Proiect pilot de digitalizare în București: Interconectarea bazelor de date ale Administrațiilor financiare/Nu va mai fi sarcina cetățeanului să se mute cu hârtiile de la o instituție la alta - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,1367joi 15 apr 2021

Proiect pilot de digitalizare în București: Interconectarea bazelor de date ale Administrațiilor financiare/Nu va mai fi sarcina cetățeanului să se mute cu hârtiile de la o instituție la alta

de Adrian Vasilache Joi, 8 aprilie 2021, 0:40
- a A+
Imagine
"Trebuie să începem să scăpăm de hârtii. Prima dată o să începem să scăpăm de cozi, pentru că o să conectăm instituții între ele pentru a vedea cum funcționează și cum poate fi scalat acest model la nivel național.", a declarat miercuri seara la Digi24 Ciprian Teleman, ministrul Digitalizării. Potrivit acestuia, în lunile iunie-iulie va începe un test pilot de interconectare a bazelor de date ale Administrațiilor Financiare din București și, o dată autentificat în bazele de date, nu va mai fi sarcina cetățeanului să se mute cu hârtiile de la o instituție la alta.


  • "O să începem cu Bucureștiul, în iunie-iulie va fi un test pilot de interconectare și interoperabilitate a bazelor de date ale Administrațiilor Financiare din București, unde sunt date care sunt necesare de exemplu pentru preschimbarea unor documente, mașină..O dată autentificat în bazele de date nu va mai fi sarcina cetățeanului să se mute cu hârtiile de la o instituție la alta.", a declarat miercuri Ciprian Teleman, ministrul Digitalizării, la emisiunea Jurnalul de seară de la Digi24, moderată de Cosmin Prelipceanu.

Când scăpăm de dosarul cu șină?

  • "O să scăpam treptat, adică vor fi din ce în ce mai puține instituții care vor cere dosare. Aici avem nevoie și proiectul acesta este pe agenda colegilor din Parlament de unificare a două legi: legea arhivelor și legea arhivării electronice. Ele ar trebui să fie într-o singură lege, pentru că asta ar permite ca, odată ce un document a fost emis în format electronic, să nu mai fie nevoie de o versiune fizică, de o copie fizică a lui, pentru că odată ce am dat print am distrus întreaga filosofie a stocării digitale.", a mai declarat ministrul Teleman.

Acesta a vorbit și despre noile cărți electronice de identitate, despre care susține că ar urma să fie disponibile în luna august din acest an.

"Cartea de identitate electronică poate avea și semnătura electronică, are spațiu pentru a stoca o semnătură electronică, facilitate care va fi disponibilă încă de la început, din luna august a acestui an, a declarat miercuri seara la Digi24 Ciprian Teleman, ministrul Digitalizării. "Noile cărți de identitate vor permite identificarea unui cetățean român în sistemul guvernamental digital, adică va fi un act de identitate electronică în cloud-ul guvernamental. Asta înseamnă că un cetățean va putea fi recunoscut de instituțiile statului.", a spus acesta.



4783 de afisari



Ministrul fara minister
CetateanC [utilizator], Joi, 8 aprilie 2021, 9:31
+2/2
Dl "ministru" aveti minister? A fost publicat HG de functionare al ministerului dvs? Va treziti vorbind. Pana la toamna nici caiet de sarcini nu aveti - sa nu mai spun de specificatii tehnice si functionale. Doar daca dati un tun ca mai toti inaintasii dvs cu firmele de casa UTI, TOTAL SOFT, SIVECO, HP. Daca aveti intradevar sange - exludeti acesti tunari de la licitatiile administratiilor publice pe viitor. Sa nu mai avem un portal e-Romania nefunctional - platit chiar prin ministrul pe care il patronati; sa nu mai avem un sistem informatic medical care nu functioneaza etc. Fara atribuiri directe unor tepari - care se apuca sa faca un soft de 2 lei cu specificatii inventate de ei si pe care statul roman plateste zeci de milioane de EUR.
Si plicul?
Jegul Cristian Ioan [utilizator], Joi, 8 aprilie 2021, 10:17
+1/1
Vise!

"Când scăpăm de dosarul cu șină? "

daca cerere se depune online, unde mai bagi plicul cu shpaga?

proverbul din stamosi zice clar:

DACA NU UNGI BINE OSIA, NU SE INVARTE ROATA!
inca 3 comentarii comenteaza