Seful CJ Iasi cere Parlamentului sa nu aprobe Master Planul de Transport daca acesta nu include autostrada Iasi - Tg. Mures ca prioritate in urmatorii cinci ani - Hotnews Mobile
1 € 4,8068 1 USD 4,4186vineri 28 feb 2020

Seful CJ Iasi cere Parlamentului sa nu aprobe Master Planul de Transport daca acesta nu include autostrada Iasi - Tg. Mures ca prioritate in urmatorii cinci ani

de Victor Cozmei Joi, 23 aprilie 2015, 15:46
- a A+
Imagine
Presedintele Consiliului Judetean (CJ) Iasi, liberalul Cristian Adomnitei, cere printr-o scrisoare deschisa adresata catre Parlamentul Romaniei sa nu aprobe Master Planul General de Transport (MPGT) cand acesta va ajunge in forul legislativ daca acesta nu va include autostrada Iasi - Targu Mures printre prioritatile in urmatorii cinci ani. Deprecizat ca, in urma discutiilor avute la Bruxelles in luna martie, autoritatile de la Transporturi au revizuit prioritatea si ordinea de implementare a majoritatea proiectelor de autostrada, tronsonul Ungheni-Iasi-Pascani-Tg. Neamt, parte din intreaga autostrada Iasi - Tg Mures, fiind propusa spre implementare pana in 2020.



"Modificarile produse in aceasta perioada la MPGTR ma determina sa semnalez public, din nou, ca toti cei 4 milioane de locuitori din Regiunea Nord-Est sunt condamnati la saracie, fara perspective de dezvoltare, daca aceasta varianta a documentului va fi cea finala", scrie Adomnitei.

Cristian Adomnitei
Foto: AGERPRES
"Conform termenelor avansate in acest document revizuit, realizarea Autostrazii Moldova - Transilvania (Targu-Mures - Ditrau - Targu Neamt - Iasi - Ungheni) ar putea incepe doar dupa anul 2020, ceea ce este catastrofal din punct de vedere social si economic pentru toata Moldova", sustine presedintele CJ Iasi.

"Este inexplicabila aceasta situatie, in conditiile in care MPGTR a fost returnat de catre Comisia Europeana autoritatilor romane tocmai pentru a fi operate modificari care tin de 'apartenenta proiectelor la reteaua TEN-T Core Network'. Autostrada Moldova - Transilvania este amplasata in aceasta retea principala de transport trans-european, la fel ca autostrada Sibiu - Pitesti", mai sustine liberalul de la sefia CJ Iasi.

In scrisoarea sa, Adomnitei enumera mai multe motive pentru care autostrada Moldova - Translvania, asa cum o denumeste, intre Iasi si Targu Mures, ar trebui sa fie inclusa spre implementare in perioada 2015-2020. Scrisoarea deschisa poate fi descarcata de aici.

Adomnitei care ca parlamentarii sa aprobe "varianta revizuita a Master Planului General de Transport al Romaniei DOAR cu includerea, printre proiectele prioritare ale Romaniei in intervalul 2015-2020, a Autostrazii Moldova - Transilvania (Targu-Mures - Ditrau - Targu Neamt - Iasi - Ungheni)".

In ultima varianta a Strategiei de Implementare pentru MPGT, autostrada de la Iasi pana la Tg Neamt apare prioritara pana in 2020

Cu toate acestea, trebuie precizat ca in ultima varianta a Master Planului, dupa discutiile si dezbaterile avute la Bruxelles de autoritatile romane cu expertii Comisiei Europene, Strategia de Implementare a proiectelor, documentul cheie care stabileste ce, cum si cand se face din Master Plan, a fost substantial modificat.

Harta - autostrazi si drumuri expres prioritare pana in 2020
Foto: Hotnews
Astfel, potrivit surselor HotNews.ro , din intreaga autostrada Tg Mures - Iasi, tronsonul din Moldova dintre Tg Neamt - Pascani - Iasi - Ungheni este planificat spre implementare pana in 2020.

Mai mult, tronsonul de autostrada Pascani - Bacau, precum si drumul expres de la Bacau si pana la Buzau si Ploiesti, sunt proiecte propuse spre implementare in urmatorii cinci ani, toate deservind zona Moldovei.
Cat priveste autostrada "Transilvania-Modlova", dintrwe Tg Mures - Iasi, aceasta are un cost estimat destul de prohibitiv, circa 4,1 miliarde de euro conform cifrelor din Master Plan.

Despre proiectele prioritare de autostrazi si drumuri expres pana in 2020 in varianta finala a MasterPlanului ce va fi retransmisa Comisiei Europene, aici.


2333 de afisari


prioritati
Mihai-G [utilizator], Joi, 23 aprilie 2015, 16:22
+6/6
Autostrada Iasi-Tg Mures nu face parte din TEN-T Core Network. Consultati harta aici http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/doc/ten-t-corridor-map-2013.pdf

Cu toate acestea, dl Adomnitei are dreptate sa apere interesele regiunii pe care o reprezinta. E clar ca trebuie sa se faca investitii in infrastructura Moldovei, regiunea cea mai saraca a tarii, pentru a o lega de Transilvania si pietele din centrul si vestul Europei. Astfel de investitii nu trebuie amanate ca au fost tot amanate destule decenii.

Iar asta nu trebuie sa tina de simpatii regionale ci de calcule economice clare. Regiunile mai sarace ale tarii trebuie ajutate sa se dezvolte, aceasta fiind pentru binele nostru, al tuturora. Spun asta ca roman ardelean.

Daca cei de sus ar fura mai putin s-ar putea gasi cu siguranta si fondurile necesare.
Bataie de joc
mircea_cjn [utilizator], Joi, 23 aprilie 2015, 16:20
+4/4
Pentru Moldova chiar e o bataie de joc.
Cheia principala a sistemului de autostrazi este traversarea muntilor , pentru a lega cele 3 provincii istorice intre ele si implicit racordarea lor la Europa vestica.

Ardealul are o pozitie privilegiata, se lucreaza deja de ani buni la legatura cu vestul (o cale pe la Arad, alta pe la Bors). Ramane sa fie realizate PRIORITAR cele doua legaturi peste munti : Muntenia-Ardeal si Moldova-Ardeal.

Daca te uiti pe harta propusa e chiar bataie de joc. Este taiata legatura Moldovei cu Ardealul , in schimb sunt planificate 2(doua) legaturi ale partii sudice !
Din care una - Comarnic -Brasov este chiar un moft.
inca 6 comentarii comenteaza
Cookie Settings