VIDEO FOTO A fost deschisă circulația pe Lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva, însă fără acordul unuia dintre constructori. Alți 21 de kilometri rămân închiși în continuare - Hotnews Mobile
1 € 4,7274 1 USD 4,2601joi 22 aug 2019

VIDEO FOTO A fost deschisă circulația pe Lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva, însă fără acordul unuia dintre constructori. Alți 21 de kilometri rămân închiși în continuare

de Victor Cozmei Miercuri, 14 august 2019, 18:21
- a A+
Imagine
Circulația rutieră a fost deschisă pe cei 22 de kilometri ai Lotului 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva, lot recepționat încă de luni, după ce Compania de Drumuri a ridicat parapetele de beton ce blocau accesul auto pe bretelele de ieșire de la nodul Ilia, nod rutier ce aparține tronsonului adiacent. CNAIR a preluat nodul rutier printr-un proces verbal fără însă ca spaniolii de la Comsa, constructorii Lotului 3, sa fie de acord. Comsa ar fi vrut să se facă recepția și a restului de 21 de kilometri ai lotului, în condițiile în care Transporturile nu vor să facă recepția invocând unele probleme de execuție și cerând constructorului 10 ani de garanție, în loc de patru ani cum era în contractul inițial.



"Cei 800 de metri din lotul 3 unde este nodul de la Ilia au fost preluați de către Compania de Drumuri printr-un proces verbal de luare în posesie temporară a drumului. Cei de la Comsa nu au fost de acord și nu au semnat", au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate situației.

UPDATE - 18:35 Deschiderea anunțată și de către CNAIR:

"Pentru a deschide circulației cei 22 de km aferenți lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de m aferenți lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă.

Precizăm că până la recepționarea lucrărilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfășurarea circulației în condiții de siguranță pe cei 800 de metri preluați. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliția Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale).

Orice altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea Antreprenorului."

VIDEO de pe autostrada deschisă realizat de Asociația Pro Infrastructura:


VIDEO realizat de CNAIR:







Lotul 4, 22 km, construit de românii de la UMB, a fost recepționat luni seara, dar circulația nu a putut fi deschisă deoarece bretelele de descărcare a traficului țin de nodul rutier Ilia parte din Lotul 3, construit de Comsa.

Recepția Lotului 3, deși e finalizat, nu a fost acceptată de Compania de Drumuri pentru că ar fi existat unele probleme de execuție.

Purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri, Alin Șerbănescu, a declarat pentru HotNews.ro că refuzul inițierii procedurii de recepție pe Lotul 3 a venit de la consultant - Asocierea Hill International - Proiect Consulting SRL.

"Consultantul, partea care e neutră, nu a recomandat începerea recepției pentru că există niște neconformități. Sunt ravenări pe taluze, fisuri, probleme cu planeitatea carosabilului, șanțuri fisurate", a spus Șerbănescu.

Într-o vizită pe șantier, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat că spaniolii de la Comsa au primit un termen de 10 zile pentru a remedia o parte din probleme și a recunoscut că tronsonul ar fi putut fi deschis, iar unele probleme ar fi putut fi rezolvate sub trafic.

Anterior, Cuc a mai detaliat un alt motiv al neînțelegerilor cu constructorul: pe fondul problemelor invocate, Compania de Autostrăzi vrea o garanție de 10 ani la lucrări, deși în contractul inițial semnat cu Comsa garanția e de patru ani.

Observatorii independenți susțin însă că scandalul e doar o răfuială a autorităților cu constructorul și că, în realitate, circulația rutieră ar putea fi fără probleme deschisă pe întreg lotul 3, iar invocatele deficiențe ar putea fi remediate ulterior deschiderii traficului.

"Aceste probleme se pot rezolva și după deschiderea traficului, pentru că pe autostradă cum e acum se poate circula în siguranță, fără probleme. E oare mai sigur să fie lăsat traficul pe drumul național DN68A vai de mama lui? Se poate face o recepție cu o anexă în care se trec toate deficiențele ce trebuie rezolvate. Asta nu e un motiv, este un șantaj și o reglare de conturi", susține reprezentantul Asociației Pro Infrastructura.


Autostrada Lugoj - Deva e în lucru încă din 2013 și cele două tronsoane erau așteptate să fie gata și acum un an când autoritățile de la drumuri își făceau planurile.

Cu cele două loturi deschise, șoferii vor putea practic circula de la Sibiu până la granița cu Ungaria de la Nădlac pe autostradă, mai puțin pe o porțiune de circa 13 km între Holdea și Margina.

Acolo va trebui realizat o secțiune de autostradă ce va conține o serie de tuneluri care să treacă prin dealuri, însă deși se știe de această situație de aproape șase ani, autoritățile de la drumuri abia au reușit la finalul lunii iunie să lanseze licitația pentru proiectare și construcție.

  • Lot 3 - 21,14 Km - intre Ilia si Holdea

Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis Eurometudes SA

Valoare contract: 579.92 milioane lei

Contract semnat pe: 1 august 2013

  • Lot 4 - 22,14 Km - între Șoimuș și Ilia

Constructor: JV SPEDITION UMB SRL / TEHNOSTRADE SRL

Valoare contract: 419.4 milioane lei

Contract semnat: 1 august 2013


13557 de afisari


Cum draq sa modifici garantia la finalul lucrarii
Klaus_ [utilizator], Miercuri, 14 august 2019, 20:05
+17/17
Cine a mai auzit asa o mitocanie? Adica spaniolii castiga licitatia pe un contract cu garantie de 4 ani, construiesc, platesc angajati, subcontractori, utilaje... le ceri tot felul de alte rahaturi care nu erau in caietul de sarcini, ei lucreaza si, cand in sfarsit finalizeaza si vor sa-si incaseze banii, le ceri sa-ti dea garantie de 10 ani in loc de 4? De ce nu le-ai cerut de la inceput 10 ani? Pentru ca putea sa castige vreo firma de casa a PSD si aia nu isi oermitea sa dea 10 ani garantie? Pt ca sperai ca o sa-ti dea shpaga si nu ti-au dat? Ce firma serioasa si normala la cap o sa mai vina sa construiasca ceva in Romania? Dupa o asemenea magarie, o sa mai participe la licitatii doar spagarii care stiu ca, daca castiga, nu vor avea asemenea surprize la finalul lucrarii, cand trebuie sa-si primeasca banii. Din cauza unor astfel de rahaturi ne costa kilometrul de autostrada tot nai mult iar termenele de finalizare sunt de 5 ori nai mari decat la unguri sau polonezi.
6 Ani!!!
Stef_and [utilizator], Miercuri, 14 august 2019, 19:05
+13/13
Atat au fost necesari unor �� capati de constructori sa termine 50 de km de autostrada cu un �� capat de stat roman.
Cu un �� capat de Minister si o turma de handicapati de functionari publici.
In 6 ani in Ungaria s-au cobstruit vreo 400 km de autostrada si 4 posuri duble pe Dunare plus un viaduct pe M7 unul dintre cele mai inalte din Europa.
Suntem mai rau ca africanii!
inca 13 comentarii comenteaza
Cookie Settings