​Implicarea face diferența și orice persoană are dreptul să se bucure de șanse egale și de o viață cât mai independentă, indiferent de dizabilitățile pe care le are. Aceasta a fost motivația care a stat în spatele Accessibility Hackathon, primul hackathon social lansat de Kaufland România.

VocalioFoto: Kaufland

Câștigătoarea competiției a fost Vocalio, aplicația mobilă concepută de echipa Needs Assistance, cu scopul de a veni în sprijinul persoanelor cu deficiență de vorbire și auz, ajutându-le astfel să comunice mai ușor cu cei din jur. Aplicația se bazează pe selectarea unor imagini sau cuvinte care transmit în mod vizual și auditiv ceea ce utilizatorul nu poate să spună interlocutorului. Aceasta poate fi descărcată deja din Google Play, urmând să fie disponibilă, în curând, și în App Store, pentru utilizatorii de iOS.

Vocalio oferă funcționalitățile de transformare a textului în discurs și a discursului vorbit în text pentru a asigura un tempo cât mai natural discuției. Aplicația nu include reclame și este furnizată în întregime în mod gratuit utilizatorilor. Mare parte din componentele aplicației Vocalio pot fi folosite fără conexiune la internet, oferind astfel beneficiul de a putea fi utilizată oriunde și oricând.

Incluziunea și diversitatea sunt elemente fundamentale pentru aplicația Vocalio. Astfel, aplicația mobilă a fost prevăzută cu un design intuitiv, fiind astfel foarte ușor de folosit.

Prima ediție de Accessibility Hackathon, un succes al incluziunii la locul de muncă

Prima ediție a Accessibility Hackathon, organizată de Kaufland România, a avut parte de rezultate încurajatoare, care au demonstrat că există un interes crescut pentru astfel de inițiative. Astfel, 15 echipe și-au prezentat în fața juriului soluțiile la care au lucrat timp de o lună, în timp ce premiul cel mare a constat în 16.000 de dolari. În afara marelui câștigător, Need Assistance, jurații au decis acordarea unor mențiuni speciale echipelor Tuatara, Accesi Bot, S.P.N. și Robo Medical.

Kaufland demarează constant acțiuni în ceea ce privește diversitatea, printre care se numără lansarea programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), în urma cărora peste 350 de persoane cu dizabilități s-au alăturat echipei, fiind parte din povestea Kaufland.

„Stă în puterea noastră ca angajatori să creăm premisele pentru ca persoanele cu dizabilități să aibă o viață profesională în adevăratul sens al cuvântului, să se integreze în echipe și să fie recunoscute pentru valoarea pe care o aduc în companie.” a declarat Adina Teleucă, Employer Branding Coordinator, Kaufland România. „Tocmai de aceea, ne-am dorit să venim în sprijinul acestora, prin intermediul unei competiții în premieră pentru noi, prin care să găsim soluții inovatoare care să îi ajute în integrarea pe piața muncii.”, continuă aceasta.

Link descărcare aplicație: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vocalio.app