​​Ministerul Economiei a publicat un nou anunț în care precizează că nu mai este nevoie de certificat de situații de urgență pentru a apela la șomajul tehnic suportat de stat și spune de ce acte ar fi nevoie. De precizat că în OUG 30 scrie că este nevoie, dar săptămâna trecută Guvernul a adoptat o nouă Ordonanță care modifică actul normativ. Aceasta din urmă a fost publicată, de câteva minute, în Monitorul Oficial.

Somaj tehnic suportat de statFoto: monitoruloficial.ro

Potrivit Ministerului:

Pentru obținerea șomajului tehnic trebuie depuse următoarele documente la ANOFM, în format electronic:

De către angajatori: Cerere semnată și datată de către angajator și Declarație pe propria răspundere și listă angajați aflați în șomaj tehnic. În Declarație li se va cere să certifice faptul că informațiile sunt adevărate și li se va prezinta consecința juridică a prezentării unor informații false. Răspunderea este a angajatorului/persoanei care depune Cererea.

Cererile pot fi depuse la ANOFM astfel:

Începând cu 1 aprilie pentru perioada 16-31 martie.

Începând cu 1 mai pentru perioada 1 aprilie-16 aprilie.

Angajatorii care depun documentele la ANOFM primesc banii în termen de 15 zile de la depunerea documentelor, iar obligația acestora este ca în termen de 3 zile să plătească sumele primite angajaților aflați în șomaj tehnic.