​webPR Interviu cu Steven van Groningen, președinte Raiffeisen Bank România: "Mă bucur că există Festivalul George Enescu și că se întâmplă să fie în orașul în care trăiesc. Orașul și oamenii se schimbă în luna festivalului" - Hotnews Mobile
1 € 4,7667 1 USD 4,3224luni 18 nov 2019

​webPR Interviu cu Steven van Groningen, președinte Raiffeisen Bank România: "Mă bucur că există Festivalul George Enescu și că se întâmplă să fie în orașul în care trăiesc. Orașul și oamenii se schimbă în luna festivalului"

Miercuri, 11 septembrie 2019, 12:00
- a A+
Imagine
​​Pentru Steven van Groningen, președinte Raiffeisen Bank România, muzica clasică înseamnă o bogăție de sentimente care nu poate fi egalată de aproape nimic în lume. Muzica clasică, spune el, îl ajută în orice împrejurare: "mă calmează, mă destinde, mă motivează, mă emoționează, mă bucură".



Domnule Steven van Groningen vă place muzica clasică. De ce?

Muzica clasică pentru mine înseamnă o bogăție de sentimente care nu poate fi egalată de aproape nimic în lume. De mic merg la concerte de muzică clasică și am învățat multe lucruri despre participarea la un concert de muzică clasica. Părinții mei aveau abonamente la concertele de muzică simfonică. Adesea, tatăl meu nu avea timp, iar eu fiind cel mai mare copil, o însoțeam pe mama mea.

Mă bucur că există Festivalul George Enescu și că se întâmplă să fie în orașul în care trăiesc. Mă uitam cum se schimbă orașul și oamenii în luna festivalului. Seară de seară, în oraș văd oameni îmbrăcați elegant, grăbindu-se fericiți și relaxați spre sălile de concerte, văd bucuria, entuziasmul și energia când ies de la concerte. Ce ți-ai putea dori mai mult?

Sunteți un om de business reputat, un președinte de bancă cu o agendă foarte încărcată. În plus, faceți sport, faceți fotografie… Cum vă gestionați agenda să aveți timp și pentru concerte?

Asta ține, ca la orice persoană, de disciplină și de alegeri. Încerc să mă țin de programul stabilit, nu mă uit niciodată la televizor și îmi propun să fiu cât pot de eficient în ceea ce fac. Întotdeauna am îmbinat munca de la bancă cu sportul și cu pasiunea pentru fotografie. E simplu. Am nevoie să fac toate aceste lucruri ca să mă simt bine, și atunci îmi găsesc timp.

Este importantă ascultarea muzicii pentru un lider de business, în special a muzicii clasice? De ce?

Este important să o asculți, dacă îți place. Pe mine mă ajută muzica clasică în orice împrejurare: mă calmează, mă destinde, mă motivează, mă emoționează, mă bucură. Așa cum vă spuneam, bogăția de sentimente pe care le poți trăi ascultând muzică clasică cu greu o găsești în alte experiențe.

Raiffeisen Bank este partenerul principal al Festivalului Internațional George Enescu de mai multe ediții. De ce ați ales să sprijiniți acest eveniment cultural? Ce au în comun bankingul și muzica clasică?


Parteneriatele pe termen lung fac parte din filozofia noastră, indiferent în ce domeniu ne implicăm. Nu suntem o companie tranzacțională, ci mai mult una relațională. Așa ajungem să ne cunoaștem mai bine partenerii, clienții, angajații, să înțelegem unde și cu ce putem contribui, astfel încât să aibă sens pentru ambele părți. Afinitatea noastră este cu parteneri care fac lucrurile așa cum trebuie în domeniul lor, ne asociem cu evenimente care oferă participanților experiențe de calitate. În felul acesta cred că toata lumea are de câștigat și de învățat. Festivalul Enescu evoluează de la ediție la ediție, văd progresul atât în calitatea concertelor, cât și a publicului pe care l-a format, l-a educat, dar și de la care a învățat. Acest lucru îl avem în comun. Și noi, ca bancă, evoluăm în fiecare zi, formăm, educăm, dar și învățăm împreună cu angajații, clienții sau partenerii noștri. În plus, Festivalul Enescu este un prilej minunat pentru noi de a participa la o sărbătoare a muzicii clasice, a muzicii lui Enescu. Este o onoare și o bucurie că putem să contribuim la acest eveniment!

Care este, în opinia dumneavoastră, rolul Festivalului Internațional George Enescu? Ce aduce el României, Bucureștiului? Poate fi considerat Festivalului Internațional George Enescu un brand de țară?

Ideea este să pleci de la un spectacol îmbogățit, cu idei noi, cu emoții pozitive, cu încrederea într-un «mâine» mai bun și, da, că împreună cu cei cu care împărtășești aceleași valori, poți schimba lumea, într-una mai bună. Festivalul Enescu are deja și notorietate internațională, și prestigiu și desigur că asocierea în sine este benefică pentru Raiffeisen Bank, pentru clienții, partenerii și angajații noștri, dar cel mai important mi se pare faptul că în fiecare ediție vine cu ceva nou, cu muzicieni de cea mai înaltă clasă, că pune în lumină muzica clasică într-o manieră modernă, că apropie publicul de acest gen de muzică, că aduce România într-un context internațional în care ne punem bine în valoare, ca țară.

Anul acesta, Festivalul a dezvoltat o mulțime de programe asociate - de la evenimente muzicale în aer liber, la expoziții despre muzică, aplicații mobile și tururi ghidate de descoperire a Bucureștiului, o parte dintre acestea fiind susținute chiar de către Raiffeisen Bank. Considerați că toate aceste proiecte au importanță, ajută Festivalul?


Fără nicio îndoială, aceste activități care se desfășoară în perioada festivalului sunt benefice pentru publicul aflat în București. Anul acesta, în calitatea de partener principal al Festivalului, Raiffeisen Bank, a pregătit o serie de activități inspirate de conceptul acestei ediții, care propune diversitate sub semnul “Lumea în armonie".

Raiffeisen Bank invită publicul să facă tururi ghidate în București, pe urmele lui Enescu. În anumite locuri publice am amplasat cutiile muzicale Silent Symphony pentru a se putea asculta la căști muzică clasică, din edițiile precedente ale Festivalului Enescu.

Mai joacă muzica clasică vreun rol în formarea omului contemporan? Mai avem nevoie de ea în lumea super-tehnologizată către care ne îndreptăm?

Categoric da. Experiența ascultării unui concert de muzică clasică nu poate fi povestită sau simțită, ea trebuie trăită în sala de concert. Iar aceasta trăire lasă urme în fiecare om. Indiferent ce se întâmplă cu tehnologia, muzica clasică va rămâne parte din viața noastră. Să vă dau un exemplu foarte simplu. Festivalul, gândit în jurul marii personalități a muzicii clasice mondiale George Enescu, adună în sălile de concert în septembrie 2019, la București mii de muzicieni de cea mai înaltă ținută și zeci de mii de spectatori din toată lumea, schimbă cursul vieții unor oameni, produce întâlniri fundamentale, dă orașului un aer de eleganță și rafinament, îl face să vibreze altfel. Nu putem să nu o simțim! Pe de-o parte. Pe de altă parte, oamenii care vin la Festival iau masa în oraș, cumpără din magazine, se cazează, aduc bani aici. Credeți că e puțin lucru?

Dacă ar fi să ne recomandați ceva din programul de anul acesta al Festivalului Internațional George Enescu, care ar fi principalele trei preferințe ale dumneavoastră?

Marile orchestre ale lumii venite la București – din Londra, Dresda, Sankt Petersburg, Monte Carlo, Berlin, Paris, Milano, Roma, Moscova, Amsterdam etc. împreună cu soliști de renume mondial, fiecare concert merită recomandat. Mi-a fost foarte greu și mie să fac o selecție, pentru că nu pot participa în fiecare seară, cum mi-ar plăcea. Nu se ratează Concertul de deschidere al Festivalului, anul acesta a fost Orchestra Simfonica din Berlin, dar nici alte orchestre mari cu soliști și dirijori de renume mondial. De asemenea, concertele de la Ateneul Român sau cele de la miezul nopții sunt experiențe care lasă urme în sufletele noastre. Mă bucur foarte mult că, de la ediție la ediție, tot mai mulți muzicieni redescoperă și interpretează muzica lui Enescu. Există și ne rămâne, însă, și un mare regret. Că nu avem în București o sală de concerte pe măsura acestui festival. Dar nu mi-am pierdut speranța că, într-o bună zi, o vom avea.


1661 de afisari


Bucurestiul poate invata de la New York City,
Habermas [utilizator], Miercuri, 11 septembrie 2019, 13:41
0/0
Si poate deveni un oras al afacerilor, festivalurilor, conferintelor etc. palant Parlamentului poate fi transformat in cea mai cool sala poli-valenta a Lumii, cu sali de conferinte, concerte, expozitii, alte evenimente (sustinute), incubatoare de arta si de afaceri, etc.

O conditie (si un corolar):

Conditie: Mutarea capitalei la Iasi, deci schimbarea profilului Orasului Bucuresti din cel de Capitala administrativa a Romaniei in cel de Oras Global - cu focus pe business si cultura.

Corolar: Transformarea culturala, prin Europenizare si Occidentalizare adevarata, in paralel cu toata Romania.

Situatia actuala este total nemultumitoare: in loc sa devina si sa-si urmareasca vocatia, si astfel de traga (alaturi de alte orase) Romania in sus, Bucurestiul este un contru de opresiune de sorginte otomana, un sediu al mafiei si un oras care trage Romania in jos.
comenteaza
Cookie Settings