Fixarea cunoștințelor și asimilarea mai rapidă a informației sunt principalele beneficii ale scrisului de mână resimțite de români, potrivit unui sondaj de opinie realizat în mediul online în rândul a 1.300 de respondenți, de către Consult Company. Potrivit sondajului, cele mai frecvente situații în care românii scriu de mână sunt când completează cereri, când fac liste și când își iau notițe în interes de serviciu.

Scris de manaFoto: Pexels

Potrivit sondajului numit „Percepția românilor asupra scrisului de mână și utilizarea instrumentelor de scris”, aproape 5 din 10 (48,56%) români consideră că principalele beneficii ale scrisului de mână sunt fixarea cunoștințelor și înțelegerea mai bună a informațiilor, odată puse pe hârtie, în timp ce peste 3 din 10 respondenți resimt ca principal avantaj asimilarea mai rapidă a informațiilor.

Îmbunătățirea creativității este următorul beneficiu apreciat de 8,92% dintre români, iar numai 3,39% dintre participanții la sondaj nu văd un câștig datorat scrisului de mână.

Care sunt cele mai frecvente situații în care românii scriu de mână? (Întrebarea a permis răspunsuri multiple)

75,09% completează diferite acte/ cereri/ solicitări;

60,13% fac liste cu task-uri personale;

56,23% iau notițe la întâlniri de business sau în interes de serviciu;

39,94% fac liste cu task-uri pentru serviciu;

36,04% iau diferite notițe în interes personal;

27,86% scriu de mână scrisori și felicitări;

24,98% iau notițe la cursuri și la școală*;

11,57% scriu în jurnalul personal;

3,54% scriu de mână în alte situații.

Cei mai mulți dintre români – aproape 7 din 10 – susțin că poartă întotdeauna la ei (în poșetă, servietă, buzunar) un instrument de scris, pixul fiind instrumentul de scris preferat pentru utilizare frecventă. Astfel, peste jumătate dintre respondenți (55,06%) aleg să scrie cu pixul, 17,88% preferă creionul și 17,07% optează pentru stilou.

Indiferent de instrumentul de scris utilizat, aproape jumătate dintre români (49,23%) scriu zilnic de mână mai mult decât semnături pe documente sau completarea diferitelor tipizate. Doar 8,33% dintre români afirmă că scriu foarte rar de mână.

În topul celor mai cunoscute branduri de instrumente de scris se regăsesc atât mărci premium, cât și mid-level sau mass-market. Astfel, la întrebarea (cu răspuns multiplu) ce branduri de instrumente de scris cunosc, românii au menționat cel mai frecvent în răspunsurile lor următoarele branduri:

Bic – 84,23%

Parker – 70,67%

Pilot – 59,84%

Mont Blanc - 42,30%

Sheaffer – 9,87%

Cross – 8,47%

Metodologia

Sondajul a fost realizat în mediul online, la solicitarea Consult Company, în luna octombrie 2018, pe un eșantion de 1.357 de respondenți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban. Marja de eroare a sondajului este de +/- 2%.