​România ar trebui să își concentreze eforturile și investițiile în domeniile cheie problematice, precum educația, transformarea tehnologică și infrastructură, se arată într-un studiu al EY România. Potrivit acestuia, COVID-19 a avut un impact puternic asupra investițiilor străine directe, 46% dintre acestea fiind anulate, reduse sau suspendate. Investitorii sunt optimiști în ceea ce privește revenirea după pandemie. 41% sunt de părere că România va deveni mai atractivă după perioada pandemiei.

Cum estimeaza investitorii ca va fi Romania dupa pandemieFoto: EY Romania

Conform sursei citate, operațiunile legate de logistică/lanțuri de aprovizionare și de producție reprezintă principalele atracții pentru investiții în rândul a 35% și, respectiv, 34% dintre respondenți.

“În opinia investitorilor, sectoarele cheie care pot favoriza dezvoltarea economică a României în următorii ani sunt agricultura, sectorul IT și industria de transporturi și auto. Pentru creșterea competitivității țării, educația, transformarea tehnologică și infrastructura sunt principalele zone problematice în care România ar trebui să investească și să-și concentreze eforturile pentru a le îmbunătăți”, menționează sursa citată.

Studiul EY arată că, pe termen lung, deciziile investitorilor se vor baza pe următorii trei factori de piață: stabilitatea socială și politică (66%), oferta de forță de muncă, atât calificată, cât și necalificată (65%) și competitivitatea țării în materie de costuri (65%).

“Pentru a-și îmbunătăți atractivitatea, majoritatea respondenților consideră că România ar trebui să își concentreze eforturile și investițiile în domeniile cheie problematice, precum educația (85% dintre răspunsuri), transformarea tehnologică (81%) și infrastructura (80%)”, se mai arată în document.

În cazul companiilor deja prezente pe piața locală, sunt esențiale măsurile de siguranță și securitate puse în practică pentru a preîntâmpina o criză majoră în viitor (74%) și nivelul de succes în soluționarea crizei provocate de COVID-19 (61%).

Cercetarea în teren a fost realizată de CSA Institute între 17 și 31 iulie prin intermediul interviurilor telefonice cu 106 lideri din companii internaționale relevante, dintre care 50% au deja investiții în România, iar 50% nu desfășoară în prezent activități în țară.