„De luni, schimbăm viteza la reabilitarea unuia dintre cele mai proaste drumuri pe care românii își rup mașinile - DN68A Margina - Holdea, ruta de ocolire a bucății lipsă din A1 Sibiu - Nădlac”, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Traficul pe secțiunea respectivă va fi restricționat timp de 2 luni pentru vehiculele mai grele de 7,5 tone, iar CNAIR a anunțat rutele alternative. „În paralel, îi dăm bice și cu finalizarea „găurii” de 13 km din A1, între Margina și Holdea”, a anunțat Drulă, precizând și când va fi următorul pas în licitația deja lansată.

A1 Margina - Holdea și DN68AFoto: CNAIR

„Până acum, acest drum extrem de aglomerat a fost peticit și reparat superficial. Planul este ca, pe cei mai afectați 5,3 km care arată acum ca după bombardament, carosabilul să fie refăcut complet, inclusiv fundația. Vorbim despre refacerea acesteia până la un metru în profunzime cu balast, piatră spartă, geocompozit anti-fisură și 3 straturi de asfalt. Pe alți 5 km pe care nu sunt probleme la fundație se va așterne covor asfaltic”, a detaliat ministrul Drulă.

---

RUTELE ALTERNATIVE PENTRU TRAFICUL GREU DE PE DN68A

În urma consultărilor dintre Ministerul Transporturilor, CNAIR și transportatori, aceștia au agreat folosirea următoarelor rute alternative:

➡️ A1 Nod Balinț – A6 Lugoj – DN 6 Lugoj – DN 6 Caransebeș – DN 68 Caransebeș – DN 68 Hațeg – DN 66 Hațeg – DN 66 Simeria – A1 Simeria SAU

---

➡️ A1 Nădlac – A1 Arad - A11 Arad – DN 7 Arad – DN 7 Ilia – A1 Ilia.

„După finalizarea lucrărilor care pornesc pe 10 mai și durează 2 luni, vom avea în sfârșit un DN68A decent”, a mai spus ministrul.

„Dar asta nu e de ajuns: în paralel, îi dăm bice și cu finalizarea „găurii” de 13 km din A1, între Margina și Holdea - săptamâna viitoare vor fi depuse ofertele în cadrul licitației pentru proiectare și execuție”, a mai precizat Drulă.