1 € 4,6346 1 USD 3,9285duminică 17 dec 2017
Versiune
Mobile
Parerea mea este ca
Bazil [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 16:00
+37/43
imbecilii astia nu vor sa construiasca acest tronson de autostrada. In fond au dreptate; de ce sa uneasca cu o autostrada Transilvania cu Muntenia? Masochistii astia simt o placere deosebita sa ii calareasca din toate pozitiile gasca teleormaneana.
Parerea mea este...
Observator roman [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 7:43
+8/8
...ca, romani fiind, dorim sa aplicam o „reteta” stramoseasca: MERGE SI ASA!
Articolul e lobby pt. alt Studiu inutil și scump
simplex1 [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 9:54
-10/16
Ce nevoie de asa multe autostrăzi o avea Romania cu un trafic auto de 10 ori mai slab ca al Germaniei?!!

Autostrada Pitești-Sibiu (partea care traversează munții) se justifica după 2040. Noua sosea este prea scumpa și fără sens economic azi. Nu are nici o logica (alta decât frauda) încă un studiu de fezabilitate deoarece pana la începerea lucrărilor și acesta va expira.

Terminați cu aceasta nebunie a autostrăzilor ca traficul pe șoselele tarii este fluid (verde pe Google Maps Traffic). Avem de 10 ori mai puține mașini decât în Germania deci circulație de 10 ori mai slaba în medie.
Si ai calculat tu
Ursuletul de Plus [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 11:06
+2/6
ca avem doar de 10 ori mai putini km de autostrazi decat Germania?
Comparații cu toate tarile sunt în tabelul acesta:
simplex1 [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 12:14
+1/3
Tabelul este vechi de vreo trei ani dar nu s-au schimbat prea multe intre timp:

Vezi:
https://app.box.com/s/0mglgv2zj2cjtcjn5uviv48jyq4ac3z8

Avem de 10 ori mai putini km de autostrada ca Italia și de 10 ori mai puține mașini.

Ca sa fim la nivelul Germaniei ca număr de autovehicule pe km de autostrada trebuie sa ajungem la 1300 km.
Autostrazile
Ursuletul de Plus [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 13:07
+1/5
sunt in primul rand un ajutor pentru dezvoltarea economica. Umplerea lor cu autoturisme vine dupa. Intai circula TIR-urile, se dezvolta zonele, oamenii castiga mai mult si isi cumpara autoturisme.
A se vedea comparatia RO - Maroc:
Romania: 5 mil auto, 650 km
Maroc: 2,8 mil. auto, 1.200 km
Rezultatul: Dacia ameninta ca se muta cu toata productia in Maroc.
Cand Germania a inceput sa-si dezvolte reteaua de autostrazi nu au facut-o pentru ca IN ACEL moment nu mai incapeau pe drumurile nationale. Ci s-au gandit la viitor si la dezvoltarea economica, in primul rand.
Si atentie, se tot vorbeste ca Hitler in sus si in jos cu autostrazile germane. Nici vorba. A fost scos in fata pe motive propagandistice. "Expert în construcţia de drumuri, dr. Todt a înaintat numeroase memorii referitoare la dezvoltarea sistemului rutier, aplecându-se şi asupra unor probleme conexe, cum ar fi asigurarea finanţării şi diminuarea şomajului." Germania doar a accelerat constructia, practic au inceput din 1928. Si nici macar nu sunt ei primii in Europa, ci Italia, pe vremea lui Mussolini.
probabil
federal [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 9:24
+8/8
insa eu cred ca vor sa-l construiasca si sa ia comisioane din necunoscutele pe care le intretin cu buna stiinta, sa tina lucrarea cat mai mult deschisa ca sa poata profita cat de mult, si sa se acopere de jdemii de hartii deci sa poata fi extrem de greu sa poti dovedi ceva ulterior, cand costurile ajung sky-rocket.
nu sunt masochisti!
un_deget_de_secaturi [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 11:12
+7/7
Si nici imbecili!

Sunt PEDESERISTI.
Pentru adeptii Ilci, este absolut vital sa NU se construiasca autostrazi, tara sa ramaa subdezvoltata, iar Ford si Renaul sa plece din Romania!
Urmasii komunistilor stiu la perfectie sa gestioneze penuria, nu belsugul. Daca s-ar face autostrazi, iar economia tarii ar merge bine, pedesereul ar dispare urgent, s-ar evapora precum o picatura de apa pe o plita incinsa!
De aceea pedeseristii fac tot posibilul ca sa Nu avem autostrazai, sa nu existe dezvoltare ...
bai, esti nebun?!
qwerasdf [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 16:07
+38/42
astia scriu fara virgule, fara nimic...
Suntem condusi de o adunatura de prosti.
Cine stie...
RogerH [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 16:10
-9/21
cunoaste. Nu e neaparat nevoie sa ai 5000 de foraje pe un kilometru pentru a contracta lucrarile. Totul depinde de tipul de contract dupa care se doreste implementarea. Daca este de tip Design/Build, e suficient un studiu geotehnic sumar, iar rezultatele acestui studiu (cat de sumar sau detailat ar fi) nu obliga in niciun fel Compania de Drumuri, ca parte Co-contractanta. Constructorul urmeaza sa faca studiul de care are nevoie, in cinditiile din contract. In rest, Consultantul poate sa recomande orice, de aia a fost platit. Daca ar trebui sa si plateasca pentru consecintele recomandarilor proaste sau deplasate, s-ar lasa de meseria asta.
Bravo Roger
opinius [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 19:13
+7/9
Daca e design & build, inseamna ca totul e pe riscul constructorului si autoritatea nu trebuie sa-i puna nimic detaliat la dispozitie....

Sa plateasca ofertantii studii mai detaliate daca vor sa aiba "privilegiul" de a face statului o oferta temeinic sustinuta de studii...

Cine vrea sa faca oferte in cunostiinta de cauza nu are decat sa dea 5 / 10 mil de euro pe studii mai detaliate, fara sa stie daca va castiga sau nu...

Cum crezi ca e posibil asa ceva in viata reala? Desigur e posibil, dar atunci, CNAIR va primi oferte in care constructorii au inclus si previziuni pentru ce e mai rau...

sigur nu esti angajat pe la CNAIR?
SF-ul
RogerH [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 22:32
0/12
Articolul a vrut sa dovedeasca cu "acte in regula" cat sunt de incapabili cei de la CNAIR. Si sigur ca a reusit, avand in vedere scandalurile din ultima vreme. NU, eu nu lucrez la CNAIR, sunt plecat din tara de 12 ani. Doar ca, intamplator mai citesc si FIDIC-ul (cam in fiecare zi) si stiu cu ce se manaca "delicatesurile" de prin contractele acestea. Un studiu de fezabilitate nu are scopul de a stabili cate foraje trebuie facute pe kilometru, ci mai degraba oportunitatea si fezabilitatea din punct de vedere economic. Cat de "detaliat" e acest studiu etc, asta e o alta mancare de peste. Aferim pentru minusuri.
Fezabilitate
TurmentatuTheThird [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 8:54
+3/5
Păi și cum faci fezabilitate dpdv economic fără să știi costurile? Și cum poți estima costurile dacă nu știi geologia terenului? Vezi cazul dealului Bucium în care s-au tot propus soluții, și s-a închis la 2 luni după ce a fost deschis pentru "reparații".
Oarecum
Doaroparere [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 12:57
0/0
Partial ai dreptate - dar acolo se zice ca era cazul sa faca la SF un numar minim de foraje (nu SF sa dea numarul).
Adica in caiet sarcini SF (sper ca asa este ca nu l-am citit dar asa ar fi corect...) s-au specificat parametrii lucrarii si ce rezultate se urmaresc.
Daca au zis sa se faca conform normative RO - cine a facut SF nu are justificare.
Daca au zi - faceti cate considerati voi - atunci trebuie vazut ce rezultate au urmarit:
- SF pt. a evalua oportunitate - si se face o evaluare sumara - dar nu poti face licitatie pe asta;
- SF pt. licitatie - unde apar si alte detalii.

Absurd este ca licitatiile se fac pt aceste proiecte pe baza SF; corect este ca CNAIR sa faca proiectul; apoi licitatia.
Executantul face solutiile din proiect si gata.
Asa nu mai stam cu sufletul la gura sa vedem cat ne costa si cat se va face de fapt.
Stiu ca ei spera ca constructorul sa dea un pret mai mic; dar exista permanent riscula ca dpdv al calitatii sa apara probleme; deasemenea si dpdv al sigurantei.
Corect este ca CNAIR - care are 6000 oameni angajati sa faca 5 ani un proiect fezabil; pe baza lui faci o evaluare actualizata a lucrarilor si preturilor si stabilesti costurile.
Cu toate lucrarile evaluate faci si licitatia.
Altfel mergi pe incredere ca construtorul va folosi cei mai bunic proiectanti; cum verifici asta.....
Ca intotdeuna proiectarea si constructia va fi in subantrepriza la romani.
Nu e mai corect sa scoatem middle-man-ul din joc si sa facem un proiect ca lumea si pretul sa il i-a direct proiectantii romani (ca tot ei fac proiectul)?
P.S. - lucrarile de infrastructura au preturi oarecum clare; cand un constructor vine si face reducere de peste 40%-50% de unde crezi ca scoate aceasta reducere - nu din reproiectarea cu solutii ieftine?
Proiectul si SF-ul
RogerH [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 15:12
0/0
Un proiect de autostrada are mai multe faze, iar faza cea mai lunga si mai importanta este faza de pregatire, adice toate activitatile necesare, in care sunt implicati multi factori (nu doar CNAIR) pana la scoaterea proiectului la licitatie. Autoritatile romane au neglijat si continua sa neglijeze aceasta faza, sau o fac foarte defectuos, datorita ingerintei politicului in managementul entitatilor cheie. Cu alte cuvinte se instaleaza oameni politici (eu i-as numi oportunisti) fara capacitate sau pregatire de specialitate in diverse institutii cheie. Aceasta situatie duce la intarziarea finalizarii fazelor pregatitoare ale proiectelor mari de infrastructura. Sub presiune politica, din cand in cand, mai ies ministrii in fata si se "angajeaza" sa rezolve problema autostrazilor, unii cu idei fanteziste. La faza de executie, lucrurile sunt mai simple, iar "accidentele" legate de surparea lucrarilor in curs exista peste tot, nu doar in Romania. Un constructor adevarat (nu Bechtel) nu vine nici sa fure banii tarii, nici sa pacaleasca pe cineva, el vrea sa execute nicte lucrari si sa castige niste bani, pentru asta, ca asa e in economia de piata. Costul final al unui proiect de infrastructura este direct proportional cu nivelul de pregatire a fazei pregatitoare. Cu alte cuvinte, daca nu pregatesti bine un proiect, vei bascula toate riscurile la constructor. Acesta, pentru a se asigura ca are cu ce acoperi acele riscuri, cere mai multi bani. Este foarte logic. Ceea ce se pierde din vedere in Romania, este faptul ca, certurile politice conduc la imobilizarea Romaniei la stadiul actual, pentru ca banii disponibili pentru noi la nivelul UE nu ne asteapta vesnic. Si in disperare de cauza, Guvernul Romaniei va trebui sa accepte faptul ca, intr-un final, constructia unui kilometru de autostrada va costa foarte scump. Ceea ce inseamna ca, in final, in loc sa construiesti sa zicem 1000 Km, vei construi doar 500 - 600 Km. Succes la SF-uri !
Aiurea
Doaroparere [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 16:14
+29/29
E destul de penibil ce spune CNAIR.....

Numarul de foraje este data ca minim si nu ca maxim; ei zic acolo ca specificarea unui minim este aiurea (adica interpreteaza minim ca maxim....).

Daca eu ca beneficiar solicit minim 8 foraje executantul atatea trebuie sa faca sau sa adauge pana la identificarea corecta a morfologiei.
Daca distanta maxima este de 200m intre foraje nu exista justificare sa faci 2 la 1000m intre ele.

Smecheria este ca nimeni nu penalizeaza SF-ul din 2008.
Adica - Ok noi facem autostrada pe baza SF-ului si proiectului aferent.
Daca totusi apar lucrari in plus care puteau fi identificate facand sufieciente foraje - automat sa fie penalizata firma autoare SF asa cum se face si in privat.
Asta nu se intampla in RO - nu se responsabilizeaza autorii si executantii.
Eu inteleg
BibiAfricanul [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 16:56
+19/21
ca o sa mai dureze 5 - 10 ani pana s-or apuca de lucru si apoi, se dubleaza termenul de predare si asa ajungem la 10 - 15 ani sau mai mult.
Daca prapaditul ala de pasaj de la Piata Sudului, care are 200m a durat 4 ani, ce sa mai extrapolam, ca ne ia durerea de cap.
Eu nu cred ca mai apuc sa ma duc la de la Bucuresti la Timisoara pe o autostrada continua.
Si la Brasov la fel.
Poate in alta viata si cu siguranta, cu alti politicieni.
Nu exista sansa ca UE sa faca aceasta autostrada?
quietguy58 [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 17:01
+23/23
Nu exista sansa / posibilitatea ca UE sa faca aceasta autostrada in locul guvernului roman?
eu vreau sa stiu....
Vendetta007 [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 18:54
+9/9
....de ce UE nu are posibilitatea sa ii dea afara pe nenorocitii astia! :((
simplu,
Bazil [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 21:48
+13/13
pentru ca i-au votat alti nenorociti.
Asa e
Caligula [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 18:57
+7/7
Daca tot suntem in cautare de agentii UE, de ce sa nu infiintam noi una , Agentia pentru Infrastructura. Sa se ocupe de managementul proiectelor rutiere, feroviare, navale, etc. Sa faca si SF-ul, si proiectare, si studiile de mediu. Finantarea marilor proiecte de catre UE e in proportie de 80% oricum. Planul master e avizat de UE. De ce sa nu existe si ultima parte din process la UE? Presedentia UE o avem in 2018.

Dezvolarea infrastructurii va tine romanii in tara. Toata lumea ar putea fi interesata sa deblocheze situatia actuala.
corect...
RogerH [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 22:36
+12/12
..doar ca guvernarea tehnocrata a incercat sa puna pe roate o asemenea institutie, care a fost desfiintata imediat de guvernarea PSD. Cum sa mai bagi un intermediar pe traseul spagilor?
ineficient
Duncan_Idaho [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 17:28
+16/18
Stam si plangem pe forumuri cum ne fura astia zi de zi. oare cand o sa facem ceva? ceva care sa atraga atentia si sa ne tzina minte astia? nu de alta dar aia sunt vreo 1000 de oameni care conduc 16 milioane. Adevarat ca de la mai bine de jumate nu am pretentii dar de la restul, ce asteptati mama?

Si nu zic de mine, si eu pot sa fac mai mult.

Intrebarea mea este: pana cand? pana cand o sa mai facem ca in bancul ala "taci si suge"?

Cred ca trebuie sa ne restructuram si noi, ca doar asa o sa putem lutpa eficient cu hotzii astia. Trebuie sa putem sa decidem si noi toti ce putem face, nu doar asa cate unul rasfirat pe forumuri.
eu cred ca a fost gandita destept!
Lucian* [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 18:11
+7/7
se realizeaza autostrada iar dupa un an incep probleme.
Cand se va cauta vinovatul se va spune ca s-a anuntat ca studiul este vechi si drept urmare constructorul nu o sa poata fi sanctionat ..... si, mama, ce de bani or sa iese din alte studii, refaceri de portiuni si intretineri inutile!

eu cred ca a fost gandita destept!
Dezastru dar pentru cine?
Casargoz [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 18:11
+6/8
Daca ai un contract de 25 de milioane pentru un studiu de fezabilitate pe care ti-l asumi ca stat este un dezastru.
Daca ai un contract in care responsabilitatea revine contructorului, dezastrul este la constructor ( daca contractul este bine facut). Pentru ca daca autostrada o ia la vale e treaba contructorului sa remedieze in garantie.
Problema e cred la tipul de contract. Daca constructorul are scisoare de garantie bancara pe o suma corespunzatoare, e treaba lui sa faca cate foraje doreste)
Desi dupa cum spunea un comentator anterior daca toata responsabilitatea cade pe executant, s-ar putea sa nu vina nimeni la licitatie.
ca sa intelegeti ce vroia sa spuna corectez un pic textul:
"nu se responsabilizeaza autorii ci executantii"
O aiureala
Maspp [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 20:19
+5/5
Daca arunca sarcina asta in seama executantului or sa apara problemele clasice :
1. preturile cerute de executant vor fi uriase datorita riscurilor pe care si le asuma si datorita operatiunilor suplimentare necesare si evident ca nimeni din UE nu va accepta asta
2. durata va fi uriasa pentru ca , evident, constructorul va face el studiu; de fezabilitate si alte lucruri premergatoare
3. in conditiile de mai sus, exista riscul sa ne trezim din nou cu firmulete de apartament care vin cu laptopul si vor castiga lictitatii dupa care isi vor bate joc de ele pentru ca un constructor serios nu-si va asuma riscurile.

In general noi avem tendinta de a ne fura singuri caciula si de a crede ca suntem mai smecheri decat altii iar in final ne-o luam de nu se poate.
Execuntant
Casargoz [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 9:34
+5/5
Daca se arunca asta in sarcina executantului se intampla urmatoarele:
1. Unii nu vor veni pentru ca vor trebui sa cuantifice riscul.
2. Altii vor veni cu speranta ca liciteaza vor acoperii riscurile si vor fi scosi din licitatie.
3.Vor venicei cu pretul cel mai mic u firmulete de apartament care vin cu laptopul si vor castiga lictitatii dupa care isi vor bate joc de ele pentru ca un constructor serios nu-si va asuma riscurile. Si mai mult vor subcontracta o firma mare :)
Dar...
Daca exista un standard de cost si stim pe unde trece autostrada, costurile sunt mai mici daca se face decat daca nu se face :) (pentru cetatean)
In plus daca ai o harta geologica , ma întreb la ce folosește forajul. Adica cu mintea mea proasta ma gandesc la valea lotrului. Unde sunt zeci de galerii pentru hidrocentrala de la Lotru.
Exista chiar o cadere de 900m la ciunget. Oare oamenii aia care apoi au facut metroul cum s-au descurcat fara JASPERS/Halcrow si foraje la 200 de metri?
Desigur au existat si accidente atunci cand galeriile nu s-au intalnit. Dar daca tot ce e galerie in valea lotrui s-a facut fara JASPERS/Halcrow nu vad de ce contructorii de astazi au nevoie de musai de studiul de 25 de milioane ( despre asta este articolul)

Acum mai este ceva, mai exista experienta caii ferate RM. Valcea Curtea de Arges si contructorii ar trebui sa fie constienti ca s-ar putea sa nu se poată cu anumite tehnologii. (adica utilizarea de piloti nu a dat rezultate) Dar e problema lor.

Deci mai bine o autostrada ca la sibiu Orăștie decât una deloc.
Poti sa mai remediezi o solutie proasta, dar daca nu exista nimic ce faci?

Soluția articolului este următoarea: sa se prevadă în achiziții 25 de milioane pentru JASPERS/Halcrow.
Soluția completa ar fi urmatoarea sa se prevada cei 25 de milioane pentru JASPERS/Halcrow dar in termenii actuali:
proiectare si executie pana la teremenul stabilit. Si urmărirea standardelor de cost, pentru modificări la proiect.
Daca e sa cheltuim niste bani, sigur ca e ok orice
Maspp [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 10:42
0/0
solutie. Problema e ca cheltuielile alea trebuie aprobate si de niste institutii UE care din motive evidente cer niste estimari de costuri argumentate pe baza unor studii pe teren. Asa ca riscul urias este ca proiectul sa nu fie aprobat in final mai ales dupa catastrofa Sibiu-Orastie.
estimari
Casargoz [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 11:39
+1/1
Riscul nu este ca proiectul sa nu fie aprobat.
Riscul este sa nu fie plătit.
Nu plătește nimeni estimări, este vorba de costuri.
Si execuția in paralel a activităților. Daca se angajeaza un contractor extern pentru studiu.
Cata vreme contractorul este extern finatatorul are garantia ca toate costurile si nu estimarile de cost sunt corecte.
Estimari corecte avem sute de mii , proiecte nu prea avem.
Na nu cheltuim bani nu e nici o problema
Casargoz [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 12:10
0/2
Ce inseamna studiu de fezabilitate de 2 ani:
1. an pregatirea achizitie
2. doi ani realizare studiu.
3. 6 luni pana la validare studiu.
4. inca un an pregatire achizitie
etc...
Daca se reface studiul in nici un caz nu va mai fi pe fonduri in perioada de programare actuala...
"Problema e cred la tipul de contract."
motanul_gri [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 20:23
+6/6
Unii dintre noi poate ca inca isi mai amintesc reactia cvasi-unanima de dezamagire care a urmat prezentarii Master Planului de Transport din anul 2014. Conform acestuia, varianta drumului prin valea Prahovei era propusa pentru a fi realizata la nivel de autostrada, in timp ce Pitesti - Sibiu era decazuta la nivel de drum expres. Ceea ce s-a incercat in acea perioada a fost mutarea finantarii nerambursabile europene de la Coridorul 4 Pitesti - Sibiu (pentru care fusese deja aprobata) catre Comarnic - Brasov (o ruta mai lunga si mai putin tranzitata).
Bineinteles ca Bruxelles-ul s-a prins de smecherie si a zis NU. Asa ca au ramas in aer ambele variante iar banii au fost pierduti.

In opinia mea, aceasta este explicatia pentru problemele cu Studiul de Fezabilitate din 2014-2015. A fost un proiect nascut in mod deliberat mort.
no hope
Oboseala [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 18:12
+12/12
Este evident ca "analiza interna", altfel scrisa de niste analfabeti, este opera IPTANA, elaboratorul SF-ului din 2008 si asumata "ca primarul" de conducerea CNAIR. Cum poti sa semnezi un document atat de infect? Cum poate un institut cu pretentii sa scrie astfel de aberatii? Cum pot acesti "4 clase" sa ocupe acele pozitii si sa incaseze acele salarii?
Intrebare intrebatoare
edvro [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 18:53
+12/12
O mica intrebare: unde sunt miliardele de euro pe care le gestioneaza CNAIR / CNADNR de atatia ani de zile, avand in vedere ca nu se construiesc autostrari si drumuri noi in RO???
Tradatori de tara!
Fanfan la tulipe [utilizator], Miercuri, 13 septembrie 2017, 19:35
+11/11
Ce fac acesti politicieni e tradare pe fata, condamna Romania la subdezvoltare, parca intentionat fac tot posibilul sa incurce lucrurile si sa ne tina inapoiati. Acesti guvernanti vor fi responsabili de investitiile pierdute, de investitorii care poate vor pleca ( Dacia, Ford), de oamenii decedati in accidente pe Valea Oltului, de orele pierdute in trafic...Unii stau ca prostii blocati in trafic si politicienii merg cu elicopterul...
Diletanți
Celbland [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 8:38
+10/10
Atât timp cât la CNAIR sunt angajați numai psihologi, sociologi, juriști, nepoți, neveste, amante, nu vor fi în stare să facă nimic.
Ar fi nevoie să angajeze măcar un inginer specialist în drumuri.
3 benzi pe sens?
iobag [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 10:08
+3/3
dar sper ca cerinta minima este de 3 benzi pe sens plus cea de avarie si asa-i ca sunt late nu inguste ca pe la Sibiu - Nadlac?
tipic
Bolovanul [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 10:24
+3/3
doar 2 foraje geo pentru un tunel de 1,7 km? foaarte interesant!
obisnuinta
Elfu [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 12:17
+3/5
Se pare ca cei care sunt in conducere si au pozitii de decizie sunt numiti politic si nu au capacitatea intelectuala de a intelege
problemele institutiilor.

Inteligenta lor nativa este spre smecherii si beneficii personale sau de grup.

Atat.
Performanta
Ardelean76 [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 13:06
+2/4
Daca in institutiile statului alias acesti bugetari nu fac performanta,ar trb dati afara,m-as bucura si eu sa fiu angajat la stat si sa plimb niste hartii din stanga in dreapta si sa nu fiu tras la raspundere!
a facut cineva calcul cati bani am pierdut ca nu suntem in stare sa impanzim Tara noastra cu autostrazi dupa 27 de ani....Conform programului de guvernare nici nu o sa fie nici un km!!!!
ADEVARUL
jidanul [utilizator], Joi, 14 septembrie 2017, 15:28
+1/1
Este (foarte) adevarat ca in Romania studiile geotehnice in domeniul infrastructurii sunt tratate ca a 5-a roata la caruta. Nu poti construi un drum fara sa cunostii pe ce teren il construiesti pentru a alege solutia tehnica cea mai buna de realizare a unui drum. Nu poti sa mergi "la ghici" in constructia de autostrazi, drumuri nationale si judetene, tuneluri si orice alt tip de drum deoarece, este pusa in grav pericol siguranta rutiera si a participantilor la trafic, adica a sanatatii si vietii oamenilor. Responsabilitatea si siguranta trebuie sa ocupe primul loc, atat d.p.d.v. moral cat si material.
comenteaza