​Urmările scandalului Dieselgate se văd în piața europeană a mașinilor noi unde aproape peste tot se înregistrează scăderi la diesel, excepție făcând câteva țări cum ar fi România și Bulgaria. Trimestrul trecut dieselul a avut o cotă de sub 35% în UE, cu aproape zece puncte procentuale mai puțin decât acum un an. În toate marile piețe s-au înregistrat scăderi consistente. (statistici ACEA)

Vanzarile de masini noi in UE in functie de tipul de combustibil in T3 2018Foto: ACEA

Dacă înmatriculările de mașini noi pe benzină în UE au crescut cu 16,6% în primele nouă luni, cele diesel au scăzut cu 16,9%. Practic, în nouă luni s-au înscris în circulație în toate statele UE 6,7 milioane de mașini noi pe benzină, 4,3 milioane mașini diesel și 837.000 hibride și electrice.

În România raportul benzină:diesel este 57.000 la 45.000. Hibridele și electricele au depășit 4.300 unități.

În UE imaginea diesel-ului s-a deteriorat și restricțiile care au început să apară au descurajat clienții. Germania a rămas cea mai mare piață pentru mașinile cu motorină, cu 855.000 de unități, însă scăderea a fost de 19%. Italia este a doua mare piață, cu 790.000 de unități (-9%), iar Franța și Marea Britanie sunt pe trei, respectiv patru, cu mențiunea că piața britanică a ”căzut” cu 31%.

În doar trei piețe au crescut între ianuarie și septembrie înmatriculările de mașini diesel: România, Bulgaria și Estonia. În regiune câteva piețe au scăzut puternic: Cehia, cu 20% și Slovenia, cu 26%.

La înmatriculări de mașini noi pe benzină România este țara cu cea mai mare creștere procentuală: 58%, în timp ce două țări au avut 40%: Ungaria și Lituania. Cea mai mică creștere a fost în Danemarca: 0,9%, dar în nicio țară nu a fost minus.