Pasi rapizi catre constituirea euro-armatei unice: Statele care adera in prima etapa si detaliile planului franco-german.Momentul constituirii armatei unice europene pare mult mai apropiat decat asteapta opinia publica. Pulicatia Politico anunta ca ministrii apararii din UE se reunesc la Bratislava, in 26 si 27 septembrie, pentru a gasi cai de unificare a politicilor de aparare si pentru a discuta pe marginea documentului comun franco-german. Potrivit Euobserver, Franta si Germania au inaintat pe data de 11 septembrie serviciului pentru politica externa al UE un document de 6 pagini, care contine propuneri concrete ale initiativei, propuneri discutate inclusiv la summit-ul UE din Bratislava. Ideea are numerosi sustinatori, care trec deocamdata cu vederea faptul ca o armata unica ar putea contraveni principiului suveranitatii statuat de constitutiile natiunale. Sefa diplomatiei europene, Federica Mogherini, considera ca statele care doresc sa isi integreze capacitatile militare pot sa o faca, fara sa fie nevoie de modificarea tratatelor in vigoare, anuntaCurs de Guvernare.

Business reportFoto: Colaj foto

CFR Calatori vrea sa reactiveze 10 Sageti Albastre pana la finele anului.CFR Calatori va reintroduce in circulatie 10 trenuri Sageata Albastra, pana la sfarsitul anului, au spus pentruEconomicareprezentantii companiei. Numarul total al Sagetilor functionale va ajunge astfel la 80. Programul de reparatii planificate al CFR Calatori este focusat pe Sagetile Albastre. "CFR Calatori are un program de activare a unui numar cat mai mare de Sageti Albastre din cele 120 existente", au spus reprezentantii companiei. Din cele 120 de Sageti Albastre, numarul celor care se afla in circulatie este de 70. Compania intentioneaza sa reactiveze inca 10 pana la finele anului. "Sunt incheiate contracte de reparatii in urma carora numarul de Sageti functionale va creste de la 70 cat sunt in prezent la 80, pana la sfarsitul anului", au precizat reprezentantii CFR Calatori. Fondurile pentru reparatii sunt asigurate din resursele companiei. Din 2011, CFR Calatori nu a mai beneficiat de resurse financiare de la Bugetul de stat pentru programe de investitii in materialul rulant. Mai mult, compania nu au fost considerata eligibila nici pentru Progamul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020. In aceste conditii, seful CFR Calatori exclude posibilitatea achizitiei de noi trenuri din bani de la buget sau din fonduri europene. In schimb, analizeaza alte optiuni pentru noile investitii.

Marii distribuitori de energie datori la Transelectrica.Complexul Energetic Oltenia este cel mai mare datornic la Transelectrica pentru serviciul de transport al energiei, cu o restanta de 6,4 milioane de lei, in timp ce RCS & RDS are datorii de 3,8 milioane de lei, potrivit unui document al transportatorului de electricitate. Restantele CE Oltenia si RCS & RDS sunt recente, intrucat cele doua companii nu figurau cu datorii in documentele publicate de Transelectrica in luna iulie. In total, Transelectrica are de recuperat creante in valoare de 67,2 milioane de lei pentru serviciul de transport al energiei, din care 50,1 milioane de lei creante propriu-zise si 17,1 milioane de lei penalitati. In luna iulie, companiile datorau in total 54,9 milioane de lei pentru transportul electricitatii. Creantele pe care Transelectrica vrea sa le recupereze pe cale comerciala se ridica la 17,4 milioane de lei. CE Oltenia este pe primul loc in acest clasament, cu 6,4 milioane de lei, urmat de Transenergo Com, cu 5,3 milioane de lei, si de RCS & RDS, cu 3,8 milioane de lei. Totodata, 15,6 milioane de lei reprezinta datoriile acumulate de companii energetice intrate in procedura de insolventa. Transelectrica noteaza ca va recupera aceste creante pe cale juridica. Datoria cea mai mare o are traderul de energie Petprod, respectiv 5,6 milioane de lei. Urmeaza Also Energ, cu 5,05 milioane de lei si CET Govora, cu 1,8 milioane de lei, potrivitCapital.

Porsche Boxster de la 7.000 de euro: Reducerile de toamna.Boxster costa acum de la 7.000 de euro, dar pretul va creste. Iata de ce nu va fi mai niciodata mai ieftin sa conduci un cabriolet Porsche. Viata aduna, adesea, multe oportunitati ratate. Nu vrem sa spuneti peste cativa ani: "Daca ne-ati fi scris despre asta"... Asa ca poftim pontul nostru pentru un automobil rulat: un Boxster, care acum este un adevarat chilipir de primavara. Pe internet, primele modele se gasesc acum la preturi care pornesc de la 7.000 de euro. Cele mai multe cu rulaje astronomice, ruginite, cu acoperisul sfasiat, motorul acoperit intr-un strat de ulei. Si, da, multe au volanul pe partea gresita. Incredibil, dar multe exemplare de Porsche Boxster ajung in Germania venind din Marea Britanie. Dar cine doreste sa stea intr-un Porsche pe scaunul din dreapta? Ideea de a aduce pe piata, in 1996, un model entry level aproape accesibil a fost indrazneata, mai ales ca multe dintre componentele modelului roadster erau comune cu ale modelului 911 (996) lansat un an mai tarziu, scrieAuto-Bild.ro.

Bogdan Chiritoiu (Consiliul Concurentei): Statul va creste capitalul Postei cu 50 milioane euro. Banii acopera datoriile companiei din ultimii 5 ani si probabila rambursare de ajutoare ilegale de stat.Capitalul social al Postei Romane va fi majorat cu aproximativ 50 de milioane de euro, a anuntat sambata Bogdan Chiritoiu, in cadrul unui seminar desfasurat la Sinaia. Banii, spune tot Bogdan Chiritoiu, vor acoperi datoriile companiei la bugetul de stat, inclusiv amenzile primite de la Consiliul Concurentei in ultimii 5 ani, precum si sumele pe care operatorul le-ar putea plati in urma investigatiei derulate de Comisia Europeana pe tema ajutoarelor de stat. Comisia Europeana a declansat, anul trecut, la cererea statului roman, o investigatie la Posta Romana, operatorul postal fiind pasibil sa returneze la buget cateva milioane de euro, subventii primite pentru distribuirea pensiilor si plati compensatorii platite de stat pentru concedierile colective la Posta care, potrivit legii, ar fi trebuit platite din bugetul companiei. "Pregatim o capitalizare a Postei Romane, care va primi bani de la stat. La operatiune va participa si Fondul Proprietatea. Acesti bani vor acoperi si posibilele amenzi pe care Comisia Europeana le va aplica operatorului in cazul sumelor incasate de la stat pentru distributia pensiilor si compensatiile acordate fostilor salariati in urma concedierilor colective. Aceste compensatii au fost platite din bugetul statului, iar Comisia Europeana analizeaza daca sumele se incadreaza sau nu, din punct de vedere legal, in categoria ajutoarelor de stat", a afirmat Bogdan Chiritoiu, citat deCurs de Guvernare.

Cat te costa sa traiesti in Romania.Peste 63% dintre romanii care locuiesc in orase apreciaza ca au nevoie de cel putin 2.000 de lei pentru a putea face fata cheltuielilor curente. Fata de anii anteriori, mai multi oraseni au impresia ca pot trai mai ieftin. In ultimii doi ani, ponderea romanilor din mediul urban care care apreciaza ca au nevoie de cel putin 2.000 de lei net pentru a face fata cheltuielilor lunare au scazut gradual de la 67,1% in 2013 la 63,6% in 2015, potrivit unor studii realizate de catre Institutul National de Statistica. Dintre acestia, 29,5% estimeaza ca le sunt suficienti cel putin 3.000 de lei, fata de 34,2% in 2013. In ceea ce priveste mediul rural, majoritatea (41,3% dintre gospodarii) considera ca pot face fata cheltuielilor cu sume cuprinse intre 1.000 si 2000 de lei, procentul fiind similar atat conform studiului din 2015 cat si celui din 2013. De asemenea, de peste 3.000 de lei au nevoie 25,% din gospodariile care traoesc in mediul rural, in tip ce 16,7% au nevoie de sume cuprinse intre 500 si 1.000 de lei, informeazaEconomica.