Brandul german de produse alimentare Knorr, deținut de Unilever, își va redenumi „sosul țigănesc” (Zigeunersauce) vândut în Germania deoarece denumirea este considerată discriminatorie față de romi, relatează AFP și Deutsche Welle.

Sos tiganesc KnorrFoto: John MacDougall / AFP / Profimedia Images

Popularul sos iute, nelipsit în multe gospodării germane, va fi vândut în țară sub denumirea de „sos paprika unguresc” în doar câteva săptămâni, a anunțat Unilever într-un comunicat remis AFP luni, confirmând informația publicată de ziarul Bild în cursul weekend-ului.

„Întrucât termenul de sos țigănesc poate fi interpretat într-o conotație negativă am decis să dăm alt nume sosului nostru Knorr”, a anunțat compania, adăugând că lucrează intensiv la scoaterea tuturor stereotipurilor discriminatorii din produsele și reclamele sale.

Schimbarea de nume vine pe fondul dezbaterilor privind rasismul din întreaga lume dar în mod special în Statele Unite după uciderea afro-americanului George Floyd de către Poliția din Minneapolis.

Alte companii importante au decis să își redenumească branduri tradiționale ca răspuns la îngrijorările privind stereotipurile rasiale. PepsiCo a anunțat redenumirea unuia dintre cele mai populare mărci de sirop ale companiei, „Mătușa Jemina”, reprezentat de 131 de ani prin fața unei femei de culoare.

Compania Mars a anunțat de asemenea că vrea să renunțe la imaginea lui Uncle Ben, un afro-american vârstnic care este pe pachetele sale de orez din anii 1940.

Decizia Unilever a fost salutată de Consiliul Central pentru Romi din Germania.

Citește și: