Proiectul legăturii feroviare între Gara de Nord și aeroportul Otopeni înaintează, termenul de finalizare și punere în uz fiind în continuare 26 august 2020. Stația de la Aeroport se apropie de finalizare, iar în ultimele zile a fost montată calea ferată până în zona peroanelor și pe viaductul construit până în DN1. Tot la stație au fost montate și benzile rulante de acces la peron.

Calea ferata spre AeroportFoto: CNAB

Pozele au fost publicate miercuri de către Compania de Aeroporturi București.

Deși inițial proiectul a tot fost promis că va fi gata în luna iunie, la timp pentru campionatul European de fotbal Euro 2020, din cauza amânării competiției sportive și termenul de finalizare a fost decalat. Astfel, noua dată promisă pentru deschidere este 26 august.

Traseul linie Gara de Nord - Otopeni va avea 19,1 km și trenurile ar trebui să-l parcurgă în 21 minute.

Pe proiect s-a lucrat intens pe tronsoanele cuprinse între terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă și DN1, respectiv între Telekom Arena și halta Odăile. Nu s-a lucrat câteva luni bune pe tronsonul de mijloc care a fost blocat în Justiție de o contestație depusă de reprezentanții hotelului Vienna House și o persoană fizică, proprietara unei case din zonă. Lucrurile s-au deblocat în urma unui protocol semnat în martie și acum au început lucrările la ridicarea pilonilor pentru viaduct.

Contractul pentru acest proiect a fost semnat cu asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH pentru 398 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie 2019 contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul avea oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie).