​Telekom România (fostele Romtelecom și Cosmote) a anunțat joi că va crește prețurile serviciilor sale de la 1 martie 2020, în contextul creșterii costurilor legate de furnizarea serviciilor de comunicații. Astfel, pentru clienții rezidențiali, începând cu data de 1 martie 2020, prețul pentru fiecare serviciu fix (internet, TV și voce) și pentru fiecare abonament mobil va fi majorat cu 2 lei (TVA inclus), adică 0,42 de euro (TVA inclus), a anunțat operatorul. Amintim că anul trecut a fost un întreg scandal legat de creșterea generală a prețurilor în comunicații, Telekom majorându-și de două ori tarifele.

Deutsche Telekom logoFoto: Deutsche Telekom

Câteva precizări din comunicatul Telekom legat de creșterea prețurilor:

  • "În contextul creșterii costurilor legate de furnizarea serviciilor de comunicații, precum și pentru a asigura în continuare viabilitatea economică, compania Telekom Romania este nevoită să modifice condițiile de furnizare a serviciilor de comunicații electronice și să majoreze o parte din tarifele serviciilor de comunicații din portofoliul său. Această modificare este influențată și de creșterea costurilor în toate sectoarele de business, în peisajul economic actual.
  • Astfel, pentru clienții rezidențiali, începând cu data de 1 martie 2020, prețul pentru fiecare serviciu fix (internet, TV și voce) și pentru fiecare abonament mobil va fi majorat cu 2 lei (TVA inclus), adică 0,42 de euro (TVA inclus). Toți clienții rezidențiali vor fi informați cu privire la aceste modificări, atât prin canale de informare electronice, cât și prin intermediul notificărilor transmise prin serviciile de curierat.
  • Această ajustare nu se aplică prețurilor pentru echipamentele contractate, terminalele sau echipamentele fixe închiriate. De asemenea, majorarea nu se aplică serviciului de telefonie fixă, în cazul în care acesta este singurul tip de serviciu contractat de la Telekom Romania.
  • Totodată, clienții companii vor fi informați prin intermediul notificărilor scrise de schimbări aferente contractelor de furnizare a serviciilor de comunicații electronice încheiate cu Telekom Romania.
  • Telekom Romania mulțumește clienților pentru cele aproape opt milioane de contracte retail și corporate, pentru înțelegerea constrângerilor macroeconomice și de afaceri care au condus la această decizie. Suntem încrezători că nivelul de calitate a serviciilor furnizate va compensa această ajustare de prețuri".

Scandalul creșterii prețurilor telecom din 2019 și cum au fost amendate Vodafone și RCS&RDS

Amintim că anul trecut a fost un întreg scandal iscat de creșterea prețurilor în telecom. Totul a început în luna aprilie din 2019, în plină campanie electorală pentru alegerile europarlamentare, pe fondul unor creșteri de prețuri efectuate sau anunțate de toți operatorii de comunicații mobile.

Senatorul ALDE, Daniel Zamfir, i-a chemat la audieri în Parlament, în data de 16 aprilie, pe reprezentanții operatorilor de telefonie mobilă, precum și conducerile ANPC (Protecția Consumatorilor) și ANCOM (Arbitrul telecom) pentru a da explicații legate de anunțurile privind creșterea prețurilor.

  • Daniel Zamfir a vrut să afle dacă aceste majorări au legătură cu OUG 114/2018, controversata ordonanță a lăcomiei care a suprataxat mediul de afaceri, inclusiv cel din telecom.

La acel moment, RCS&RDS și Telekom România majoraseră deja prețurile serviciilor, iar UPC și Vodafone își anunțaseră clienții că vor majora tarifele cu circa 1 euro, începând din luna mai. Orange nu a majorat tarifele pentru clienţii existenţi, dar şi-a relansat oferta comercială de abonamente, cu noi planuri tarifare care erau mai scumpe tot cu 1 euro pentru clienţii noi.

Niciun operator nu a pus majorarea prețurilor pe seama Ordonanței lăcomiei deși toți au criticat la unison noile taxe și amenzi impuse prin OUG 114, ca având un efect negativ asupra sectorului telecom.

Dintre toți operatorii telecom invitați de senatorul ALDE, doar conducerea RCS&RDS a venit la audieriși a negat că a majorat prețurile din cauza OUG 114.

Ulterior, Vodafone și RCS&RDS au fost amendate de Protecția Consumatorului (ANPC) pentru că au majorat tarifele, iar companiile au atacat în instanță măsurile autorității. Telekom și-a majorat din nou tarifele în octombrie 2019, potrivit ZF.