Trei blindate Piranha 5 au fost urcate pe tir și trimise spre România în urmă cu două zile. În total 36 de transportoare Piranha 5 fabricate în Elveția de către General Dynamics vor intra în dotarea Armatei până în februarie 2020. Dintre acestea, 10 au beneficiat de asamblarea finală la Uzina Mecanică București (UMB), iar pe viitor, restul de transportoare până la 227 - cât prevede contractul de circa 900 de milioane de dolari semnat de România - vor fi produse parțial în țară, la UMB. HotNews.ro a fost în fabrica din Elveția unde primele Piranha 5 au fost produse pentru România și a văzut ce facilități de producție ale blindatului vor fi transferate și în uzina din Capitală.

Transportoarele blindate Piranha 5 in fabrica din ElvetiaFoto: Hotnews

227 de blindate Piranha 5 a cumpărat România pentru circa 900 de milioane de dolari de la General Dynamics European Land Systems - Mowag. Primele 36 sunt deja gata, mare parte se află deja în România, iar din acest prim lot 10 au beneficiat de asamblarea finală la Uzina Mecanică București (UMB), partenerul ales pentru asamblarea locală a restului de vehicule.

Trei blindate Piranha 5 tocmai ce au fost trimise pe tir spre România, chiar când reporterul HotNews.ro vizita fabrica din Elveția unde vehiculele au fost produse. Cu câteva săptămâni în urmă oficiali ai Armatei au venit și au ales aleatoriu trei modele pe care le-au testat în poligon.

Mai multe detalii și imagini în premieră cu fabrica din Elveția și transportoarele din primul lot care vor ajunge în dotarea Armatei în câteva luni, în videoreportajul de mai jos:

Turela care este montată pe Piranha5 și care a fost testată acum din nou cu succes (după niște prime verificări cu probleme) este produsă de către israelienii de la Elbit chiar în România, la Măgurele și va fi montată pe blindate chiar la UMB.

După primul lot de 36 de blindate, UMB ar urma să fie mai implicată în procesul de asamblare a noilor blindate pentru Armată, planul celor de la General Dynamics fiind ca pe viitor operațiunile complexe de sablare, vopsire și asamblare finală a tuturor componentelor să fie făcute în fabrica din București, în timp ce carcasa și sistemul de tracțiune să fie în continuare realizate în uzina din Elveția.

Primele transportoare Piranha 5 trebuiau livrate Armatei încă din ianuarie, dar implementarea contractului a fost întârziată din diverse motive, iar MApN a penalizat producătorul cu o factură de 8,5 milioane de dolari, factură plătită între timp.

Vezi și: