Zeci de mii de youtuberi au format o mișcare prin care solicită mai multă transparență din parte companiei, iar cel mai mare sindicat din Europa îi susține, scrie CNBC.

Update YouTubeFoto: YouTube.Googleblog

Youtuberii primesc o parte din venituri când reclamele sunt atașate clipurilor video urcate de aceștia pe platformă. Însă ca răspuns la reacțiile negative ale brandurilor, după ce reclamele lor au fost asociate cu clipuri video cu conținut inadecvat, YouTube a decis în 2017 să impună politici mai restrictive pentru a preveni acest lucru. Dacă algoritmul YouTube determină că materialul video încalcă regulile pentru advertising, îndepărtează toate reclamele din video.

Jörg Sprave, un youtuber din Germania, a pornit această inițiativă în martie 2018, adunând creatorii nemulțumiți pentru a se organiza împotriva noilor reguli de advertising ale companiei. Grupul are acum peste 20.000 de membri.

Eforturile lui Sprave au atins un nou nivel în iulie, când Uniunea celor de pe YouTube a format un parteneriat cu IG Metall pentru a porni o campanie FairTube. IG Metall este un sindicat german fondat în 1949, cu peste 2 milioane de membri, fiind cea mai mare din Europa.

Youtube a ripostat împotriva acuzațiilor de tratament inechitabil: "Suntem foarte interesați de succesul creatorilor noștri", a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru CNBC.

"Trebuie, de asemenea, să ne asigurăm că utilizatorii se simt în siguranță și că cei care își plasează reclamele la noi au încredere că YouTube este un mediu sigur pentru brandul lor. Preluăm multe feedback-uri și lucrăm la crearea unui echilibru."

Însă FairTube nu își va retrage lista de revendicări și a setat un termen limită, 23 august, pentru întâlnirea de negociere cu Youtube. În cazul unui refuz, grupul a amenințat că va lua măsuri legale.

Cererile celor de la FairTube includ transparență în ceea ce privește deciziile de retragere a reclamelor, o linie directă de comunicare cu un reprezentant al companiei, un consiliu independent pentru rezolvarea disputelor dintre creatorii YouTube, un consiliu în care creatorii pot fi reprezentați în cadrul companiei, pentru a influența deciziile acesteia.

"YouTube numește youtuberii parteneri, dar în realitate nu este așa", a afirmat Sprave într-un video prin care a anunțat campania. "YouTube deține toată puterea și nu așa funcționează un parteneriat." ​