Proiect privind Codul Rutier: Biciliștii vor avea limită de viteză de 30 km/h, se reglementează criculația cu trotinete / Pietonii nu mai au voie să traverseze cu ochii în telefon sau cu căștile în urechi - Hotnews Mobile
1 € 1 USD luni 21 iun 2021

Proiect privind Codul Rutier: Biciliștii vor avea limită de viteză de 30 km/h, se reglementează criculația cu trotinete / Pietonii nu mai au voie să traverseze cu ochii în telefon sau cu căștile în urechi

de Redactia Joi, 15 aprilie 2021, 11:22
- a A+
Imagine
Codul rutier ar urma să fie amendat printr-o hotărâre de guven care reglementează circulația pe drumurile publice a trotinetelor, limita de viteză pentru bicicliști fiind stabilită la 30 de km/h. În plus, potrivit proiectului de hotărâre pus în dezbatere publică de ministerul de interne, pietonii nu mai au voie să stea cu ochii în telefon sau să asculte muzcă în căști atunci când traversează strada. Nerespectarea interdicției de către pietoni constituie contravenție și se sancționează cu amendă.


Potrivit proiectului de modificare a regulamentului pentru aplicarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice , se modifică art. 99 astfel: "Se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h".

Actul normativ stabilește condiții tehnice pentru trotinetele electrice similar celor prevăzute pentru biciclete.

Inițiatorii mai spun că, din practică, s-a constatat că un procent semnificativ din numărul accidentelor rutiere implică eroarea umană a participanților la trafic, neatenția pietonilor fiind adesea una dintre cauze. Din această perspectivă, este necesară îmbunătățirea inclusiv a legislației rutiere, astfel încât riscul rutier să se reducă.

În prezent, potrivit art. 72 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localități, pe la colțul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic.

Cu toate acestea, în fapt, uneori, această asigurare nu se realizează, întrucât pietonul desfășoară o activitate de natură a-i distrage atenția, precum folosirea telefonului mobil. Folosirea telefonului mobil, fie că se vorbește sau se scriu mesaje (distragere mentală), se ascultă muzică (distragere auditivă) sau se accesează diverse aplicații de ghidare precum hărți (distragere vizuală), influențează capacitatea de atenție a pietonului în momentul angajării acestuia în traversarea drumului public.

Mai mult, distragerea atenției poate constitui un factor concurent în producerea accidentului rutier chiar și atunci când traversarea drumului public de către pietoni urmează să se facă prin locurile special amenajate și semnalizate corespunzător.

Distragerea atenției la nivel mental (cognitiv) este cel mai des întâlnită, întrucât, spre exemplu, o discuție telefonică poate fi palpitantă, astfel că atenția se canalizează către această activitate, pietonul mergând practic mecanic, fără a conștientiza locul efectiv de traversare.

De asemenea, prin distragerea auditivă, pietonul nu mai percepe sunetele traficului rutier ori semnalele speciale de avertizare sonoră folosite de autovehiculele cu regim prioritar de circulație precum cele aparținând poliției ori serviciului de ambulanță.

Astfel, prociectul reglementează interdicția pietonilor de a efectua activități de natură a le distrage atenția atunci când se angajează în traversarea drumului public.

De altfel, o astfel de interdicție există deja, însă numai în ceea ce privește șoferii, acestora fiindu-le interzis a efectua activități de natura a le distrage atenția de la conducere, precum și de a folosi telefoanele mobile în timpul deplasării pe drumurile publice.

Nerespectarea interdicției constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa I, potrivit art. 99 alin. (1) pct. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002. Amenzile contravenționale se stabilesc în cuantumul determinat de valoarea numărului punctelor-amendă aplicate. Un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotărâre a Guvernului.


13207 afisari



proiect genial milițienesc
Flat [utilizator], Joi, 15 aprilie 2021, 11:57
+22/36
s-au adunat capetele de cretă și au stors din materia cenușie-albă proiectul ăsta, deci problema nu sunt șoferii care circulă cu 100 prin oraș, cu ochii în telefoane, singuri pe banda 2, făcând live de la volan, fără centură, trecând pe roșu, claxonând ca apucații, forfecând traficul, blocând intersecții, tramvaie, autobuze.. și parcănd pe trotuare și pe treceri

problema sunt maniacii ăia de bicicliști care se știe că te omoară la 30 la oră, și pietonii care nu fug mai repede din calea mașinilor
Super
vali_pk [utilizator], Joi, 15 aprilie 2021, 11:58
+19/31
Bine ca se dau limite si interdictii pentru biciclisti, trotinete si pietoni, insa impotriva soferilor care nu respecta normele din codul rutier, nimic. Normal, ei platesc taxe, fac orice!

Sunt in Bucurestiul asta soferi ilegali din IL, TR, PH cu masini scumpe, bolizi, care circula pe stradutele mici dintre blocuri cu viteza de 2-3 ori mai mare decat cea normata! Marcajele si indicatoarele rutiere sunt lipsa! Chiar daca s-au pus limitatoare de viteza, romanu' cu bolid le ignora si se crede la curse. Cu astia nu facem nimic?

Soferi care nu asteapta sa treaca pietonii pana la capatul zebrei, trec cu viteza printre ei, prin spatele lor, chiar nu e justificata aceasta graba, ai salvat 5 secunde... 10 secunde, poate calci omul sau pentru tine sofer de ocazie pietonul e doar o popica de bowling?!

Soferii care forteaza galbenul apoi raman blocati in intersectii aglomerate si tot ei incep sa urle ca nu au pe unde trece, cu aia nu facem nimic?! Cu soferii care tin telefonul in mana in timp ce conduc (foarte multi chiar daca au masini scumpe cu sisteme peste sisteme), nu facem nimic!?

Soferi care pracheaza pe treceri de pietoni, pe trotuare, scuaruri verzi, nimic?! Nu?!'
inca 58 de comentarii comenteaza