Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat din bugetul Primariei Capitalei pe anul 2015 circa 70 de milioane lei pentru strapungerea Nicolae Grigorescu- Splai Dudescu. Lucrarea este realizata in prezent in proportie de circa 55%, iar Ion Dedu, seful Directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei a declarat la inceputul anului ca aceasta se va finaliza pana la sfarsitul lui 2015.

Pod Nicolae Grigorescu 2Foto: Hotnews

"A fost finalizat si dat in circulatie segmentul de drum intre Camil Ressu si Str. Prevederii. Intre Str. Prevederii si pana la Raul Dambovita, lucrarile la drum sunt, de asemenea, in curs de finalizare, pe sensul de mers catre raul Dambovita. Urmeaza punerea in circulatie a acestui segment de drum dupa finalizarea sistematizarii circulatiei. Peste Raul Dambovita, lucrarile la pod si la drum sunt executate in proportie de 30 %. In acest moment, se lucreaza la rampe, fundatiile pilelor podurilor si pasajului si se executa lucrari de dren (exces de umiditate). In ansamblu, lucrarea este executata in proportie de 55%", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Strapungerea Nicolae Grigorescu- Splai Dudescu consta in largirea B-dului N. Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri si largirea trotuarelor la 5 metri. La intersectia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu va fi construit un pasaj suprateran rutier peste raul Dambovita. Pasajul rutier va avea cate doua benzi pe sens. In etapa a doua artera va ajunge pana in Soseaua Oltenitei.

Aceasta artera este parte a inelului median al Municipiului Bucuresti si asigura descarcarea traficului de pe artera Vitan - Barzesti. Odata cu finalizarea A3, va asigura dirijarea traficului catre zona de sud a orasului;

Proiectul a fost demarat in martie 2010 si ar fi trebuit incheiat la sfarsitul anului 2012. Lucrarea a fost insa blocata circa patru ani din cauza exproprierilor deoarece Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). In urma unei licitatii, valoarea proiectului a fost stabilita la 90 milioane lei. Lucrarile au fost reluate in luna martie 2014. Exproprierile pentru prima etapa a lucrarii sunt estimate la 30,9milioane de lei.