Compania austriacă feroviară OBB va testa două rame multiple pe hidrogen, fiind semnat în acest scop un contract cu Alstom. Trenurile pe hidrogen au mai fost testate și în Olanda, dar mai ales în Germania unde vor fi utilizate flote mai mari și vor înlocui trenuri diesel.

Alstom Coradia iLintFoto: Alstom

OBB va face testele începând cu ultimele zile din aprilie și a semnat un contract cu Alstom, pentru a închiria două rame electrice Coradia iLint. Contractul este în valoare de 1,87 milioane euro.

Alstom a lansat în 2016 trenul Coradia iLint care este alimentat de pile de combustie cu hidrogen, singurele emisii generate fiind vaporii de apă și apa condensată. Viteza maximă este de 140 km/h, iar nivelul de zgomot este redus. Autonomia este de 1.000 km.

Două rame electrice sunt testate din septembrie 2018 în Germania, iar din 2021 planul este ca 14 trenuri să fie utilizate zi de zi pe câteva rute. Regiunea germană Rhein Main a comandat în 2019 un număr de 27 de trenuri și la final de februarie au început testele și în Olanda.

Trenurile pe hidrogen vor înlocui câteva rame diesel la nord de Frankfurt, iar Alstom spune că aceste trenuri sunt gândite să înlocuiască ramele diesel și, deși sunt mai scumpe la achiziție, costurile de operare sunt net mai mici.

Surse: Railway Gazette, Rail Journal