​Facebook a anunțat vineri o donație de 20 milioane de dolari pentru sprijinirea eforturilor globale de a limita efectele răspândirii COVID-19. Până în prezent peste 140.000 de persoane au fost infectate cu coronavirus și s-au înregistrat peste 5.100 de decese. În Europa au murit peste 1.000 de oameni în Italia, 122 în Spania, 61 în Franța și 10 în Marea Britanie și Olanda (acestea fiind țările cu cel mai mare număr de victime).

Cercetare COVID 19Foto: United Nations Foundation

Donația include 10 milioane de dolari pentru strângerea de fonduri inițiată pe Facebook de Fundația Națiunilor Unite (United Nations Foundation - UNF) și Fondul COVID-19 Solidarity Response, creat recent de Organizația Mondială a Sănătății (OMS),

Compania mai donează 10 milioane de dolari pentru strângerea de fonduri inițiată de Fundația CDC (Center for Disease Control Foundation) .

Ce spune compania

Este esențial ca organizațiile naționale și globale de sănătate care conduc astfel de inițative să dispună de sprijinul financiar necesar pentru a avea capacitatea de a răspunde nevoilor care continuă să apară într-un ritm alert, spune Zuckerberg.

În situații de criză majore, precum cea cauzată de COVID-19, comunitatea utilizatorilor Facebook vine, de fiecare dată, în sprijinul celor care au nevoie de ajutor. Fiind vorba despre o criză de sănătate, oamenilor nu le este atât de ușor să contribuie, pentru că nu își dau seama cum sau unde pot face acest lucru.

Acum, odată cu lansarea pe Facebook a strângerii de fonduri COVID-19 Solidarity Response, aceștia pot sprijini eforturile globale depuse de OMS pentru a urmări îndeaproape evoluția virusului, pentru a-i ajuta pe pacienți și pe cei care lucrează în mod direct cu aceștia, dar și pentru a grăbi dezvoltarea unui vaccin și a unui tratament. Fundația CDC plănuiește să își lanseze strângerea de fonduri pe Facebook în săptămânile ce urmează, pentru a-i putea ajuta, în mod direct, pe cei care lucrează în domeniul sănătății publice în cadrul comunităților locale, pentru a crea campanii de educare și multe altele. Fiecare dolar contează pentru aceste organizații și, tocmai de aceea, fondurile strânse pe Facebook și Instagram vor fi mereu direcționate în proporție de 100% către organizațiile beneficiare.