Liviu Dragnea anunta ca o companie chineza va construi de la zero calea ferata de mare viteza Bucuresti - Constanta "cu sprijin financiar al Chinei" - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,3614sâmbătă 22 ian 2022

Liviu Dragnea anunta ca o companie chineza va construi de la zero calea ferata de mare viteza Bucuresti - Constanta "cu sprijin financiar al Chinei"

de Red. Economic Marţi, 25 martie 2014, 11:16
- a A+
Imagine
Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat marti la Beijing ca o companie chineza va construi o linie ferata noua pe ruta Bucuresti - Constanta pentru trenuri de mare viteza, proiectul urmind a fi finantat cu fonduri din China, transmite Agerpres. Dragnea vrea ca firma chineza sa modernizeze si inelul feroviar al Bucurestiului. Vicepremierul Dragnea nu a dat insa detalii despre procedurile legale pentru atribuirea acestor contracte catre compania chineza si nu a spus daca este vorba despre o licitatie sau un parteneriat public - privat.

"Avem doua obiective formulate de comun acord care vor fi realizate prin sprijinul financiar al partii chineze. In zilele imediat urmatoare specialistii companiei chineze de Cai Ferate vor veni in Romania pentru a incepe analizele preliminare care sa stea la baza elaborarii studiului de prefezabilitate pentru realizarea pentru inceput a doua obiective: linia de mare viteza Constanta - Bucuresti, ca parte a Coridorului IV Constanta - Bucuresti - granita de vest a Romaniei, si modernizarea inelului feroviar al Capitalei, respectiv cale ferata cu viteza sporita', a anuntat Liviu Dragnea.

Potrivit acestuia, partea romana doreste ca Bucuresti - Constanta sa fie o linie ferata noua pentru ca cea existenta a fost deja modernizata cu fonduri europene.

In privinta costurilor, Dragnea a precizat ca acestea vor fi stabilite dupa analizele preliminare efectuate gratuit de partea chineza: "Este un cost destul de estimativ al intregului tronson de la Constanta la Bucuresti pana la granita de vest si inelul Bucurestiului si era vorba si de Coridorul IX, care deocamdata a fost scos, in jur de 11 miliarde de dolari", a spus Dragnea.

Proiectul feroviar romano-chinez implica si participarea unor firme romanesti, lucru stipulat in memorandumul semnat.

"Colaborarea va fi foarte clara atat intre companiile chinezesti, cat si intre companiile locale din Romania si a fost una dintre conditiile importante pe care le-am pus in negociere ca si companiile din Romania sa lucreze pentru ca, pana la urma, sunt importante nu numai investitiile in sine, dar si comenzile care se fac in economia romaneasca", a explicat Dragnea.

Pe de alta parte, Liviu Dragnea a declarat ca i-a solicitat vicepremierului chinez Zhang Gaoli sa le transmita companiilor chineze care vor sa investeasca in Romania sa nu mai ceara garantii guvernamentale, pentru ca statul roman nu poate acorda asemenea garantii.

"Am avut o intalnire cu vicepremierul Zhang Gaoli si, printre altele, i-am cerut sa solicite Ministerului de Externe sa transmita companiilor interesate sa investeasca in Romania (...) sa nu mai solicite garantie guvernamentala sau garantie suverana de la statul roman, pentru ca nu putem sa facem lucrul asta pe de o parte, iar pe de alta parte am cerut sa intervina pentru ca institutiile financiare din China sa se implice in finantarea acestor investitii importante pentru noi. Am avut si prima reactie astazi, o reactie foarte buna: am primit informatia chiar de la ultima companie cu care ne-am intalnit, ca de la Ministerul de Externe li s-a transmis ca in Romania sa nu mai ceara garantii de stat", a anuntat Dragnea, citat de Mediafax.

Vicepremierul Liviu Dragnea a inceput pe 20 martie o vizita de lucru in China, care se va incheia miercuri.


5029 de afisari



nu asta ar fi problema
vindicomvs [utilizator], Marţi, 25 martie 2014, 11:43
+20/24
pentru ca ideea e sa unesti portul cu vestul europei. Iar de undeva trebuie sa se inceapa.

Problema e ca s-a cheltuit deja 1 miliard de euro in reabilitarea linei curente.
Iar acum sova ne spune ca sa se construiasca una de la zero. Asta cu "pe banii chinezilor" este praful in ochi, pentru ca chinezii nu sunt chiar asa prosti sa piarda bani. Mutarea trenurilor pe linia chinezilor ptr ca ei sa incaseze din exploatare este in detrimentul statului roman.
am bagat deja 1 miliard
jescu [utilizator], Marţi, 25 martie 2014, 11:23
+19/21
Am dat deja 1 miliard pentru ca pe actuala linie sa se mearga cu "mare viteza". Dar se merge tot cu "mica viteza" pentru ca zic politicienii, lucrarea a fost impecabila, dar sunt furturi multe. Deci pe noua linie nu vor fi furturi multe ? Ca daca pot sa pazeasca linia noua, noua atunci pot sa o pazeasca si pe cea existenta si sa mergem deja cu "mare viteza".
inca 41 de comentarii comenteaza