Pe măsură ce tehnologia - în special robotica - evoluează pentru a include roboți concepuți să colaboreze cu oamenii, mai degrabă decât să îi înlocuiască, rațiunea afacerilor în direcția automatizării producției este mai puternică ca niciodată.

Automatizări cu roboți colaborativiFoto: Universal Robots

Conform raportului GE Global Innovation Barometer, directori din întreaga lume spun că 40% din inovațiile din ultimii cinci ani au avut un impact pozitiv asupra rezultatelor companiei lor. În același timp, aproape 75% dintre acești lideri de afaceri consideră că lipsa de competențe este o problemă cu care industria lor se confruntă, în timp ce 64% spun că această problemă le restrânge capacitatea de a inova.

Din 2008, Universal Robots a abordat ambele probleme prin dezvoltarea și fabricarea robotului colaborativ sau cobotului. Coboții sunt brațe robotice concepute să lucreze în imediata apropiere a oamenilor. Avantajele includ o amprentă redusă, ușurința de operare, implementare și reimplementare și capacitatea lor de a servi drept instrumente cu ajutorul cărora oamenii își pot face treaba mai bine și mai ușor. De asemenea, pot fi folosiți pentru operațiuni de fabricație de orice dimensiune în orice locații.

Rentabilitate și versatilitate

Coboții au jucat un rol semnificativ în a permite companiilor care nu și-ar fi permis investițiile mari în roboți industriali să înceapă să-și automatizeze procesele - în propriile condiții și în propriul ritm.

Costul implementării unui cobot poate fi de aproximativ cinci ori mai mic decât cel al implementării unui robot industrial tradițional. Acest lucru se datorează în mare măsură integrării rapide și caracteristicilor de siguranță colaborative ale cobotului, ceea ce înseamnă că acele companii care integrează coboți nu trebuie să instaleze cuști de siguranță sau alte măsuri de siguranță necesare de obicei atunci când într-o fabrică lucrează roboți industriali.

Relocare

Un alt avantaj al utilizării coboților Universal Robots este că aceștia respectă cele mai bune practici recunoscute pentru modelele digitale de afaceri, care au viabilitate pe termen lung.

Ei pot fi programați și reprogramați practic la nesfârșit. Pot fi instalați, reinstalați și deplasați fără restricții. De asemenea, pot fi echipați și re-echipați la capătul brațului cu o gamă largă de intrumente și echipamente suplimentare pentru a satisface nevoile în schimbare și prioritățile.

În plus, coboții sunt concepuți pentru a ține pasul cu dezvoltarea tehnologiilor și a capacităților software pe măsură ce acestea apar. Ei pot fi reconfigurați și relocați pe măsură ce alte împrejurimi, procese interdependente și activități se dezvoltă și se schimbă.

Joburi mai bune

Contrar convingerilor larg răspândite, automatizarea în creștere nu trebuie considerată ca având un impact negativ asupra ocupării forței de muncă. Unul dintre marile avantaje ale roboților colaborativi este că nu înlocuiesc efectiv munca umană.

În schimb, introducerea coboților are ca rezultat aproape întotdeauna crearea de locuri de muncă nete, deoarece abilitățile forței de muncă umană pot fi valorificate pentru a obține o valoare mai mare. Forța de muncă ajunge, de obicei, să fie „modernizată”, iar potențialul companiei pe piață se extinde.

Proximitatea față de piețe

Atunci când o fabrică de producție, prelucrare sau asamblare este situată în aceeași țară (sau în vecinătate) cu destinatarii bunurilor și serviciilor sale, întregul lanț de aprovizionare și infrastructură logistică este mult mai scurt, mai ușor de gestionat și are un impact mai mic asupra mediului.

Automatizarea cu ajutorul coboților facilitează producerea de bunuri la nivel local, ceea ce aduce beneficii producătorului, angajaților, consumatorilor și comunităților locale.

Pentru companii de toate dimensiunile

Brațele robotice colaborative, precum cele de la Universal Robots, fac ca avantajele costisitoare ale tehnologiei robotizate să fie accesibile pentru companii de orice dimensiune, inclusiv pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri).

Datorită costului mai redus și a amprentei mai mici, coboții permit chiar și celor mai mici companii să își îmbunătățească semnificativ capacitățile de producție fără renovări majore ale locației sau instalații costisitoare. Ei pot fi despachetați, montați și programați pentru a finaliza sarcini simple în doar câteva ore. Programarea lor nu necesită abilități speciale de programare. În majoritatea cazurilor, aceștia funcționează în siguranță alături de lucrători, chiar și în cele mai mici magazine. Și sunt flexibili, ceea ce înseamnă că pot fi reprogramați cu ușurință și redistribuiți pentru diferite sarcini pe măsură ce apar nevoi noi. Iar timpul de recuperare a investiției în coboți este foarte rapid.

Întoarcerea atingerii umane

În mod ironic, chiar în momentul în care fabricile cu „luminile stinse” au început să câștige teren în configurațiile efective de fabricație, a apărut o tendință globală diferită a consumatorilor. De la beri artizanale până la produse de lux lucrate manual și uneori complet personalizate, produsele care prezintă amprenta clară a implicării umane în realizarea lor sunt la cerere ca niciodată.

Această tendință poate fi văzută ca „întoarcerea atingerii umane”, iar cererea pentru ea este determinată de nevoia umană fundamentală de a se conecta cu ceilalți. Nu cu simulări ale altora sub formă de roboți, inteligență artificială și așa mai departe, ci cu ființe umane reale, cu experiențe umane și poveștile oamenilor. Acest lucru este ceva ce tehnologia nu poate înlocui, deoarece artefactele tehnice pur și simplu nu sunt umane.

Coboții UR le permit companiilor să asocieze abilitățile unice ale meșteșugarilor și ale altor specialiști umani calificați cu capacitățile tehnice și repetitivitatea constantă a unui robot, pentru a reduce timpii de producție, a spori precizia și a îmbunătăți calitatea produsului final.

Astfel, angajații umani sunt eliberați pentru a-și pune în valoare abilitățile unice și creativitatea dificil de programat în proiecte mai complexe. La rândul său, acest lucru face posibilă respectarea noilor tipuri de cerințe ale pieței și așteptărilor consumatorilor, care adesea implică o mai mare personalizare conform preferințelor individuale.

​Articol susținut de Universal Robots