​Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 20.000 de lei ING, pe motiv că incidentul privind dublarea tranzacțiilor clienților afectează interesele economice ale consumatorilor, potrivit unui comunicat al instituției. ING Bank a identificat dublarea tranzactiilor efectuate de un numar de 225.525 consumatori, clienti ai bancii, precizează sursa citată.

bancomat INGFoto: Hotnews

ANPC susține că a inițiat un control operativ după apariția în mass media a unor informatii referitoare la faptul ca, pentru o parte din clientii ING Bank au fost dublate tranzactiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile si POS-urile altor banci.

„În urmă verificărilor efectuate, banca a emis, în dată de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaște faptul că, în data de 8.10.2018, începând cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzacțiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienți ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora. De asemenea, ING Bank susține, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, că, din numărul total de consumatori afectați, „aproximativ 7.000 de clienți care au inițiat plăti până la momentul remedierii, au fost afectați în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacțiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente”. Analizând aspectele descrise, ANPC constată că, prin afectarea intereselor economice ale consumatorilor, se încalcă prevederile art.7, lit.c), lin.2 din OG 21/1992 (r2) și se sancționează conform prevederilor art.50, alin.1, lit.a), cu amendă contravențională în cuantum de 20.000 lei”, se arată în comunicatul ANPC.

O parte dintre tranzacțiile făcute în weekend de clienții ING au fost procesate de două ori. Reprezentanții băncii susțin că a fost vorba de o eroare operațională, iar banii vor fi returnați.

”O parte dintre tranzacțiile făcute în weekend au fost procesate de două ori din cauza unei erori operaționale. În 24 de ore banii vor fi returnați”, au precizat pentru HotNews.ro reprezentanții băncii olandeze.

Ulterior, pe Facebook, ING a venit cu noi precizări.

„O parte dintre clienții ING au putut vedea astăzi tranzacții dublate în extrasul lor de cont. Cauza vine dintr-o eroare operatională, in care unele fisiere de plată decontate astăzi au fost procesate de două ori. Eroarea nu a afectat în niciun fel alte servicii si sisteme ING. Lucrăm cu prioritate la remedierea incidentului si vă asiguram ca toate erorile vor fi corectate pânaîla finalul zilei. Ne pare sincer rau pentru neplăcerile create si vrem sa stiti ca suntem la curent cu toate sesizarile voastre”, se arată în postare de pe Facebook.

ING Bank România, a șasea bancă din sistemul bancar românesc, a anunțat, luni seara, că a rezolvat problema legată de dublarea unor tranzacții cu cardul, situație apărută în cursul aceleiași zile.

Luni, 8 octombrie, puțin după ora 14:00, ING Bank România a identificat dublarea unor tranzacții realizate cu cardul și procesate în această zi, au precizat reprezentanții băncii, în anunț.

„Banca a identificat situațiile urgente ale unor clienți și a discutat cu aceștia pentru a corecta tranzacțiile și a regla punctual contul clienților, cât mai repede cu putință. Eroarea a fost confirmată ca fiind una operațională, fără impact asupra altor procesări ale băncii. Clienții nu vor suporta costuri în urma acestei situații, în comisioane sau taxe. Toate tranzacțiile au fost corectate și sumele reglate până la ora 21:00 a aceleiași zile”, au subliniat reprezentanții ING Bank România.

În urma acestei situații, a crescut considerabil volumul de trafic în platforma de internet banking ING Home'Bank, ceea ce a dus la un acces mai dificil în aplicație, au mai spus reprezentanții băncii.

„ING Bank regretă sincer disconfortul pe care clienții l-au resimțit în aceste ore și ia măsurile necesare pentru a preveni astfel de incidente pe viitor”, se mai scrie în anunțul ING Bank România.