​Black Friday nu se potrivește cu carantina totală, iar micii comercianți nu au nicio șansă în fața marilor magazine. Așa s-ar rezuma ceea ce se întâmplă acum în Franța, unde Amazon, Carrefour și alți retaileri mari offline și online au fost de acord să decaleze cu o săptămână ziua de Black Friday. Discuțiile se poartă la nivel înalt și cu ministrul finanțelor, Bruno Le Maire.

Black Friday FrantaFoto: Jose Hernandez, Dreamstime.com

Franța este în carantină totală de la 30 octombrie și, în aceste condiții, nu se poate ține operațiunea Black Friday care era programată pe 27 noiembrie și la foarte mulți comercianți ține și în week-end.

Una dintre regulile carantinei totale prevede că magazinele care vând articole non-esențiale s-au închis, iar asta ar dezavantaja grav micii comercianți de Black Friday când marile magazine sunt deschise și deci pot participa, iar micile magazine și cele care nu vând online, sunt dezavantajate.

În acest context s-au purtat discuții pentru mutarea Black Friday o săptămână mai târziu, pentru ca toată lumea să poată organiza promoții, iar retailerii mari au fost de acord, inclusiv Carrefour, Leclerc și Amazon.

Ministrul de finanțe Bruno Le Maire a cerut marilor companii să fie de acord cu amânarea, în ideea că toate magazinele vor avea voie să-și reia activitățile la 1 decembrie și deci vor putea organiza Black Friday. Nu s-a confirmat încă dacă măsurile de carantină vor fi ridicate, însă este de așteptat ca acest lucru să se întâmple, mai ales că numărul de cazuri a scăzut în Franța în ultimele zile. Președintele Macron va anunța săptămâna viitoare ce măsuri vor fi luate.

Asociațiile care reprezintă micii comercianți au protestat în ultimii ani împotriva marilor retaileri, mai ales Amazon, motivând că nu au nicio șansă să concureze în fața unor companii atât de mari cu forță financiară enormă.

Pe de altă parte au fost voci care au cerut ca Black Friday să nu se mai țină anul acesta, mai ales că nu este deloc normal ca oamenii să se îngrămădească în magazine unde nu prea pot fi respectate măsurile de distanțare.

În plus, asociațiile de protecția consumatorului au spus că de cele mai multe ori reducerile de Black Friday sunt false, fiindcă prețurile cresc înainte. Se solicită o reglementare mult mai dură a operațiunii.

Surse: ladepeche.fr, Reuters