Produsele pentru copii, jucăriile și electrocasnicele mari au fost categoriile la care au crescut cel mai mult căutările pe Google în timpul ediției 2017 de Black Friday, în timp ce tabletele și laptop-urile au scăzut puternic, arată un studiu al Google despre cum se comportă românii online în jurul evenimentului de shoping. Cei mai căutați termeni sunt ”telefoane”, ”televizoare” și iPhone”, mai arată analiza Google.

-Foto: Google

68% dintre căutârile pe care românii le fac despre Black Friday pe Google sunt de pe dispozitive mobile și oamenii încep să caute cu aproximativ o săptămână înainte folosind termeni generali precum ”telefon” sau ”mașină de spălat”, iar cu două zile înainte încep să caute și marca dorită.

Nivelul căutărilor online rămâne mare și după ziua de vineri, semn că oamenii încă speră să mai găsească ceva interesant.

Anul trecut cea mai mare creștere în căutări s-a observat pentru produsele pentru copii: mobilier, cosmetice, hrană, pamperși, jucării. A crescut interesul cu peste 50% și pentru articole pentru grădină și pentru mobilierul de casă.

Sunt însă și categorii pentru care românii și-au pierdut interesul, iar aici tabletele ocupă primul loc, cu o scădere de 35% în volumul căutărilor. Sus în topul scăderilor se mai află ipotecile (împrumuturile), laptop-urile, finanțarea auto, bijuteriile și produsele pentru îngrijirea părului.

De unde sunt făcute căutările? 59% sunt din București, iar trio-ul Cluj, Iași Timișoara are 25% din total.

Cei mai căutați termeni sunt ”telefoane”, ”televizoare” ”iPhone”, ”ceasuri” și ”mobilă”.