Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Ultimele două tronsoane, contractate cu UMB / Decizia CNAIR care grăbește implementarea proiectului - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,1874duminică 27 sep 2020

Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Ultimele două tronsoane, contractate cu UMB / Decizia CNAIR care grăbește implementarea proiectului

de Victor Cozmei Miercuri, 16 septembrie 2020, 16:29
- a A+
Imagine
Contractele de proiectare și execuție pentru Lotul 3 (31,7 km) și Lotul 4 (31,88 km) ale Drumului Expres DX12 Craiova - Pitești au fost semnate miercuri cu constructorul român UMB. Atribuirea contractelor a fost inițial contestată, dar Consiliul pentru Soluționarea Contestațiilor a respins demersurile competitorilor. Acum CNAIR a decis să nu mai aștepte eventualele contestații ulterioare în justiție, și, în baza deciziilor CNSC, să grăbească procedurile și să semneze de pe acum contractul cu câștigătorul licitației. UMB mai construiește în prezent și Lotul 2 (22 km).


CNAIR a semnat miercuri contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 din Drumul Expres Craiova - Pitești, cu ofertantul declarat câștigător ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.

Licitația pentru cele două tronsoane s-a finalizat în iunie , iar imediat doi alți competitori au contestat rezultatul prin care câștigător a fost declarat UMB. La CNSC contestațiile nu au avut succes, fiind respinse în totalitate.

Mai departe, firmele contestatoare se mai pot adresa instanțelor de judecată. CNAIR însă, în baza unor noi prevederi legale, a decis să nu mai aștepte acest pas și să grăbească implementarea proiectelor prin semnarea directă a contractelor acum.

Tronsonul 3 - Slatina (Valea Mare) - Colonești
Lungime: 31,75 km
Descriere: 2x(2x3,5) m / Acostamente 2x1,5 m / Banda mediana 3,00 m
Constructor: SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade
Valoare: 670 mil lei (estimată la licitație: 999 mil lei)

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3, între localitățile Slatina și Colonești.

Tronsonul 4 - Colonești - A1 (Oarja-Catanele)

Lungime: 31,88 km
Descriere: 2x(2x3,5) m / Acostamente 2x1,5 m / Banda mediana 3,00 m
Constructor: SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade
Valoare: 617 mil lei (estimată la licitație: 909 mil lei)

Construcția acestui tronson de drum expres se desfășoară pe teritoriul județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București - Pitești la km 121+185.

Durata contractelor este de 36 de luni, din care:

- 12 luni perioada de proiectare,
- 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

Vezi și:


Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede două benzi de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Pitești au fost lansate încă din iulie 2017. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018 , iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina , este construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.


16466 de afisari



mda
SoulSearcher [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:06
+22/24
dar drumul express are separatoare de sens, si nu trece prin toate localitatile...

deci din start ai redus accidentele cu 90%

fata de E85 care are o singura banda pe sens, trece prin toate satele.. si sensurile nu sunt separate.. deci oricand te trezesti cu o masina peste tine...
mda
SoulSearcher [utilizator], Miercuri, 16 septembrie 2020, 16:49
+18/20
felicitari celor de la UMB, au de munca pe urmatorii ani, si pana acum s-au dovedit a fi capabili sa duca la bun sfarsit lucrarile in timpul proiectat...

mai putin dealul ala al liliecilor unde idiotii care au facut SF-ul, au forat la 5km, si au zis ca dealul e ok.. poate fi sapat, nu se intampla nimic..

pana au intrat astia de la UMB si au descoperit ca trebuie alta solutie tehnica
inca 11 comentarii comenteaza
Cookie Settings