Companiile de petrol și gaze estimează că implementarea de soluții digitale le va aduce o creștere, în medie, cu 10% a veniturilor, datorită reducerii timpului de demarare a proiectelor și majorării producției, în următorii cinci ani, arată raportul ”2020 Digital Operations study for oil and gas”, realizat de PwC în rândul a peste 200 de companii de profil la nivel global. În același timp, aceste companii anticipează o scădere cu 8,5% a costurilor ca urmare a îmbunătățirii eficienței operaționale.

Andreea MitirițăFoto: PwC România

Cu toate că majoritatea directorilor din sectorul de petrol și gaze sunt conștienți de câștigurile obținute din digitalizare, doar 7% spun că organizațiile lor sunt avansate în procesul de digitalizare a operațiunilor, iar 70% că se află încă la început. Cele mai avansate digital sunt companiile din industria chimică, urmate de cele de petrol și gaze și cele de utilități.

Companiile de petrol și gaze s-au confruntat cu provocări foarte mari în ceea ce privește eficiența, durabilitatea și rentabilitatea înainte de COVID-19. Ca urmare a pandemiei, prețurile s-au prăbușit, astfel încât urgența de a aborda aceste probleme a crescut dramatic. Unul dintre cele mai clare și viabile răspunsuri la aceste provocări sistemice este acela de a accelera strategiile de digitalizare pentru a deveni mai rezistente la astfel de șocuri și pentru a rămâne atractive pentru investitori.

Pregătirea insuficientă, lipsa talentelor, modelul de operare și cultura sunt percepute drept principalele bariere în calea transformării digitale, respectiv adoptarea soluțiilor și aplicațiilor digitale.

Top cinci tehnologii vizate de companiile de petrol și gaze

Sondajul realizat de PwC a constatat că directorii din sectorul de petrol și gaze văd cel mai mult potențial în acele tehnologii care combină datele și analizele. Primele cinci tehnologii sau tehnologii vizate pentru implementare sunt:

Sisteme de execuție a producției (MES) care leagă echipamente individuale cu sistemul de planificare a resurselor (ERP) al companiei, facilitând coordonarea operațiunilor.

Un material semnat de Andreea Mitiriță, Partener PwC România

Citiți continuarea pe blogul PwC România.