VIDEO: Marian-Jean Marinescu, europarlamentar. Măsurile de mediu Fit for 55. Planul UE de a interzice vânzarea de mașini noi pe benzină sau motorină, din anul 2035 - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,1999miercuri 22 sep 2021

VIDEO: Marian-Jean Marinescu, europarlamentar. Măsurile de mediu Fit for 55. Planul UE de a interzice vânzarea de mașini noi pe benzină sau motorină, din anul 2035

de Claudiu Zamfir Marţi, 27 iulie 2021, 18:52
- a A+
Imagine
Comisia Europeană a lansat recent o propunere legislativă, denumită Fit For 55, prin care vrea să introducă o serie de măsuri de protecție a mediului în Uniunea Europeană, printre care și interzicerea vânzării de mașini noi pe benzină sau motorină începând cu anul 2035. Europarlamentarul român Marian Jean Marinescu a explicat vineri, 30 iulie, la întâlnirile HotNews.ro pachetul legislativ propus de Comisie și traseul său decizional.

Până atunci, dar și în timpul transmisiei, adresează-i întrebări, despre pachetul de mediu Fit to 55, lui Marian-Jean Marinescu (PNL/PPE), membru al Comisiei pentru Transport și Turism a Parlamentului European.

Întrebările pot fi adresate în comentarii la finalul acestui articol, precum și pe pagina de Facebook a HotNews, în comentariile la întâlnirea online video și la anunțul evenimentului.

Vă rugăm să adresați întrebări legate de subiectul în dezbatere și folosind un limbaj decent.

Reamintim că, pe 14 iulie, Comisia Europeană a lansat propunerea sa de pachet legislativ Fit for 55, în cadrul mai celebrului Green Deal, cu efecte mai ales asupra pieței auto, industriei auto, transporturilor.

Pe scurt, pachetul propus de CE cuprinde:

  • Stabilirea unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 provenite de la automobile și camionete pentru ca nivelul mediu al emisiilor automobilelor noi să scadă cu 55% în 2030 și cu 100% în 2035, comparativ cu nivelurile din 2021. Prin urmare, toate autoturismele noi care vor fi înmatriculate începând cu 2035 vor avea emisii zero.
  • Se va impune statelor membre obligația să extindă capacitatea de încărcare a mașinilor electrice și să instaleze stații de încărcare și alimentare la intervale regulate pe autostrăzile principale: la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică și la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen.
  • Aplicarea sistemului de comercializare a certificatelor de emisii în noi sectoare și înăsprirea sistemului existent al UE de comercializare a certificatelor de emisii.
  • Eliminarea treptată a alocărilor cu titlu gratuit de certificate de emisii pentru sectorul aviației.
  • Includerea emisiilor generate de transportul maritim în sistemul certificatelor verzi.
  • Pentru a remedia lipsa reducerilor de emisii în sectorul transportului rutier și al clădirilor, se instituie un nou sistem separat de comercializare a certificatelor de emisii pentru distribuția combustibililor destinați transportului rutier și pentru clădiri.
  • Alinierea impozitării produselor energetice la politicile UE în domeniul energiei și al climei, promovând tehnologiile curate și eliminând practicile perimate, precum aplicarea de scutiri de taxe și de cote reduse de impozitare, practici care încurajează în prezent utilizarea combustibililor fosili.
  • Până în 2035, UE ar trebui să își propună să atingă neutralitatea climatică în sectoarele exploatării terenurilor, silviculturii și agriculturii, inclusiv în ceea ce privește emisiile agricole, altele decât cele de CO2, cum ar fi cele generate de utilizarea îngrășămintelor și de creșterea animalelor.
  • Directiva privind energia din surse regenerabile va stabili un obiectiv mai ambițios, respectiv ca 40% din energia din UE să fie produsă din surse regenerabile până în 2030. Toate statele membre vor contribui la acest obiectiv.


4171 de afisari



Taxarea centralelor de apartament = ABUZ
CetateanLogat [anonim], Miercuri, 28 iulie 2021, 14:33
+13/19
"Taxe verzi ... înseamna SCUMPIRI MASIVE, INCLUSIV LA ÎNCALZIRE."

https://bit.ly/3hEQNMJ

Taxarea centralelor de apartament din Romania in primii 10 ani de dupa adoptarea Planurilor Comisiei Europene reprezinta un abuz.

1. Incalzirea locuintei pe timp de iarna NU REPREZINTA UN LUX - REPREZINTA O NECESITATE!

2. In Romania, foarte multi cetateni s-au deconectat de la sistemul centralizat de incalzire deoarece statul roman nu a investit nimic (dupa Revolutie) pentru modernizarea acestuia, si astfel cetatenii au ajuns sa plateasca si pierderile din sistem (iar in unele cazuri, nici nu aveau un confort termic multumitor).

3. Avand in vedere nivelul veniturilor din Romania, investitiile in centrale de apartament au presupus eforturi financiare semnificative pentru multi romani. In plus, multi cetateni au centrale de apartament (relativ) noi. Unii le-au inlocuit pe cele vechi, altii au trecut recent la incalzirea cu centrale de apartament.

4. Nicio intreprindere comerciala nu isi caseaza un utilaj recent achizitionat. Casarea sa se va face in momentul in care costurile utilajului au fost deja recuperate din vanzarile produselor realizate cu el (utilaj amortizat). De ce ar proceda altfel niste cetateni romani care dispun de niste venituri mici, cu care isi acopera cu greu cheltuielile curente?!

5. Cetateni romani vor avea costuri suplimentare cu incalzirea pe care nu au putut sa le anticipeze. Multi cetateni romani (cei cu venituri deplorabile) nu isi vor permite sa arunce la gunoi niste centrale de apartament perfect functionale si sa faca noi sacrificii financiare pentru schimbarea sistemului de incalzire cu unul "verde". Poate ca pentru cetatenii accidentali aceste cheltuieli neprevazute nu reprezinta "o piatra de moara", insa situatia din Romania nu este comparabila cu cea din vestul Europei.

Intrebare: aveti de gand sa aparati interesele legitime ale cetatenilor romani prezentand Comisiei Europene problemele specifice Romaniei, argumentate mai sus?
Apropo de masini..prietenul dvs de partid Berceanu
rov [utilizator], Marţi, 27 iulie 2021, 19:40
+11/13
A ajuns (FELICITARI) din simplu profesor de liceu cu Oltcit si cu apartament 2 camere, proprietar de Hotel RAMADA, masini xxx de super LUX dupa 15- 20 de ani de politica.

Considerati asadar ca asa,15- 20 de ani, e un timp suficient ca o revolutie auto sa se produca?

Cand politica se implica, lucrurile se fac mai repede, mai bine??? Care-i motorul acestei evolutii fulminante?
inca 16 comentarii comenteaza