Reţeaua de socializare Facebook a avertizat luni asupra riscurilor asupra inovaţiei şi libertăţii de exprimare, înaintea publicării de către Uniunea Europeană a unui proiect cu reguli menite să frâneze avansul companiilor americane şi chineze din sectorul înaltelor tehnologii, scrie Agerpres.

Mark ZuckerbergFoto: Captura YouTube

Facebook şi-a exprimat aceste temeri înaintea întâlnirilor pe care directorul său executiv Mark Zuckerberg le are luni la Bruxelles cu comisarul european pentru concurenţă Margrethe Vestager, responsabilă şi cu sectorul digital, şi cu comisarul pentru piaţa internă, Thierry Breton.

Aceşti doi comisari europeni urmează să anunţe miercuri propuneri ce au ca obiectiv exploatarea potenţialului de date industriale ale UE şi combaterea dominaţiei Facebook, Google şi Amazon. Ei vor mai propune şi reguli care să guverneze folosirea inteligenţei artificiale, în special în sectoare cu grad ridicat de risc, precum sănătatea şi transporturile. Alte reguli vor fi anunţate în lunile următoare.

Referindu-se la posibilitatea ca UE să poată trage la răspundere companiile de internet pentru „discursuri care incită la ură” şi alte postări ilegale pe platformele lor, Facebook consideră că o asemenea iniţiativă ignoră însăşi natura internetului.

„O astfel de restricţie va îngrădi atât inovaţia, cât şi libertatea de exprimare (...) Adaptarea în online a normelor ce reglementează discursul offline ar putea fi insuficientă”, menţionează Facebook într-un document propriu pe tema acestor discuţii, sugerând ca în locul măsurilor preconizate autorităţile să solicite companiilor crearea unui sistem de raportare a conţinuturilor şi să definească ce înseamnă „conţinut ilegal”.

De asemenea, Facebook dezaprobă solicitarea ca reţelele de socializare să retragă în maxim 24 de ore de la postare conţinuturile considerate a fi „discurs de ură”, sugerând că reglementările trebuie să asigure un echilibru între libertatea de exprimare şi respectarea intimităţii. Mai mult, Facebook face referire şi la limitările tehnologice în evaluarea conţinuturilor online şi insistă ca societăţile de internet să-şi menţină flexibilitatea inovaţională.