​​FAN Courier, liderul pieței locale de curierat este prima companie din România care se plasează pentru a doua oară pe cea mai înaltă poziție în cadrul Programului Superbrands, într-o competiție la care au participat peste 1560 de firme locale din 59 de industrii. Prima nominalizare și primul titlu în această competiție, parte a unui proiect internațional cu o istorie de aproape un sfert de secol, lansat în Marea Britanie și la care au participat până acum peste 20.000 de companii a fost acordat companiei de curierat în urmă cu doi ani.

FAN Courier, desemnat SuperbrandFoto: FAN Courier

Superbrands este o competiție care analizează participanții nu atât din perspectiva business-ului și a profitabilității, cât mai ales din perspectiva percepției consumatorilor în relație directă cu experiența avută cu o companie sau alta, a popularității. ”Reputația este cuvântul cheie asociat cu acest program internațional și ne onorează aprecierea clienților noștri, clasându-ne pentru a doua oară în vîrful piramidei. Este un titlu care ne bucură și, în același timp, ne obligă cel puțin la menținerea standardelor de până acum în relația cu clientul final”, a declarat Roxana Magopeț, director de marketing și comunicare al companiei FAN Courier.

Înființată în urmă cu 20 de ani, FAN Courier a dobândit statutul de lider de piață în 2006, datorită strategiei adoptate de cei trei fondatori, Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai – de a face pionierat într-o industrie cvasinecunoscută și de a aduce inovație într-un domeniu nou. Compania și-a menținut statutul până în prezent, recent Autoritatea Națională în Comunicații anunțând că pentru prima oară în ultimii 20 de ani, FAN Courier are cea mai mare cotă în piața de servicii poștale și curierat, 21% și a depășit astfel Poșta Română, companie de stat. Cota de piață reflectă nu doar portofoliul de peste 50.000 de clienți, persoane fizice și juridice, pe care FAN Courier i-a dobândit în cei peste 20 de ani de existență, ci și reputația solidă pe care brandul a construit-o în acest timp. De altfel, cercetările anuale efectuate de compania de specialitate GfK confirmă faptul că FAN Courier este cel mai popular brand din industria de curierat locală. Astfel, la finalul anului trecut, studiul ”Performanța companiilor de curierat” realizat de GfK indicau FAN Courier ca fiind cea mai cunoscută și utilizată companie de curierat din România, pe segmentul de business, având al doilea cel mai mare număr de promotori din rândul persoanelor care nu sunt angajate ale companiei.

”Când clientul final devine ambasador de brand înseamnă că acea companie, furnizor sau prestator de servicii, își face treaba cu o responsabilitate. Când clientul te percepe și recomandă ca partener de nădejde și când procentajul celor care aleg să lucreze cu tine crește de la un an la altul, aceasta este, în opinia noastră, una din cheile unei companii de succes”, a explicat Roxana Magopeț. Conform cercetării menționate, 56% dintre participanții la studiul GfK au indicat fără niciun dubiu FAN Courier ca fiind furnizorul de curierat preferat, în timp ce 62% au menționat FAN drept primul brand la care se gândesc când vorbesc despre curierat.

În spatele succesului se află o echipă cu peste 6800 de angajați care depune zilnic eforturi pentru a-și duce la îndeplinire obiectivul - livrarea expedițiilor, la timp și în condiții de siguranță maximă, în ciuda dificultăților întâlnite pe teren - drumuri proaste sau care lipsesc cu desăvârșire, aglomerație sau lipsa forței de muncă. La baza succesului stă o strategie de creștere naturală, un plan de tarifare bine gândit, un contract stabil cu clientul, care nu își schimbă parametri în interiorul exercițiului financiar, pentru a nu influența negativ costurile clientului chiar cu riscul micșorării profitului firmei de curierat. Investițiile sunt de asemenea cheia succesului în dezvoltarea companiei. În cei 20 de ani de activitate, FAN Courier a investit peste 135 de milioane de euro, echivalentului cifrei de afaceri pentru unul din ultimii cinci ani de activitate. Investițiile au fost direcționate în principal către creșterea capacității companiei de a face față dezvoltării pieței și anticiparea nevoilor clienților din ce în ce mai diversificate în ultimii ani pe fondul dezvoltării pieței de e-commerce. Datorită avansului înregistrat de afacerile companiei, FAN Courier a devenit unul dintre cei mai mari angajatori din România și unul dintre principalii contributori la bugetul consolidat al României, taxele plătite începând din 2001 depășind 164 de milioane de euro. În ultimii 5 ani, pentru a livra la timp expedițiile, echipele de curieri FAN au parcurs în total peste 175 de milioane de kilometri ceea ce înseamnă că, zilnic, aceștia fac înconjurul Pământului pe la Ecuator de 2 ori și jumătate.