Grupul norvegian Mathias Eick Quintet concertează în premieră în București în această seară, la Control Club unde vor deschide sezonul V din seria Jazz Nouveau.

Mathias EickFoto: Mathias Eick

Concertul este programat la ora 20’00. Accesul publicului se face de la ora 19’30. Biletele costă 50 de lei și se pot cumpăra online pe www.iabilet.ro și pe www.eventbook.ro.

Mathias Eick este unul dintre cei mai apreciați trompetiști din noul val de instrumentiști europeni, palmaresul său fiind deja impresionant.

În 2007 a câștigat prestigiosul premiu International Jazz Talent acordat de Jazz Festivals Organization din New York, iar în 2009 o bursă Statoil, cea mai râvnită din Norvegia. Inspirat muzical de Miles Davis, Chet Baker sau Enrico Rava, Mathias Eick (n.1979) este membru în Orchestra de Jazz din Trondheim.

Multi instrumentist, Mathias Eick cântă la trompetă, contrabas, vibrafon, pian, și chitară, semnătura sa sonoră fiind prezentă pe nu mai puțin de o sută de înregistrări.

Citiți în continuare un interviu cu Mathias Eick:

Povestește-ne despre cel mai recent disc pe care l-ai scos, Ravensburg, un album introspectiv și profund personal, care ne-a plăcut mult.

Muzica de pe Ravensburg e despre relațiile apropriate din viață, despre familie, prieteni, copii. A început cu poemul Grandmother’s Hair de Lars Saabye Christensen (poate cel mai cunoscut poet modern norvegian) pentru care a trebuit să compun muzică, și treptat s-a transformat în prima piesă scrisă pentru album, For my Grandmother.

Una dintre bunicile mele a trait mulți ani în Ravensburg, sudul Germaniei, de aici și numele discului. După acel cântec am început să compun muzică dintr-o perspectivă emoțională, ’’acasă’’devenind cumva tema albumului. După o perioadă în care îmi tot cântam ideile in telefon, am intrat în studio și timp de jumătate de an am înregistrat demo-uri cântând la toate instrumentele.

Evident, pasul următor a fost să le arăt trupei cu care cânt de zece ani. Sunt unii dintre muzicienii mei favoriți și mă simt foarte norocos să pornesc din nou la drum cu ei. Comunicarea dintre noi este fără cusur, astfel că muzica pur si simplu curge în modul cel mai firesc.

Ai înregistrat la Casa de Discuri ECM, ca mulți dintre muzicienii scandinavi, ce a însemnat asta pentru cariera ta?

A însemnat foarte mult, ECM mi-a deschis atât de multe uși, nu aș fi aici fără ei, și mai ales fără Manfred Eicher, legendarul producător.

Ai lucrat cu foarte multe trupe din cele mai diverse zone muzicale. De exemplu, ai înregistrat alături de Ulver o piesă de pe clasicul lor album Shadows of the Sun. Cum a fost această experiență, erai deja familiarizat cu muzica lor?

De fapt nu ascultasem prea atent Ulver, dar știam că au foarte mulți fani. Sunt niște oameni foarte drăguți, m-am dus la studioul lor din Oslo de câteva ori ca să înregistrez părțile de trompetă.

Ce trupe noi ți-au atras atenția?

Sincer să fiu, prietena mea este cea care explorează și găsește muzica, așa că în ultimul timp am ascultat o grămadă de Bon Iver.

Care a fost cel mai grozav concert al vostru?

Îmi vine minte concertul de la Gărâna din 2011 când am avut un drum îngrozitor de la aeroport în care aproape am murit. Într-un final am ajuns în acel loc incredibil, în pădure, în fața unui public numeros care a avut parte de unul dintre cele mai dinamice concerte pe care le-am susținut vreodată.

Cânți la multe instrumente, cum te-ai îndrăgostit totuși de trompetă și de ce crezi că s-a întâmplat asta?

Am început trompeta la șase ani și am învățat rapid, cu un profesor care locuia la noi pe perioada vacanțelor, special pentru asta. Pur și simplu mă distram de minune, probabil acesta e motivul.

Care este trompetistul contemporan favorit?

Norvegianul Arve Heriksen este fabulos.

Care este cel mai bun lucru atunci când ești în turneu?

Comunicarea cu publicul, energia de pe scenă, plus o tonă de experiențe grozave alături de oameni.