Firmele care ridica masinile parcate neregulamentar din Bucuresti au incasat circa 5 milioane de euro in 2011 - Hotnews Mobile
1 € 1 USD 4,3085luni 06 iul 2020

Firmele care ridica masinile parcate neregulamentar din Bucuresti au incasat circa 5 milioane de euro in 2011

de Catiusa Ivanov Marţi, 3 aprilie 2012, 13:39
- a A+
In anul 2011, firmele care ridica masinile parcate ilegal in Capitala au ridicat din sectoarele 1, 2, 4 si 6 circa 40.000 de autovehicule si au avut incasari de aproximativ 5 milioane de euro. In sectoarele 3 si 5 nu s-au ridicat ridica masini. Ca si incasari: firma din sectorul 1 a incasat 1,45 milioane de euro, cea din sectorul 2 - 1,5 milioane de euro, cele din sectorul 4 - 700.000 de euro si cea din sectorul 6 - 1,35 milioane de euro. Din aceste sume, s-au intors bani la bugetul local doar in sectorul 1 - circa 290.000 euro si sectorul 6 - 135.000 euro.


Nota : Mai multi soferi ale caror masini au fost ridicate au cistigat procesele impotriva firmelor si administratiilor locale, recuperindu-si astfel banii. Nu exista statistici referitoare la numarul acestor procese.

Sectorul 1

Potrivit datelor furnizate de Primaria sector 1 la solicitarea HotNews.ro, in 2011 din acest sector au fost ridicate 12.900 de vehicule parcate neregulamentar, circa 1.000 de masini pe luna. Pana in luna aprilie, taxa de recuperare a masinii era de 833 de lei (238 lei - taxa de ridicare; 238 lei - taxa de transport; 357 lei - taxa de depozitare pentru masinile auto mai mici de 3,5 tone). Dupa 1 aprilie 2011, acest tarif a fost scazut la 434 de lei, daca proprietarii ridica masinile in primele 24 de ore. Pentru fiecare zi de intarziere, soferii platesc inca 50 de lei. Firma care ridica masinile in sectorul 1 al Capitalei este Transauto Servicii Ridicare.

Astfel, la circa 1000 de masini pe luna, in primele 3 luni ale anului, la tariful de 833 de lei, firma Transauto a incasat 2,5 milioane de lei. In urmatoarele noua luni, la tariful de 434 de lei, s-au incasat 3,9 milioane de lei. In total, in 2011, daca toti soferii si-au ridicat masinile in primele 24 de ore, s-au incasat 6,4 milioane de lei, respectiv 1,45 milioane de euro.

Din aceasta suma, 20% au fost virati administratiei locale (290.000 de euro), conform Hotararii Consiliului Local nr. 416/2008. "Banii colectati sunt investiti in amenajarea de noi locuri de parcare, precum si in lucrari de reabilitare si intretinere a carosabilului pe strazile secundare", se afirma in raspunsul trimis de Primaria sector 1.

Firma Transauto Servicii Ridicare are ca actionar firma C.F.R. TRANSAUTO S.A. La aceasta firma sunt actionari: Valentin Giorgian Busca (0,77%), Cosmin Alexandru Walter (0,77%) si KIMYTEX S.A. (98,46%). Cei doi sunt fii lui Florian Walter, patron la echipa de fotbal Universitatea Cluj. Acesta controleaza din umbra si Romprest, firma care salubrizeaza sectorul 1.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, firma Transauto Servicii Rutiere nu are depus bilantul pe 2010.

Sectorul 2

Primaria sector 2 si Politia Locala au refuzat sa comunice HotNews.ro numarul de autovehicule parcate neregulamentar ridicate de pe raza sectorului 2 de firma Supercom, contractata de institutie sa faca acest lucru. Reprezentantii primariei ne-au spus ca nu este "treaba lor" cate masini au fost ridicate de pe domeniul public si ne-au indrumat catre Supercom sa aflam raspunsul. Contactati telefonic si prin e-mail, reprezentantii companiei nu ne-au dat nici-un raspuns.

Potrivit informatiilor furnizate de Politia locala sector 2 pentru publicatia b365.ro, in 2011 au fost ridicate 11.900 de masini parcate neregulamentar. Pretul de recuperare a autoturismului, in primele 24 de ore, este 545 lei (130 de lei ridicatul, 130 de lei transportatul si 180 de lei depozitarea pentru fiecare 24 de ore).

Daca facem un calcul simplu, considerand ca masinile au fost ridicate de soferi in primele 24 de ore, reiese ca firma Supercom a incasat din aceasta activitate circa 6,5 milioane de lei, respectiv 1,5 milioane de euro. Din aceasta suma, niciu leu nu a ajuns la bugetul local: "Primaria Sectorului 2 nu a incasat niciun ban pentru autovehiculele stationate ilegal si ridicate de catre S.C. Supercom S.A. Edilul sectorului 2, domnul Neculai Ontanu a solicitat expres sa nu se incarce nejustificat taxele pe care trebuiau sa le plateasca conducatorii auto care erau depistati ca si-au parcat ilegal autovehiculele. Serviciul de ridicare, transportare si depozitare a autovehiculelor stationate ilegal in sectorul 2 acoperea strict cheltuielile prilejuite de aceasta activitate si nu au fost adaugate sume care sa revina Primariei Sectorului 2 si care ar fi putut sa mareasca cuantumul acestei taxe", se arata in raspunsul trimis de Primarie catre HotNews.ro.

Firma SC Supercom SA este controlata de familia Ciuclea. Ilie Ciuclea, fost senator PSD, este coleg cu primarul sectorului 2, Neculai Ontanu, la Uniunea Nationala pentru Progresul Romaniei (UNPR) . Pe langa ridicarea masinilor parcate ilegal, aceasta companie salubrizeaza sectorul 2 din 1999. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, in 2010, firma a avut o cifra de afaceri de 119.649.908 lei si un profit brut de 1.897.466 lei.

Masinile parcate neregulamentar in sectorul 2 nu se mai ridica de la 1 februarie 2012, deoarece contractul incheiat intre Supercom si primarie a expirat .

Sectorul 3

Primaria sector 3 sustine ca in 2011 nu s-au ridicat masinile parcate neregulamentar. Mai multe informatii nu ne-au fost furnizate. In 2010, primaria avusese avut contract cu firma Rosal pentru aceasta activitate.

Sectorul 4

In sectorul 4 al Capitalei, in 2011, potrivit datelor furnizate HotNews.ro de Politia Locala, au fost ridicate 5.933 de autoturisme parcate neregulamentar. Autovehiculele sunt ridicate de asocierea Autosal Expert - Euronautica Motors. Taxa de recuperare a masinii este 496 lei, in primele 24 de ore. Dupa aceasta perioada se platesc inca 310 lei/zi pentru depozitare.

In situatia in care toti soferii si-au recuperat masinile in primele 24 de ore, cele doua firme au incasat in 2011, circa 3 milioane de lei, respectiv 700.000 de euro. Potrivit Hotararii Consiliului Local 37/2008, nici un leu din aceasta suma nu ajunge la bugetul local.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, firma Autosal Expert are un singur actionar: Adrian Ivan. In 2010, firma a avut o cifra de afaceri de 2.044.720 si profit zero.

Firma Euronautica Motors are doi actionari: Materi Rosu (90%) si Valentin Radulescu (10%). In 2010, firma a avut o cifra de afaceri de 9.545.842 lei si profit brut de 95.432 lei.


Sectorul 5

In sectorul 5 al Capitalei, masinile parcate neregulamentar nu se ridica. Primarul Marian Vanghelie a declarat ca nu doreste ca in sectorul sau sa se faca acest lucru pe motiv ca nu sunt suficiente locuri de parcare.

Sectorul 6

Potrivit informatiilor furnizate de Primaria sector 6, in 2011, au fost ridicate 8.799 autovehicule parcate neregulamentar. Masinile din acest sector sunt ridicate de firma Ilcor Auto Eco. Pentru o masina cu greutatea de pana in 2,5 tone, taxa de recuperare este de 677,30 (260,5 lei ridicare, 208,4 transport si 208,4 depozitare/zi). Pentru masini cu masa cuprinsa intre 2,5 si 3,5 tone, taxa de recuperare este de 989,9 lei.

Astfel, in 2011, firma a incasat circa 6 milioane de lei, adica circa 1,35 milioane de euro.

Primaria Sectorului 6 incaseaza o redeventa de 10% din incasari. Astfel, in 2011 primaria a incasat 135.000 euro. "Sumele incasate drept redeventa se constituie ca venit la bugetul Consiliului Local cu destinatie exclusiva pentru sporirea numarului de locuri de parcare de pe raza teritorial - administrativa a Sectorului 6", se arata in raspunsul Primariei sector 6.

Valoarea totala a amenzilor aplicate soferilor care au parcat neregulamentar este de 874.261 lei.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, firma ILCOR AUTO ECO are doi actionari: Vasilica Vieru (50%) si Marin Alexandru Lazar (50%). In 2010, firma a avut o cifra de afaceri de 7.026.105 lei si un profit brut de 683.508 lei.


2281 de afisari



HIngherii
Protozaur [anonim], Marţi, 3 aprilie 2012, 13:46
+5/5
Hingherii de masini lucreaza la norma, Loteria nu mai e suficienta pt sponsorizarea jigodiilor din partidele politice. Asta o stim cu totii. Problema este cu modul in care aleg sa isi faca treaba. De exemplu, Calea Floreasca de la intersectia cu Glucozei pana in capat la Pipera este inchisa datorita lucrarilor la Marele Pod. De ce vin hingherii astia aici, zilnic de 2-3 ori? nu i-am vazut macar o data pe Radu Beller sau pe Dorobanti, unde intr-adevar masinile blocheaza o banda.
Jigodii pe bani [adica un fel de c.rve penale].
uite cum ajungi milionar
Bogdan [anonim], Marţi, 3 aprilie 2012, 13:53
+4/4
Fara sa faci mai nimic si batandu-ti joc de bucuresteni!! Minunat ! Sa vedeti ce-o sa va votam !
inca 22 de comentarii comenteaza
Cookie Settings