi permite "să consume cu 20% mai puțină energie și să-și reducă emisiile de CO2 cu 32%".

Denumit "Avelia Horizon" de Alstom, noul tren a fost numit "TGV M" de către operatorul feroviar francez SNCF, "M" fiind pentru modern și modular.

Spre deosebire de variantele anterioare ale TGV, va fi posibilă reglarea dimensiunii trenurilor în funcție de cerințe prin adăugarea sau îndepărtarea vagoanelor după cum este necesar. Același lucru este valabil și pentru interiorul vagoanelor, unde spațiile pot fi reconfigurate rapid.

"TGV M" va fi 97% reciclabil, comparativ cu 90% pentru generațiile actuale. SNCF, care a participat la dezvoltarea sa, estimează, de asemenea, că costurile sale de întreținere vor fi cu 30% mai mici.



În iulie 2018, SNCF a comandat o sută de noi trenuri de la Alstom pentru 2,7 miliarde euro. Primele trenuri vor fi operaționale la sfârșitul primului trimestru al anului 2024, iar livrările se vor face până în 2031.

Viteza maximă a acestor TGV de generația a patra generații va fi aceeași cu cea actualelor trenuri, care este de 320 km / h. Cu toate acestea, acest nou tren de mare viteză va putea transporta cu 20% mai mulți pasageri, găzduind până la 740 de persoane pe tren în configurația sa maximă, comparativ cu 600 de astăzi.



4645 de afisari



unii au submarine nucleare, copii cu viitor..
Coco Whistle [utilizator], Sâmbătă, 18 septembrie 2021, 4:34
+9/9
am mers cu tgv de la stuttgard la paris, superb: fara zgomot, curat, conversatii in lb. franceza, ....cind o sa avem si noi prima line ma intorc ...acasa...pina atunci sa ne intoarcem la ale noastre, sa mai furam niste lemne...sa-i mai batem cu furcile, rangile si cu topoarele si sa ii batjocorim pe semenii nostri.....autoritatile au spus ca totul e okay...intrebarea fireasca e unde se serveste coliva?
Cand te uiti
Costi888 [utilizator], Sâmbătă, 18 septembrie 2021, 9:32
+2/2
La astia iti dai seama cat de mici suntem. Cred ca si daca s ar opri lumea in loc 50 de ani, nu ajunge, macar aproape, de occident
inca 4 comentarii comenteaza