Subiectele zilei: Compania de transport public din Cluj se oferă să-i învețe pe bucureșteni să transforme autobuzele în troleibuze; "German Angst"? Temerile principale ale germanilor; O decizie care umple de ruşine Universitatea Cuza. Tudorel Toader și teza "copy-paste" - Hotnews Mobile
1 € 4,7354 1 USD 4,2654duminică 15 sep 2019

Subiectele zilei: Compania de transport public din Cluj se oferă să-i învețe pe bucureșteni să transforme autobuzele în troleibuze; "German Angst"? Temerile principale ale germanilor; O decizie care umple de ruşine Universitatea Cuza. Tudorel Toader și teza "copy-paste"

de Ionut Baias Vineri, 6 septembrie 2019, 0:56
- a A+
Imagine
DW: "German Angst"? Temerile principale ale germanilor. În acest secol, pe germani i-a chinuit mai degrabă teama de prăbușire economică, de terorism și, nu în ultimul rând, de președintele american Donald Trump. Acestea sunt concluziile la care a ajuns R+V, una dintre cele mai mari companii de asigurări din Germania. Compania a început încă din 1992 să îi întrebe pe germani despre temerile lor. În definitiv, afacerile cu asigurări trăiesc de pe urma fricii și a anxietății. Reprezentanta R+V, Brigitte Römstedt, afirmă că a fost surprinsă de scăderea la 39 de puncte procentuale a indexului de teamă pentru anul acesta. Într-un interviu acordat DW, ea a argumentat că, momentan, există o serie de probleme stringente, de pildă schimbările climatice. "Însă vedem că în anii în care teama a fost inițial foarte mare, la un moment dat apare și relaxarea, ceea ce s-a întâmplat anul acesta. În plus, situația economică bună din ultimii ani a avut un efect pozitiv, a continuat Römstedt. "De exemplu, frica de șomaj este mai scăzută ca niciodată", potrivit Deutsche Welle .



Compania de transport public din Cluj se oferă să-i învețe pe bucureșteni să transforme autobuzele în troleibuze. Compania de Transport Public din Cluj a aflat din presă despre cererea unei asociații către Primăria București pentru a începe operațiunea de transformare a unei părți din autobuzele STB Mercedes Euro 3 în troleibuze și se oferă să-i învețe pe colegii din Capitală cum s-o facă, fiindcă la Cluj au făcut deja acest lucru încă din urmă cu mai mulți ani. "Din aceeași știre am remarcat că "Asociația Metrou Ușor" recomandă Primăriei Capitalei să se inspire din experiența celor din Szeged, Ungaria, pentru a putea duce la bun sfârșit această operațiune tehnică de preschimbare, potrivit Actual de Cluj .

O decizie care umple de ruşine Universitatea Cuza. Tudorel Toader și teza "copy-paste" . Comisia de Etică a Universităţii "Al.I. Cuza“ nu a dat un verdict asupra lucrării de doctorat susţinute de procurorul Codruţ Olaru, membru CSM, sub îndrumarea lui Tudorel Toader. Dintre cei trei profesori care au analizat "teza“, doi dintre ei au arătat că zeci de pagini analizate sunt plagiate. Cei doi experţi sunt acad. Dan Cristea şi prof. Alin Marius Andrieş. Numai că, în raportul Comisiei de Etică trimis la Bucureşti, opiniile celor doi se "volatilizează“ şi rămân opiniile celui de-al treilea expert: prof. Carmen Tamara Ungureanu. "Considerăm că ar fi profund nedrept ca o teză să fie considerată a fi plagiată când textele preluate nu afectează, în ansamblu, substanţa lucrării şi originalitatea ei“, explică prof.dr. Carmen Ungureanu, potrivit Ziarul de Iași.

Problemele de organizare a votului în diaspora: sunt state care nu mai permit înfiinţarea de secţii de votare. AEP dă vina pe românii din strănătate pentru dificultăţile logistice. Constantin Mituleţu, preşedintele AEP, a precizat că numărul de secţii de votare a fost mărit la 900, mai mult decât dublu faţă 441 câte s-au dovedit insuficiente la alegerile din 26 mai. Potrivit acestuia autorităţile se confruntă cu o serie de dificultăţi logistice în a deschide centrele de votare, declarând că multe state ne interzic să mai deschidem secţii "din cauza scandalului provocat la scrutinul din 26 mai", potrivit Adevărul .

Eliberare sau ocupație? Scandal la Sofia. "Un pieton traversează o intersecție periculoasă. Din dreapta vine un Opel maro cu viteză mare. Apoi, din stânga, își face brusc apariția un "Moskvich" deplasându-se cu o viteză și mai mare. Lovește brutal pietonul, iar Opel-ul este făcut praf. Pietonul avea să petreacă 45 de ani într-un scaun cu rotile. Alți 30 de ani mai târziu, noii proprietari ai "Moskvichului" organizează o expoziție cu motto-ul: "Cum a salvat Moskvichul pietonul de Opel". Iată cum relatează politologului Daniel Smilov evoluțiile dramatice din Bulgaria cu exact 75 de ani în urmă - și ecoul lor de astăzi, potrivit Deutsche Welle .


4648 de afisari


Niciun comentariu
comenteaza
Cookie Settings