Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru jumătate din magistrala de metrou M6. Corina Crețu: Sper ca autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, ca să se poată circula până la Aeroportul Otopeni - Hotnews Mobile
1 € 4,7536 1 USD 4,3186marţi 15 oct 2019

Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru jumătate din magistrala de metrou M6. Corina Crețu: Sper ca autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, ca să se poată circula până la Aeroportul Otopeni

de MH Miercuri, 13 februarie 2019, 14:13
- a A+
Imagine
Comisia Europeană a aprobat miercuri alocarea a peste 517 milioane de euro pentru magistrala de metrou M6, pe tronsonul 1 Mai-Tokyo, adică pentru o secțiune de 6 kilometri dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă Otopeni, a anunțat comisarul european Corina Crețu, precizând că lucrările sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an. În urma eșecului autorităților române de a oferi explicații pertinente, Comisia Europeană a decis că magistrala de metrou M6 va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță. Corina Crețu spune că speră că autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni.



Comisarul european Corina Crețu a anunțat pe Facebook că a aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul “Construcția liniei de metrou 6 (1 Mai-Tokyo)", care va permite celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului să beneficieze de servicii de transport urban eficiente și moderne.

Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București și va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străulești).

Proiectul prevede și construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și centrul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.

Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

"Sper ca autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni", afirmă Corina Crețu.


Potrivit Asociației Pro Infrastructura, în scrisoarea prin care Comisia Europeană, în februarie 2018, critica și cerea explicații de la partea română despre Magistrala M6 de metrou în urma depunerii cererii de finanțare (în decembrie 2017) de către autoritățile române, experții de la Bruxelles prezintă șase "aspecte critice", dintre care două grave.

De exemplu, CE spune că estimarea de cost este nerealistă, la 52,5 milioane euro/km, în timp ce la alte proiecte recente din București costurile sunt de 69-83 milioane euro/km.

În plus, Comisia critica faptul că Magistrala M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3), iar studiul de trafic nu este de încredere. La fel de important este deranjul creat pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă, iar autoritățile române sunt prea optimiste cu privire la implementarea proiectului în 4,5 ani (unul aferent licitației și alți 3,5 de lucrări în teren).



7889 de afisari


PSD se pișă pe banii voștri!
alibaba: 10.8.18,26.5.19,HN [utilizator], Miercuri, 13 februarie 2019, 14:48
+11/13
CE vrea metrou. PSD vrea BNR.
interese
Jude [utilizator], Miercuri, 13 februarie 2019, 15:00
+6/10
M6 a fost de la bun inceput o varianta proasta.
Ori o faceai sa ajunga la Arcul de Triumf, Victoriei , Gara ori de la Victoriei o duceai in Unirii si apoi ori spre Bragadiru ori spre Gara Progresu-Jilava.
Nimeni nu e nebun sa se urce la Otopeni in metrou si sa-l schimbe de 3-4 ori.
UE au spus de la bun inceput ca varianta de la Piata Montreal catre 1 Mai nu merita finantare.
Asa ca sunt de acord sa plateasca finantare doar pana la Mall Baneasa. Si acolo va ramane pentru ca pe banii nostrii ori devine prea scump ori nu ajungem sa facem ceva.
Sunt foarte multi care locuiesc in est-SUD-vest care lucreaza in Nord. Variantele Gara Progresu/Bragadiru ar fi descongestionat atat traficul rutier cat si magistrala 2 Berceni-Pipera.
Dar, cineva are anumite interese pe zona 1 Mai....
inca 13 comentarii comenteaza
Cookie Settings