Restricțiile de tonaj (7,5 tone) pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva vor fi ridicate începând de joi, anunță CNAIR. Nu vor fi, însă, ridicate și restricțiile de viteză pe cei 21 de kilometri deschiși traficului rutier în decembrie anul trecut. În prezent sunt restricții de viteză de 80km/h, ba chiar de 60 de km/h pe unele poduri, inclusiv cel de peste Mureș.

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3Foto: Captura YouTube

„Începând de joi, 28.05.2020, se ridică temporar restricțiile de tonaj (7,5 tone) instituite pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Precizăm ca restricțiile de viteză vor fi menținute pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranță”, anunță CNAIR.

"Pe lotul 3 cu cei 21 de km este inadmisibil să ai 5-6 recepţii perfecte şi când ajungi la 98% stadiul progres, lucrările să nu mai fie în regulă şi să reziliezi contractul. Am consultat avocatul în momentul în care am decis împreună cu cei de la Compania de drumuri să ridicăm restricţiile de tonaj”, a spus ministrul Bode, miercuri dimineață, în ședința de Guvern.

„Vă reamintesc că am preluat în noiembrie 2019, 21 de km de muzeu în aer liber, iar în decembrie am decis deschiderea traficului pe acest tronson de autostradă cu restricţii de viteză şi de tonaj, în urma expertizelor realizate la comanda Companiei de Drumuri", a mai declarat Bode.

Pro Infrastructura despre Lotul 3 Lugoj - Deva: „Limitarea de viteză are în spate o justificare demnă de o piesă de teatru absurd”

Traficul rutier pe cei 21 de km ai Lotului 3 din autostrada A1 Lugoj - Deva a fost deschis pe 23 decembrie 2019, la mai bine de patru luni de când Ministerul Transporturilor condus pe atunci de pesedistul Răzvan Cuc a decis să rezilieze contractul aflat la 98% cu spaniolii de la Comsa.

Circulația a fost deschisă însă cu restricții de viteză de 80km/h, ba chiar de 60 de km/h pe unele poduri, inclusiv cel de peste Mureș, dar și cu restricții de tonaj (7,5t).

Limitările și restricțiile impuse odată cu deschiderea circulației au în spate „o justificare demnă de o piesă de teatru absurd”, susținea Asociația Pro Infrastructura.

„Au reziliat contractul de construcție în august la 99% stadiu fizic recepționat și plătit. Apoi, timp de peste 4 luni au mimat realizarea unor expertize care să ”demonstreze” slaba calitate a lucrărilor. În final, în lipsa unor probleme reale, au repoziționat cu câțiva milimetri aparatele de reazem la 2 pile de la podul peste Mureș, operație care a durat câteva ore de muncă efectivă. Altfel spus, ceea ce nu era bun în august s-a deschis astăzi, după niște remedieri minore”, scria API.

Chiar expertizele realizate de Iptana spuneau că limitarea de tonaj s-ar justifica doar până la rezolvarea problemelor minore de la podul peste Mureș, soluționate deja. Iar limitarea de viteză are în spate o justificare demnă de o piesă de teatru absurd: nu sunt finalizate toate gardurile exterioare autostrăzii pentru oprirea animalelor. Dar oare drumul paralel DN68A pe care limita de viteză este de 100 de km/oră are măcar un metru de gard lateral?”, mai nota Pro Infrastructura.