Egyptian National Railways a semnat acordul de finanțare pentru o comandă uriașă de 1.300 de vagoane, în valoare de un miliard de euro, cea mai mare comandă din istoria căilor ferate din țara africană. Vagoanele vor fi produse în Rusia și Ungaria, iar unele asamblări finale vor fi făcute în Egipt. Vagoanele au fost testate în Ungaria. Egiptul are planuri mari de modernizare a rețelei care transportă 500 de milioane de pasageri/an, a cumpărat vagoane noi, dar și trenuri de 160 km/h. În anii 70 România exporta masiv locomotive în Egipt.

Locomotiva din EgiptFoto: Egyptian National Railways

Egiptul are printre cele mai rapide trenuri din Africa. Cei 208 km dintre Cairo și Alexandria sunt parcurși în 2 ore și 25 de minute. Cea mai cunoscută linie este între Cairo și Asswan, cei 879 km fiind parcurși în 11 ore.

Primele vagoane ar trebui să ajungă în acest an, iar ulitmele în 2025 sau 2026. Jumătate vor fi produse în Rusia și altă jumătate în Ungaria. 1.000 dintre vagoane sunt de clasa a treia, jumătate dintre ele fiind cu aer condiționat. 90 de vagoane sunt de clasa I, iar 30 sunt vagoane cu zonă de bar (clasa a 2a).

Acum s-a semnat acordul multilateral de finanțare, între o bancă din Rusia, una din Ungaria și agențiile naționale de import-export din cele două țări. Evident că un rol principal îl va avea și partea egipteană.

Prima înțelegere a fost semnată în toamna lui 2018, iar testele au început în acest an, în Ungaria. Cele mai multe vagoane vor fi construite de rușii de la Transmashholding, unul dintre cei mai mari constructori de material feroviar din lume.

Surse: International Railway Journal, Egypt Independent